Domnul “SCUZĂ”, băiatul de cartier de la Primăria Ploiești și-a pus în cap să o elimine pe Carmen Gheorghe. Lăsând la o parte faptul că dacă era băiat deștept și nu apleca urechea la consilerul lui pe probleme de ordine publică, fostul polițist Constantin Eftimie, “SCUZĂ” putea să profite de experiența și profesionalismul fostei șefe a Poliției Comunitare. Dar nu, puștiul lipsit de experiență satisface orgoliul unui polițist expirat, cu accente dictatoriale de conducere a unui sistem pe care nu-l stăpânește. Deși declară sus și tare că nu dorește funcția de director al Poliției Comunitare, cred că în fiecare seară se culcă milițian și se trezește comunitar. Hau hau hau! Dacă n-ar fi așa, nu și-ar avea rostul ca să fie sunat de zeci de ori de Adrian Vaida, ca să ii dea ok-ul pentru orice activitate. Mi-l și imaginez pe Vaida sunând la Eftimie și întrebându-l: Șefu’ ma trece un pipi mic și des. Pot să mă duc să dau mâna cu prietenul meu, până nu se sparge vezica și rămâneți fără director?
Stategia ar fi cam așa. Carmen Gheorghe e detașată pe șase luni la Direcția Relații Internaționale. Cam prin aprilie va ieși legea poliției locale. Adrian Vaida este interimar pentru o lună. Odată cu apariția legii poliției locale, “SCUZĂ” va schimba organigrama Poliției Comuintare, iar postul lui Carmen Gheorghe va deveni inexistent. În aceste condiții, Constantin Eftimie devine director și se trezește din visul cel de toate zilele, iar Adrian Vaida devine adjunct. Simplu, nu?
Dar, în momentul ăsta avem o problemă importantă, prin existența lui Constantin Eftimie în aparatul administrativ local. Există doar două variante:
1. Este pensionar și este angajat cu contract de muncă.
– Dacă este așa, atunci se justifică, teoretic, subordonarea directă a actualei conduceri a Poliției Comunitare, cu condiția să existe o decizie a primarului în care îi deleagă sarcini pe acest segment.
– Dacă este pensionar și angajat cu contract de muncă, atunci este într-un mare conflict cu legea 329/ 2009, despre care o să vorbim mai jos.
2. Este pensionar și are contract de colaborare, plătit din buzunarul primarului sau din bani publici.
– Dacă are contract de colaborare și este plătit din buzunarul primarului, atunci rolul său este strict de sfătuitor și nu poate avea vreodată un raport cu aparatul administrativ și organele aflate în subordinea sa. În aceste condiții ordinele sale sunt inexistente!
– Dacă este plătit din bani publici, atunci se află în conflict cu legea 329/ 2009
Cu riscul de a vă plictisi, citiți mai jos cum este reglementat cumulul pensiilor cu veniturile salariale și veți vedea că primarul “SCUZĂ” are o primă bubă în cap. Este un abuz, pe care legea îl sancționează, penalizându-l pe primar ( conf. Art. 23) cu amendă între 2.500 și 5.000 de lei. Așa că tu “SCUZĂ” și tu Eftimie…ciocu’ mic, chiar dacă sunteți la putere. Sunt cu ochii pe voi.
Pentru că joc cu cărțile pe masă vă spun ce vă pregătește ADOR. Conform legii, organul care constată această incompatibilitate este Inspectoratul Teritorial de Muncă, al cărui director este PD-L. Ei și ce? Dacă răspunsul la solicitarea noastră scrisă nu este unul conform cu legea, atunci vom chema în judecată directorul ITM și chiar ITM Prahova.
Recunosc că sunt subiectiv în legătură cu Carmen Gheorghe, pentru care am un respect major( să știi că nu mi-am tras-o, nu mi-o trag și nu mi-o voi trage cu ea, pentru că raportul dintre mine și ea n-are nicio conotație sexuală. Jur pe Biblie. Înțelegi “SCUZĂ” și tu city manager? Voi puteți să jurați pe Biblie?)
Problema este că mă opresc doar atunci când Carmen Gheorghe revine pe locul de pe care a plecat și este lăsată să conducă instituția pe care a ridicat-o cu oamenii pe care i-a instruit( a se vedea și cazul lui Emil Drăgănescu, tratat în același mod mizerabil de “SCUZĂ” și Eftimie). Până atunci nu vă las. Mă târăsc cu voi în instanță, în presa centrală la prietenii mei, care știu ce fel de om sunt. Sunteți și penibili voi doi. Dacă era un obiectiv de unde puteați să aduceți bani la partid, poate că aș fi înțeles. Dar ca să distrugi cariera și viața a doi oameni doar din orgoliu, asta mă scârbește. Atenție, pe viitor, sunt cu ochii pe voi!!! Mai avem gloațe…
Următoarea cerere pe care v-o adresează ADOR va cuprinde întrebări legate de raportul dintre Constantin Eftimie și Primăria Ploiești.
Dacă Traian Bălaj a avut decența să se retragă pentru a nu creea un perjudiciu de imagine lui “SCUZĂ”, atunci nea Eftimie, căruia decența îi cam lipsește, va fi nevoit să se retragă.
