Nu credeam ca dupa 20 de ani de presa mai exista institutii atat de neprofsioniste in ale comunicari, precum am constatat azi la Directia de Sanatate Publica Prahova. In urma solicitarii unui coleg administrator, m-am deplasat la sediul DSP din Ploiesti, str. Tache Ionescu, nr. 6, pentru a afla cum se procedeaza in cazul in care mor oameni diagnosticati cu COVID 19 in propriile apartamente. La telefon a fost imposibil sa dau de cineva si a trebuit sa merg personal, cu speranta ca am de a aface cu o institutie la care s-o gasi cineva sa imi raspunda la banala intrebare: cine face dezinfectia in cazul in care o persoana moare in apartamentul sau de COVID 19?
M-am prezentat la intrare, mi s-a luat temperatura, am discutat cu persoana de la paza ce vreau sa fac si am cerut sa vorbesc cu domnul director Dan Decebal, culmea fost purtator de cuvant al institutiei, multi ani de zile. La ora 9.15 d-lul director nu era la birou si am incercat sa il contactez telefnic, numai ca mi-a raspuns cu mesajul: Nu pot acum. despre ce e vorba?
Despre un raspuns la o intrebare banala era vorba d-le director. Sau daca era prea greu acest raspuns, macar sa ni se spuna legislatia care ne-ar fi putut ajuta sa o studiem noi. La un moment dat, o doamna doctor incercand sa-si arate bunavointa ma intreaba ce doresc. Ii spun ca vreau raspunsul la intrebarea de mai sus si imi zice sa fac o cerere scrisa pentru a-l afla. Ma uitam la ea si nu-mi vedea sa cred ca unui jurnalist, oricine ar fi el i se intampla asa ceva. Ma intreb cum sunt tratati oamenii care nu au nicio legatura cu presa si se duc acolo sa ceara informatii.
I-am spus doamnei doctor ca in conformitate cu art.8 alin. 5 din Legea 544/2001, cu privire la liberul acces la informatiile publice sunt obligati sa imi dea raspunsul pe loc, in baza unei cererei verbale. Vorbeam singur si intr-un final, am decis sa nu ma enervez si sa fac cererea scrisa pentru a o depune. Cand sa ma apuc de scris m-am lovit de faptul ca nu aveam ceva de scris, iar doamna de la paza imi daduse doar coala, intrebadu-ma oarecum certator de unealta de scris. Avea si ea dreptate, dar cand ai un articol d elege de partea ta si pretentia ca discuti cu niste profesionisti care iti raspund pe loc la o intrebare banala, nu te obosesti sa iei si pixul la tine.
Am renuntat si scriu aceste randuri in speranta ca se va imbunatati de urgenata comunicarea la DSP Prahova, pentru ca vorbim de salarii de epste 100 de milioane de lei si un respect fata de cetatean, jurnalist sau nu.
Doamna doctor cu care am vorbit si nu a fost in stare sa ma lamureasca se numeste Baciu Elena si este medic epidemiolog. Aceasta imi spunea ca e imposibil sa moara cineva acasa, ca si cum degeaba intrebam cum procedeaza o asociatie de proprietari in cazul in care chiar moare acasa, asa cum s-a si intamplat. Ca doar de-aia ma dusesem la sediul DSP.
L-am sunat pe domnul prefect Cristian Ionescu pentru a-i transmite sa ia masuri si ce sa vezi, nici acesta nu raspunde la telefon. Poate ca sunt obositi oamenii din cauza activitatii la care ii sune coronavisurul si consecintele lui. Inteleg, dar daca sisstemul de comunicare al institutiilor ar functiona cu adevarat, ar exista oameni care sa raspunda la intrebari banale.
fce pe aceasta cale prefectului si directorului DSP Prahova sa ia masuri pentru ca cetatenii care apeleaza direct la la aceste institutii sa fie tratati cu repsectul cuvenit, sa primeasca raspunsurile profesioniste de care au nevoie si cei care nu se conformeaza sa fie aspru sanctionati, pronid de la directorul Dan Decebal in jos. Comunicarea institutionala este un element cheie in buna functionare a unei institutii.