Take a fresh look at your lifestyle.

Adunarea generala a UAP a decis: Eugen Cristescu este presedinte cu 77 de voturi. Vezi ce s-a intamplat si planul pe care l-am propus

Luni 28 decembrie 2015, a avut loc Adunarea Generala a Uniunii Asociatiilor de Proprietari(UAP) in cadrul careia au fost alesi presedintele si cei opt vicepresedinti  si a fost prezentat raportul de activitate pe anul 2014, precum si pana la nivelul lunii septembrie 2015.  Maria Manea, presedintele interimar  a fost laudata, printre dinti de data asta, de catre prezentatorul bilanturilor contabile, recte Constantin Popa, care avea toate motivele sa sublinieze plusurile care erau evidente. Dar nu a facut-o asa cum trebuia.

Au fost apropate o serie de masuri ce au fost supuse si  votate in proportie de 97%, precum si bugetul de venituri si cheltuieli estimat pentru anul 2016. Apoi s-a trecut la alegeri.

Inainte de toate vreau sa multumesc  celor care m-au votat si mi-au fost alaturi in acest demers, dar in primul rand doamnei Maria Manea care m-a sprijinit neconditionat si care a vazut in mine omul potrivit pentru functia de presedinte al UAP. Ii asigur pe toti ca sunt presedintele de care aveau nevoie, chiar si pe cei care nu m-au votat si mi-au fost ostili.

Aici am cateva lucruri de spus, pentru ca sunt dezgustat de modul in care Andrei Gheorghe, contracandidatul meu a inteles sa duca lupta pentru functia de presedinte, impreuna cu alaiul sau, despre care o sa vorbesc punctual intr-un alt text.

Domnul Gheorghe s-a trezit facand propunerea care a uluit sala, adica aceea ca votarea sa se produca altfel decat  se stabilise in initial, respectiv ca cel votat sa fie bifat cu” X”. Andrei Gheorghe a cerut si a facut tot posibilul sa impuna, desi sala votase impotriva, ca votul sa fie exprimat prin taierea prin linie continua a celor cu care votantii nu
erau de acord si sa ramana doar cel votat. Asa ceva nu s-a pomenit, dar il avea pe Constantin Popa de partea sa, care si-a depasit atributiile excedand calitatii sale de consilier local care nu avea ce cauta in sala, ci doar contabilul din el. O alta persoana care si-a depasit atributiile de consilier local a fost Sanda Dragulea, administrator de blocuri prin firma sa, cu datorii imense la furnizori, care si-a permis sa mearga din asociatie in asociatie de proprietari pentru a-i face campanie domnului Andrei Gheorghe. La fel ca si Dragulea, Nicoleta Nafornita, tot membru PSD s-a implicat in mod abuziv in campania domnului Gheorghe. Ca sa intelegeti de ce spun ca Sanda Dragulea a facut un abuz care trebuie sanctionat de catre sefii ei de partid, dar si de catre Consiliul Local si/sau prima va spun urmatoareler: CONSILIER LOCAL  fiind, campania facut d-ului Gheorghe contavine acestei functiei administrative pe care o detine, pentru ca alegerile erau in cadrul unei organizatii non-guvernamentale, nu intr-un partid sau pentru functii in administratie care sunt reglementate de lege.

Asadar astept din partea consilierilor locali sanctionarea doamnei Sanda Dragulea la prima sedinta de Consiliu Local si din partea domnului primar Cristian Ganea sa procedeze in consecinta pentru ca, pe viitor, politciienii sa nu mai confunde o organizatie non-guvernamentala sau, mai exact, societatea civila cu o anexa de partid, ci ca pe un partener onest, solid si puternic pentru binele cetatenilor.

In cadrul expunerilor planurilor fiecarui contracandidat Andrei Gheorghe a fost pus la punct de public pentru ca se impopotona cu functiile detinute in cadrul Ministerului de Interne, colonel fiind. Cand a venit vorba despre programul/ planul sau nu a spus nimic sau cel mult a citit niste titluri, unul dintre ele fiind imbunatatirea comunicarii. Gheoghe nu s-a putut dezice de structura lui de om politic si m-a atacat spunand ca si eu sunt om politic si nu as avea voie sa candidez. Stiind cu cine am de a face mi-am scos la impirmanta demisia pe care mi-am dat-o din PNTCD dupa o luna si jumatate de activitate, in data de 16.08.2012. Domnul Gheorghe nu a fost in stare sa spuna de cati ani face politica. Celalat contracandidat, Constantin Stanescu, angajat al SGU s-a laudat cu nu stiu ce realizari  ca angajat al firmei mentionate. S-a mai laudat cu faptul ca a baut un suc cu mine, ceea ce, in opinia sa, ne face prieteni. A tinut sa mentioneze la final ca ma va contesta pentru ca eu nu aveam voie sa particip, in viziunea sa, pentru ca nu sunt presedinte de asociatie sau administrator, in conditiile in care art. 17 din statutul UAP spune clar ca chiar nu trebuie sa fiu. Ma referesc sa spun ce gandesc despre el, pentru ca au fost altii mai dezgustatori ca el. Ma urau de moarte pentru ca erau cu Andrei Gheorghe, iar dupa ce am iesit presedinte imi spuneau ca sa fac cinste sau ca sa-i pup desi m-au sapat cu excavatorul. Acesti oameni lipsiti de caracter nu inteleg un lucru in ce ma priveste: nu tolerez minciuna si jocul murdar. Nu poti veni la mine ca sa dau mana cu tine dupa ce nu ai jucat corect sau  ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic, pentru ca nu o voi face niciodata. Nu pot sa ma port civilizat cu o persoana care nu cunoaste notiunea de fair-play si crede ca ii este permis orice mijloc pentru a castiga o lupta de idei!