Legea 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International. Lege nr. 329/2009
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 761 din 9 noiembrie 2009
Capitolul IV – Masuri privind regimul cumulului pensiilor cu veniturile salariale, in scopul reducerii cheltuielilor bugetare
Art. 17
(1) Beneficiarii dreptului la pensie apartinand atat sistemului public de pensii, cat si sistemelor neintegrate sistemului public care realizeaza venituri salariale sau, dupa caz, asimilate salariilor, potrivit legii, realizate din exercitarea unei activitati pe baza de contract individual de munca, raport de serviciu sau in baza actului de numire, potrivit legii, in cadrul autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, precum si in cadrul regiilor autonome, societatilor nationale, companiilor nationale si societatilor comerciale la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativteritoriala, pot cumula pensia neta cu veniturile astfel realizate, daca nivelul acesteia nu depaseste nivelul salariului mediu brut pe economie utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si aprobat prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat.
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile persoanelor care:
a) la data intrarii in vigoare a prezentului capitol sunt pensionari cumularzi;
b) dupa data intrarii in vigoare a prezentului capitol devin pensionari cumularzi.
Art. 18
(1) Pensionarii prevazuti la art. 17 alin. (2) lit. a) care desfasoara activitati profesionale pe baza de contract individual de munca, raport de serviciu sau in baza actului de numire in functie au obligatia ca, in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentului capitol, sa isi exprime in scris optiunea intre suspendarea platii pensiei pe durata exercitarii activitatii si incetarea raporturilor de munca, de serviciu sau a actului de numire in functie, daca nivelul pensiei nete aflate in plata depaseste nivelul salariului mediu brut pe economie utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat, aprobat prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat.
(2) Persoanele prevazute la art. 17 alin. (2) lit. b) au obligatia ca, in termen de 15 zile de la data survenirii situatiei de cumul, sa isi exprime in scris optiunea intre suspendarea platii pensiei pe durata exercitarii activitatii si incetarea raporturilor de munca, de serviciu sau a actului de numire in functie, daca nivelul pensiei nete aflate in plata depaseste nivelul salariului mediu brut pe economie utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat, aprobat prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat.
Art. 19
(1) In situatia persoanelor care beneficiaza, prin cumul, de pensie/pensii stabilita/stabilite atat in sistemul public cat si/sau in sisteme neintegrate sistemului public de pensii, la determinarea plafonului stabilit la art. 17 alin. (1) se are in vedere venitul cumulat din acestea.
(2) Daca nivelul pensiilor nete cumulate se situeaza sub nivelul salariului mediu brut pe economie utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat acesta va putea fi cumulat cu veniturile realizate din exercitarea unei activitati pe baza de contract individual de munca, raport de serviciu sau in baza actului de numire in functie, potrivit legii, in cadrul entitatilor prevazute la art. 17 alin. (1).
(3) In cazul in care nivelul venitului realizat din pensiile nete cumulate este mai mare decat nivelul salariului mediu brut pe economie utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat, persoana are obligatia de a-si exprima optiunea, in scris, in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentului capitol, cu privire la mentinerea in plata a pensiei fata de cuantumul careia, potrivit art. 17, este permis cumulul.
(4) Prevederile alin. (3) se aplica si persoanelor prevazute la art. 17 alin. (2) lit. b), acestea avand obligatia de a-si exprima optiunea in termen de 15 zile de la data survenirii situatiei de imposibilitate a exercitarii cumulului.
Art. 20
Neindeplinirea obligatiei privind exprimarea optiunii in termenul prevazut la art. 18 si la art. 19 alin. (3) si (4) constituie cauza de incetare de drept a raporturilor de munca stabilite in baza contractului individual de munca sau a actului de numire in functie, precum si a raporturilor de serviciu.
Art. 21
In cazul in care optiunea este exprimata in termenul prevazut la art. 18 si la art. 19 alin. (3) si (4), plata pensiei/pensiilor se suspenda incepand cu luna urmatoare celei in care a fost exprimata optiunea pentru continuarea activitatii.
Art. 22
Sumele incasate necuvenit cu titlu de pensie se recupereaza de la pensionari, cu respectarea termenului general de prescriptie.
Art. 23
(1) Angajatorul are obligatia de a lua masurile necesare constatarii cazurilor prevazute la art. 18 si la art. 19 alin. (3) si (4).
(2) Incalcarea de catre angajator a prevederilor alin. (1) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.500 lei la 5.000 lei.
(3) Constatarea contraventiei prevazute la alin. (1) si aplicarea sanctiunii prevazute la alin. (2) se realizeaza de catre persoanele imputernicite din cadrul inspectoratelor teritoriale de munca.
Art. 24
Contraventiilor prevazute la art. 23 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 25
Prevederile prezentului capitol se aplica in mod corespunzator si beneficiarilor de pensie de serviciu stabilita prin legi speciale.
Art. 26
In aplicarea prevederilor cap. IV, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale elaboreaza instructiuni pana la data intrarii in vigoare a acestuia, respectiv in termen de 15 zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.