Ne-am propus ca incepand de astazi sa va oferim mini-interviuri, din aceleasi doua intrebari pentru fiecare consilier local pentru a afla care este punctul de vedere al acestora fata de modul cum intelege firma Rosal sa deszapezeasa in Ploiesti. Pana la incheierea campaniei de strangere de semnaturi pentru rezilierea contractului dintre primaria Ploiesti si SC Rosal SA, incercam sa va prezentam raspunsurile tuturor celor 27 de consilieri locali, iar la urma vom preaenta punctul de vedere al primaului Iulian Badescu. Noi ne-am saturat sa asteptam ca Dumnezeu sa topeasca zapada deoarece Rosal nu este in stare sa-si onoreze contractul. Implica-te si semneaza petitia AICI, daca esti din Ploiesti, bineinteles.
Asadar, primul care deschide seria mini-interviurilor este conslierul local PNL, Sorin George Botez:
Intrebare: Ce trebuie facut ca pe viitor sa nu mai asteptam la mana Domnului sa rezolve ce trebuie sa rezolve Rosal prin contract si se dovedeste neputincioasa, an de an?
Raspuns: Contractul cu ROSAL este unul pagubos in configuratia actuala. Este evident ca la aceasta ora ROSAL nu are nici capacitatea si nici profesionistii necesari pentru a-si indeplini obligatiile contractuale. Din pacate, municipalitatea nu are mijoacele necesare sanctionarii contraventionale a operatorului de salubritate, limita maxima legala a amenzii contraventionale fiind de maxim 2500 lei, deci frectie la picior de lemn. Cred ca la aceasta ora trebuie sa existe vointa politica de a renegocia clauzele contractuale cu ROSAL si instituirea unor garantii serioase din partea ROSAL pentru indeplinirea obligatiilor contractuale. Si aici ma refer la sume de bani consemnate la dispozitia beneficiarului serviciilor, adica a municipalitatii. Totul se discuta pe bani. Dar, repet, trebuie sa existe aceasta vointa politica.
Intrebare: .Sunteti de acord cu rezilierea contractului cu Rosal? Indiferent de raspuns, va rugam sa-l argumentati
Raspuns: Nu sunt un fan al ROSALULUI, ba spun ca dimpotriva. Pe de alta parte, nu sunt nici adeptul solutiilor radicale. Rosalul trebuie tratat la fel cu orice operator de servicii publice si trebuie sa garanteze efectuarea de servicii de calitate pentru ploiesteni. Din pacate, contractul cu ROSAL, ca si toate celelalte contracte de furnizare servicii publice, a fost incheiat in defavoarea neta a municipalitatii. Pe de alta parte, la nivelul RASP exista foarte putini inspectori care realizeaza monitorizarea activitatii ROSAL, ceea ce este in detrimentul administratiei locale. Cred ca pe baza unei atitudini responsabile, administratia trebuie sa convinga ploiestenii ca face tot ceea ce este posibil pentru a gestiona bine banul public si pentru a obtine servicii decente pentru cetateni. Solutia propusa de mine este una eficienta : renegocierea urgenta a contractului cu ROSAL sub aspectul obligatiilor acestuia si obligarea furnizorului sa garanteze buna executie a contractului. Daca nu se vrea sau nu se poate, vom multumi acestui operator pentru serviciile sale si vom invita la discutii pe cine poate si doreste sa raspunda exigentei municipalitatii.
va urma…