Take a fresh look at your lifestyle.

SC Termoficare Prahova SA nu poate sa fie operatorul de termie in Ploiesti, iar licenta ramane in aer. Vezi de ce

In urma unui articol aparut in observatorulph, cu privire la faptul ca noul operator format dintr-o asociere de doua firme nu a primit licenta pentru desfasurarea activitatii de productie, distributie si transport energie termica si apa calda in municipiul Ploiesti, am adresat trei intrebari Autoritatii Nationale pentru Reglementarea Energiei(ANRE).

Citeste si: Firmele care asigură apa caldă din Ploiești nu au primit licență de funcționare de la ANRE! Care este motivul

ANRE este entitatea care acorda licenta de functionare pe domeniul pentru care se solicita…licenta. Inca avem nelamuriri cu privire la modul in care Horia Tiseanu, directorul ADI Termo Prahova intelege sa rezolve problema termiei in Ploiesti si vom face o ancheta jurnalistica amanuntita care are la baza contractul dintre CJ Prahova si CL Ploiesti, reprezentate de ADI Termo Prahova( de ce nu e parte ADI Termo Prahova, mandatata sa organizeze licitatia ci doar reprezentanta celor doua entitati?). Sunt lucurri ciudate cu acest contract, cu tariful lui si cu asocierea celor doua firme care, peste noapte s-au transformat intr-o singura firma. De ce? Pentru ca asocierea dintre ele nu a primit licenta, desi contractul nr. 185 este semnat in 09.05.2022 si intrat in vigoare pe 14.05.2022. Despre lucrurile acestea intr-un articol viitor. Acum, pentru ca sunt ingrijorat de faptul ca operatorul de termie desfasoara activitatea fara licenta, iar primarul nu zice nimic, presedintele CJ Prahova nu zice nimic si nici directorul ADI Termo Prahova nu zice nimic. Pentru domniile lor totul pare a fi ok, iar noi, din raspunsule xtremd e tehnic al ANRE, retinem ceea ce am intutit: titularul licenței pentru prestarea serviciului de alimentare cu energie termică poate fi doar operatorul căruia i s-a atribuit gestiunea acestui serviciu public.

In cazul de fata titularul caruia i s-a atribuit gestiunea la Ploiesti este asocierea GEOTHERM DISTRIBUTION SA și Gas & Power Trading SRL, singura persoana juridica ofertanta, care, de altfel, a si castigat licitatia.

Este foarte incurcata treaba. Dar speram sa o descurcam, pentru ca adevarul sa iasa la lumina, iar contractul sa se deruleze corect. A nu se uita ca exista un dosar penal care se pare ca a ajuns la DNA( parerea noastra este ca a ajuns acolo cu intentia de a-l ingropa si a-i face scapati pe cei care au votat ilegal majoraea tarifului de la 362,58 la 605,22 lei fara TVA, dar vom vedea, pentru ca fapta a fost comisa si dovedita).

Citeste si: Instanta a decis suspendarea HCL 60/2022, cu privire la majorarea tarifului la gigacalorie solicitata de UAP Prahova. Ne intoarcem la pretul vechi de 362,58 lei fara TVA

Intransigent a intuit bine. ADI Termo Prahova a asteptat sa se aprobe majorarea tarifului la gigacalorie la 602, 55 lei fara TVA, dupa care a modificat cu de la sine putere tariful in caietul de sarcini, la numai o zi de la majorare

Multuimim pe aceasta cale d-ului Marius Vladu, Director in cadrul Direcției Relații Internaționale, Comunicare, Relația cu Parlamentul, pentru raspunsurile date, poate un pic prea tehnice, dar binevenite, deocamdata.

Iata intrebarile adresate ANRE de catre Intransigent:

  1. In conditiile in care ANRE nu a dat licenta asocierii celor doua firme, respectiv GEOTHERM DISTRIBUTION SA și Gas & Power Trading SRL pentru desfasurarea activitatii de productie, distributie si transport energie termica si apa calda, care au devenit actionarele SC Termoficare Prahova SA aceasta firma noua poate fi parte in contractul initial pentru a fi licentiata de ANRE?
  2. Daca cele doua firme, respectiv asocierea GEOTHERM DISTRIBUTION SA și Gas & Power Trading SRL nu a primit licenta, ANRE poate acorda licenta tertului numit SC Termoficare Prahova SA, care nu a participat la licitatie? Daca da, care este temeiul legal?
  3. Daca nu se acorda licenta catre SC Termoficare Prahova SA cum se solutioneaza aceasta situatie legal, in asa fel incat cetatenii ploiesteni sa nu aiba de suferit, in sensul de a nu primi apa calda si caldura in apartamente pe perioada sezonului rece 2022-2023?