E valabil tot ce am spus si pentru doamna Sofia Cioc, presedntele Asociatiei Judetene a pensionarilor din Ploiesti, o organizatie non-guvernamentala( ONG), care si-a permis sa vina in cadrul Adunarii generale cu sustinatori de partid pentru Andrei Gheorghe, oameni care n-aveau treaba cu asociatiile de proprietary. Sofia Cioc a spus  ca este din partea primariei( abuz grosolan, daca nu chiar infractiune), incalcand astfel  regulile jocului. Doamna Cioc ar trebui sa stie ca nu are ce cauta in acel ONG daca este membra de partid  pentru ca este constituit conform OG 26/2000, cu privire la asociatii si fundatii, care spune urmatoarele chestii:

Art.1

(3) Partidele politice, sindicatele şi cultele religioase nu intră sub incidenţa prezentei ordonanţe.

Art. 2.

Prezenta ordonanţă are ca scop crearea cadrului pentru:

a) exercitarea dreptului la liberă asociere;

b) promovarea valorilor civice, ale democraţiei şi statului de drept;

c) urmărirea realizării unui interes general, local sau, după caz, de grup;

d) facilitarea accesului asociaţiilor şi fundaţiilor la resurse private şi publice;

e) parteneriatul dintre autorităţile publice şi persoanele juridice de drept privat fără scop patrimonial;

f) respectarea ordinii publice. si la articolul 1, alin 3) se spune clar ca :

Asadar, au participat 151 de persoane dintre care au votat doar 146 si, in urma votului, s-a decis ca:

Presedinte pentru patru ani este:

Cristescu Eugen Costin77 de voturi

Andrei Gheorghe- 50 voturi

Constantin Stanescu- 10 voturi

Vicepresedinti

Maria Manea– 96 voturi

Maria Eftimie- 90 voturi

Gheorghe Negoita- 72 voturi

Adrian Ionescu- 68 voturi

Costin Firica- 67 voturi

Marilena Ciuculete- 66 voturi

Mihai Matache- 66 voturi

Dobre Tache- 56 voturi

Pe Facebook am fost abordat de doua persoane care doreau sa stie care a fost programul meu. Unul, pe numele sau Vasile Viorel, un amic de-al Simonei Baicoianu care este, poate, cel mai dator administrator la furnizorii locali, s-a comportat ca un batran sfatos desi nu i-a cerut nimeni sfatul, dar macar a avut decenta in discurs. Al doilea, de  fapt a doua, o femeie pe numele ei Alina Popa,  care cu cativa ani in urma, si-a permis niste mitocanii in discutia pe care am avut-o pe facebook pe o tema legata de Corina Ungureanu care candida ca europarlamentar. Consider ca am lamurit situatia cu amandoi si, daca isi vor schimba atitudinea, ii astept oricand cu placere alaturi, sa-si demonstreze loialaitatea si onestitatea fata de UAP si sa facem lucruri bune pentru ploiesteni.

Asadar, planul pe care l-am prezentat in cadrul Adunarii Generale si pe care il veti gasi si pe site-ul UAP, este urmatorul( imi rezerv dreptul de a aduce imbunatatiri pe parcurs):

 

PLAN

Uniunea Asociatiilor de Proprietari este o organziatie non-guvernamentala care se afla in activitate de peste 20 de ani si este un reprezentant de seama al societatii civile, prin activitatea pe care o desfasoara pentru membri sai.

Mi-am propus ca dupa ocuparea postului de presedinte sa mentin starea de performanta actuala si chiar sa o imbunatatesc prin experienta acumulata in domeniul ONG, pe care o am din anul 2009, ca presedinte al Aliantei pentru Drepturile Omului din Romania.

Se impune mentinerea activitatii de consultanta si reprezentare in instanta a membrilor, precum si asigurarea serviciilor de  cenzorat, efectuarea declaratiilor lunare 112 si anuale 205, intocmirea Contractelor Individuale de Munca, intocmirea de documentatii pentru infiintare asociatii noi.

Pe langa aceste activitati consacrate, Uniunea Asociatiilor de Proprietari are nevoie de o reimprospatare care sa atraga alaturi alte asociatii noi, sa le ofere siguranta si certitudinea ca este un partener de nadejde, preocupat de interesele membrilor sai si actioneaza permanent in acest sens.

