Am vazut ca s-a aprobat in ultima sedinta de CL majorarea pretului abonamentelor pe mijloacele de transport. Sper ca am inteles bine si daca gresesc imi cer scuze anticipat. In primul rand, pretul pentru un bilet a ramas acelasi, adica 2 lei.
Un lucru bun este faptul ca s-a revenit la variantele de unu si doua trasee la abonament. Dar, la un calcul elementar pentru doua calatorii zilnice pe un singur traseu abonamentyul costa 85 de lei, iar cu bilete 88 lei. Inteleg ca un abonament fidelizeaza clientul si i se acorda o facilitate substantiala, astfel incurajand si alti calatori sa achizitioneze un abonament. In conditiile in care diferenta este de doar 3 lei care este smecheria?
In ceea ce priveste abonamentul pe toate traseele si aici ar fi ceva de reclamat. Pretul nou pe toate traseele este de 122 de lei, comparativ cu 63 de lei cat era pana acum. Daca s-ar fi pastrat un tarif decent, atractiv si sub chelutiala necesara de transport zilnic, consecinta ar fi fost, in cazul achizitionarii abonamentelor pe toate traseele, ca s-ar fi evitat aglomeratia din statii creata de pesoanele care astepata un traseu anume, pentru care si-au achizitionat abonamentele.
Masurile luate nu sunt incurajatoare pentru cei care fraudeaza de regula mijloacele de transport, calatorind fara bilet sau abonament. Dimpotriva…
Daca astfel se doreste imbunatatirea flotei si recuperarea datoriilor pentru evitarea insolventei, gandirea pare a fi gresita, in opinia mea. Dar poate ma insel, cine stie?!
Orice s-ar spune, socoteala asta in care tii coada sus si tragi de pret desi tu mai ai un pic si mori nu e una benefica pentru TCE. Ea poate s-o ingroape mai rau. Daca pana acum cand era un pret cat de cat rezonabil la abonamentele pe toate traseele si nu se inghesuia nimeni sa circule corect, acum cand un abonament pe un traseu e cu 3 lei mai putin decat costul dus intors pe zi de lucru pierderile e logic sa fie si mai mari.
Daca aceasta este strategia de redresare inseamna ca s-a intors lumea cu susul in jos. Sa nu spuna Nae Alecsandri ca va dezvolta serviciul de control pentru ca toata lumea sa circule corect, ca nu vreau sa rad prea mult deoarece situatia e tragica. Si nu doar pentru angajatii TCE ci si pentru noi cetatenii pentru ca autovehiculele beneficiaza de confortul de acum 30 de ani.
Recuperarea sumelor datorate catre ANAF si SPFL trebuie recuperate rapid, dar nju din tarifele astea marite care tin ploiestenii departe, ci din bugetul local pentru serviciile oferite si carorora nu li s-a platit TVA-ul de catre Consiliul Local. Cine se opune ar trebui tras la raspundere…