Raspunul ANRE:

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei

Str. Constantin Nacu nr. 3, Bucureşti, Sector 2, România

Nr. 109142 Data: 27.06.2022

 

Către: Eugen Cristescu

E-mail: incomodph@yahoo.com

Stimate domnule Cristescu,

 

În urma cererii dumneavoastră nr.108352 din data de 24.06.2022, adresată ANRE conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, vă transmitem punctual răspunsurile la întrebările adresate.

Răspunsul la întrebarea nr.1:

Relația contractuală între S.C. Termoficare Prahova S.A. și Consiliul local și județean al municipiului Ploiești este stabilită între părțile menționate și este atribuția legală a autorităților administrației publice locale.

Răspunsul la întrebarea nr.2:

Societatea Termoficare Prahova S.A. a depus la ANRE o cerere pentru acordarea licenței pentru prestarea serviciului public de alimentare cu energie termică, care este în curs de analiză.

În conformitate cu prevederile art. 6 din Regulamentul pentru acordarea licențelor în domeniul serviciului de alimentare centralizată cu energie termică, aprobat prin Ordinul președintelui ANRE nr. 61/2022, ANRE acordă licențe următoarelor categorii de solicitanți:

  1. a) în cazul gestiunii directe:

(i) servicii publice de interes local sau județean, specializate, cu personalitate juridică, înființate şi organizate în subordinea consiliilor locale sau consiliilor județene, după caz, prin hotărâri ale autorităților deliberative ale unităților administrativ-teritoriale respective;

(ii) societăți reglementate de Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu capital social integral al unităților administrativ-teritoriale, înființate de autoritățile deliberative ale unităților administrativ-teritoriale respective;

  1. b) în cazul gestiunii delegate, societăți reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu capital social privat ori mixt.”
  2. Potrivit prevederilor art. 29 alin. (4) din Legea serviciilor comunitare de interes public nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cazul gestiunii delegate, titulari ai contractului de delegare pot fi doar societățile cu personalitate juridică prevăzute în Legea societăților nr. 31/1990.
  3. În corespondența purtată cu societatea Termoficare Prahova S.A., ANRE a solicitat documentul prin care această societate face dovada că este concesionar al serviciului public de alimentare cu energie termică în Municipiul Ploiești, întrucât potrivit prevederilor art. 12 alin. (5) din Legea serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, cu modificările și completările ulterioare, precum și art. 29 și art. 49 alin. (3) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, titularul licenței pentru prestarea serviciului de alimentare cu energie termică poate fi doar operatorul căruia i s-a atribuit gestiunea acestui serviciu public.

 Răspunsul la întrebarea nr.3:

Potrivit art. 2 alin. (1) și (2) din Legea serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, cu modificările și completările ulterioare, “(1) Serviciul public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat face parte din sfera serviciilor comunitare de utilităţi publice şi cuprinde totalitatea activităţilor privind producerea, transportul, distribuţia şi furnizarea energiei termice, desfăşurate la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale sub conducerea, coordonarea, controlul şi responsabilitatea autorităţilor administraţiei publice locale sau asociaţiilor de dezvoltare comunitară, după caz, în scopul asigurării energiei termice necesare încălzirii şi preparării apei calde de consum pentru populaţie, instituţii publice, obiective social-culturale şi operatori economici. (2) Serviciul public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat se realizează prin intermediul infrastructurii tehnico-edilitare specifice aparţinând domeniului public sau privat al autorităţii administraţiei publice locale ori asociaţiei de dezvoltare comunitară, care formează sistemul de alimentare centralizată cu energie termică al localităţii sau al asociaţiei de dezvoltare comunitară, denumit în continuare SACET. Serviciul public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat poate fi efectuat, în totalitate sau parţial, şi de către operatori privaţi, prin concesionare, parteneriat public-privat sau în oricare altă formă prevăzută de lege.”

Cu stimă,

Marius Vladu

Director

Direcția relații internaționale, comunicare, relația cu Parlamentul

VOM REVENI…


APRECIAZĂ ARTICOLUL !

Cmentariile sunt închise

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Privacy & Cookies Policy