In primul rand se impune o cristalizare a relatiilor cu furnizorii de servicii, cu reprezentantii administratiei locale precum si cu institutiile subordonate primariei Ploiesti, in asa fel incat UAP sa participe cu puncte de vedere in luarea deciziilor care ii afecteza pe membri sai. Pentru a realiza acest obiectiv este nevoie ca UAP sa organzieze periodic intalniri cu furnizorii de servicii si reprezentantii administratiei locale in cadrul carora membri UAP sa prezinte problemele cu care se confrunta, pentru a fi rezolvate cu scopul imbunatatirii activitatii in asociatiile de proprietari membre.

Activitate permanenta

Inca de la inceput vom identifica fonduri europene pentru consolidarea blocurilor cu risc seismic, pentru anveloparea lor, fonduri care in prezent au fost stopate. Activitatea zilnica va include audiente cu membri care solicita spirjinul UAP si implicarea fundamentala in rezolvarea problemelor, identificarea fondurilor europene pentru consolidarea blocurilor si organizarea de discutii pentru identificarea solutiilor cu institutiile abilitate. Monitorizrea proiectelor de Hotarari de Consiliu Local conform legii transparentei decizionale si solicitarea dezbaterilor publice pe problemele care afecteaza membri UAP.

Organ izarea periodica a intalnirilor cu furnizorii de  servicii din Ploiesti si primaria municipiului pentru identificarea solutiilor in vederea imbunatatirii activitatii si serviciilor oiferite.

Planul meu de actiune se imparte pe fiecare an, pentru eficientizarea activitatii si obtinerea rezultatelor scontate, dupa cum urmeaza:

Primul an

In primul an de mandat mi-am propus ca in termen de 6-8 luni sa iau la pas fiecare asociatie si sa fac cunostinta cu fiecare presedinte de asociatie, pentru a-i cunoaste problemele cu care se confrunta in calitatea pe care o are.

Multi dintre cei cu care am discutat mi-au semnalat doua lucruri. Primul este nemultumirea fata de modul in care li s-a asigurat asistenta juridica de catre doamna Venera Cojocaru si uneori si de catre domnul avocat Valentin Ciobanu. Al doilea, s-a exprimat dorinta de a readuce acel ziar informativ pe care il facem chiar eu cand acum cinci ani. Va pot spune ca in masura in care voi fi ales presedinte, la prima sedinta din 2016 voi veni cu o propunere de imbunatatire a assitentei juridice si ma voi ocupa si de ziar ca sa apara.

Un alt aspect important pe care doresc sa il pun in aplicare este stabilirea unui parteneriat cu Biroul pentru Relatiile cu Asociatiile de Proprietari din cadrul Primariei Ploiesti, parteneriat in cadrul caruia UAP sa capete atributii clare in participarea la controalele efectuate.

Vom face actiuni civice gen campanii de avocacy in randul parlamentarilor prahoveni, pentru micsorarea pretului la gigacalorie prin metoda reducerii TVA la gigacalorie la 9% si inghetarea tarifului pe o perioada de 10 ani, in baza unui protocol incheiat intre UAP, primarie si Dalkia.

Al doilea an

Cel mai important obiectiv pentru cel de-al doilea an este organizarea la nivelul Uniunilor ale Asociatiilor de Proprietari din tara a unor intalniri pentru punerea in actiune a unei Audieri Publice care sa colecteze puncte de vedere cu privire la modificarea legilsatiei in asa fel incat sa se permita conventiile civile ca modalitati de plata a salariatilor din cadrul asociatiilor de proprietari. Dupa colectarea tuturor informatiilor de la particpantii la Audierea Publica acestea vor fi transformate in modificari legislative ce vor fi expuse parlamentarilor de Prahova si celor din judetele ale caror Uniuni ale asociatiilor de proprietari vor participa la aceasta actiune. Fiind o actiune de amploare necesita timp si deplasari, pentru a obtine rezultatele dorite.

Al treilea an

Intocmirea unui Registru de Evidenta cu persoanele aflate in dificultate care pot face obiectul unor anchete sociale si, pe baza unui parteneriat cu administratia locala si cu asistentii sociali profesionisti sa incercam rezolvarea cat mai multor cazuri cu sprijin financiar din partea municipalitatii. Pe termen lung, acest Registru de Evidenta va fi actualizat evitandu-se astfel ca persoanele care detin masini de lux sau conditii de viata minunate sa nu mai beneficieze de ajutorul social nemeritat.

 

Al patrulea an

In cel de-al patrulea an vom organzia o competie intre asociatiile membre, pe o perioada de un an, in cadrul carora se vor acorda premii primelor trei castigatoare. Emulatia creata prin aceasta competitie se va perpetua ulterior an de an, pentru infrumusetarea municipiului prin insasi infrumusetarea asociatiilor. Vor fi cooptati ca parteneri Dero, Praktiker, Bricostore sa.


APRECIAZĂ ARTICOLUL !
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy