Take a fresh look at your lifestyle.

OMS // Grăsimile Trans ar trebui eliminate în întreaga lume până în 2023

Conform presei americane, Organizația Mondială a Sănătății(OMS) solicită guvernelor și producătorilor de alimente să reducă grăsimile trans-industriale într-o mișcare care vizează salvarea vieților și îmbunătățirea sănătății.

OMS a declarat astazi, 14.05.2018, că grăsimile trans prezente frecvent în alimente nesănătoase, produse de panificație și produse prăjite contribuie la decesele a peste 500.000 de persoane anual care suferă de boli cardiovasculare.

Alianța Internațională pentru alimente și băuturi, care reprezintă companii majore de alimentație publică, precum General Mills, Kellogg, Mars și McDonald’s, a susținut planul.

Deși OMS nu are puterea de a adopta o interdicție globală, influența sa ar putea deschide calea pentru o represiune asupra grăsimilor trans-produse.
Boala X a fost adăugată în lista de boli prioritare a Organizației Mondiale a Sănătății în acest an.

Grupul a spus că „pot fi utilizate alternative sănătoase care nu ar afecta gustul sau costul alimentelor”, cum ar fi grăsimi și uleiuri mai sănătoase.

Acțiunile legislative sau de reglementare ar ajuta, a spus grupul. De asemenea, a solicitat o campanie de educație și proceduri de executare.

Campania, mai mult un set de linii directoare decât un edict, urmărește să eradicheze grăsimile trans de la aprovizionarea cu alimente globale până în 2023, salvând potențial aproximativ 10 milioane de vieți, potrivit OMS.

Grasimile trans cresc nivelul de colesterol LDL rău, crescând riscul de boli de inimă cu 21%.

Campania a fost dezvoltata in parteneriat cu Vital Strategies, un grup global de sanatate sustinut de Michael Bloomberg, care a introdus prima interdictie municipala privind trans grasimile nationale in 2006, cand a fost primar al New York City.

Dr. Thomas R. Frieden, fostul comisar pentru sanatate din New York, care a fost o forta motrice in spatele interdictiei, a declarat că efortul OMS a fost un mod low-cost pentru tarile in curs de dezvoltare pentru a reduce mortalitatea din cauza bolilor cardiovasculare, careia îi cad victime circa 17 milioane de persoane un an.

„Dacă lumea înlocuiește grăsimile trans, oamenii nu vor simți diferența, mâncarea nu va costa mai mult, dar inima lor va cunoaște diferența”, a spus dr. Frieden, care este președintele Resolve to Save Lives, o inițiativă a strategiilor vitale axată pe eliminarea grăsimilor trans din alimentarea globală a alimentelor.

Un număr de țări au mutat deja pentru a restricționa sau a interzice grăsimile trans, cunoscute și sub denumirea de acizi grași trans, inclusiv Danemarca, Elveția, Canada, Marea Britanie și Statele Unite. Luna viitoare, toate produsele vândute în Statele Unite nu trebuie să conțină grăsimi trans industriale. Se așteaptă ca Thailanda să emită o interdicție în următoarele săptămâni.

Dar grăsimile trans rămân populare în multe economii emergente, în special în Asia de Sud, unde producătorii locali domină industria petrolieră comestibilă, iar reglementările sunt slabe sau inexistente.

Ce sunt grăsimile trans

Grasimile trans sunt considerate de specialistii in medicina a fi cel mai periculos tip de grasimi, deoarece cresc nivelul colesterolului rau in organism (LDL) si il reduc pe cel bun (HDL). Potrivit sfatulmedicului.ro, cand colesterolul LDL predomina, apare susceptibilitatea dezvoltarii de boli cardiace, cauzele cele mai frecvente ale deceselor la nivel mondial.

Numite si acizi grasi trans, grasimile trans sunt concepute prin adaugarea hidrogenului in ulei vegetal, in cadrul unui proces numit hidrogenare. Folosirea acestor grasimi in prepararea alimentelor procesate ajuta la prelungirea prospetimii acestora, a termenului de garantie si a aspectului atragator in rafturile magazinelor.

In mod normal, limita maxima admisa de grasimi saturate in dieta presupune ca aceste substante sa nu depaseasca 7% din numarul de calorii consumat zilnic, iar limita maxima de grasimi trans scade la procentul de 1%. Avand in vedere ca un gram de grasimi furnizeaza circa 9 calorii, urmatoarele valori exprima cantitatea maxima recomandata de grasimi trans, in raport cu aportul zilnic de calorii

 

 

 

Alimentele in care este cel mai probabil sa gasiti grasimi trans sunt urmatoarele

– prajiturile, biscuitii, fursecurile, aluatul de placinta sau pizza, chiflele pentru hamburgeri;
– margarina si smantana vegetala pentru gatit;
– amestecuri de prajituri, placinte si ciocolata instant;
– alimente prajite (gogosi, cartofi prajiti, bucati de pui pane etc.);
– snacksuri (chipsuri, napolitane, bomboane, pop-corn preambalat pentru cuptorul cu microunde);
– semi-preparate congelate;


APRECIAZĂ ARTICOLUL !
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy