ACTIVITATEA DE RELATII EXTERNE:
Delegatii straine aflate in vizita la sediul C.C.I.Prahova in cursul anului 2013, pana in prezent
– 40 vizite ale unor oameni de afaceri si oficiali straini, dupa cum urmeaza:
ü 12 vizite diplomatice: ambasadori si consilieri economici din: Algeria, Bosnia-Hertegovina, Bulgaria, Finlanda, Franta, Irlanda, Polonia, Republica Macedonia, SUA, Thailanda, Turcia
ü 16 vizite delegatii economice din: Belarus, Canada, China (2 delegatii), Franta, Italia (3 vizite), Pakistan (3 vizite), Republica Moldova, Singapore, Taiwan, Belgia, Bosnia-Herzegovina
ü 6 vizite ale unor oficiali guvernamentali straini din : China (Viceguvernatorul Provinciei Heilongjiang, Vicepresedintele Adunarii Nationale a R. P. Chineze si Viceguvernatorul Provinciei Liaoning), Republica Moldova (Viceprin-Ministrul si Ministrul Economiei), Italia (Vicepresedintele Corpului Contabililor din Lucca, Toscana.
ü 4 vizite ale reprezentantilor de firme straine (Italia, Belgia, Franta, Cehia)
ü 1 forum de afaceri Romania-Bosnia Hertegovina
ü Vizita de documentare in judetul Prahova a Ambasadorilor straini acreditati in Romania
– 2 delegatii ale unor oficiali romani cu activitate in misiunile diplomatice si economice din strainatate Ambasadorii Romaniei in Algeria si Kuwait si Ambasadoarea Romaniei in Indonezia
Misiuni economice si vizite de lucru in strainatate:
8 actiuni
- Vizita de lucru in Ungaria si Intalnire trilaterala a conducerilor Camerei de Comert si Industrie a Ungariei – Sectiunea Maghiaro-Romana, a Camerei de Comert si Industrie Bekes si a Camerei de Comert si Industrie Prahova (27 – 30 martie 2013)
- Misiune economica in Belarus (20 – 25 aprilie)
- Vizita de lucru in Italia – Pescara, Regiunea Abruzzo (24 – 26 mai)
- Misiune economica in Lituania, Letonia si Estonia, in cadrul delegatiei oficiale conduse de Dl. Titus Corlatean – Ministrul de Externe al Romaniei (28 – 31 mai)
- Vizita de lucru in Italia – participare la lucrarile Forumului Mediteranean FORUMED, Pescara, Regiunea Abruzzo (2 – 4 iulie)
- Vizita de lucru in Macedonia si intalnire cu Dl. Branko Azevski – Presedintele Camerei Economice a Macedoniei (24 iulie)
- Vizita de lucru in Republica Moldova, cu ocazia evenimentului Euro Prahova (25 – 28 august)
- Vizita de lucru in Bosnia – Herzegovina (23 – 25 septembrie)
- Vizita de lucru in Republica Macedonia (6 -10 octombrie)
In cursul anului 2013, CCI Prahova a incheiat 3 noi Acorduri de Colaborare : cu Camera de Comert si Industrie Minsk (Belarus), cu CCI Banja Luka(Bosnia-Hertegovina) si cu CCI Gomel (Belarus)
In prezent, CCI Prahova are incheiate 60 de acorduri cu Camere de Comert si Industrie si alte organizatii din strainatate .
4
In cursul anului 2013, pana in prezent, C.C.I.Prahova a eliberat 920 certificate de origine si certificari a documentelor pentru export.
ORGANIZAREA DE MANIFESTARI EXPOZITIONALE
– 6 manifestari expozitionale proprii, la Ploiesti: Confintex Prahova, Prahova Construct-Ambient, Salonul Auto (2 editii – de primavara si de toamna), 2 targuri de cadouri de iarna – 80 expozanti, din Prahova si din alte judete ale tarii.
– participarea la 3 manifestari expozitionale externe – Targul International de Materiale de Constructii si Amenajari Interioare – INFACOMA, Salonic, Grecia (22 – 24 februarie), Expozitia Internationala “Petroleum Istanbul” in Turcia ( 10 – 15 aprilie) si Targul International Harbin din China (13 – 24 iunie).
– organizarea participarii firmelor prahovene la manifestari expozitionale in strainatate – „Fabricat in Republica Moldova”, Chisinau (31 ianuarie – 1 februarie)
– facilitarea participarii firmelor prahovene la manifestari expozitionale in strainatate, cu acordarea de facilitati / gratuitati – INFACOMA, Salonic si Gold – Silver, Atena, Grecia
Organizarea de seminarii, work-shop- uri, forumuri, prezentari de firme, ALTE EVENIMENTE DE PROMOVARE
ü 14 actiuni de promovare si informare pe teme de actualitate privind : antreprenoriatul si fondurile comunitare, solutii de investire, modificarile fiscale, solutii software pentru managementul afacerilor, tematica agricola, noul cod civil, solutionarea alternativa a disputelor, eveniment de socializare business, etc.
Work-shop-ul ”Sinergie teritoriala, antreprenoriala si fonduri comunitare” (31 ianuarie)
Seminar “Solutii inteligente de economisire, prin investirea in metale pretioase”, realizata impreuna cu Arteus Capital Romania (7 februarie)
Seminar “Modificari fiscale 2013” si “Solutii software pentru managementul activitatii firmelor”
(12 martie)
Evenimentul de inaugurare oficiala a sediului companiei Neal Brothers in Romania (17 aprilie)
Seminar – dezbatere pe teme de interes privind problemele mediului romanesc de afaceri
(30 aprilie)
Intalnire de lucru cu reprezentantii unor companii din domeniul agricol si agro-alimentar din judetul Prahova (5 iunie)
Seminar de instruire pe tema Noul Cod Civil. Noul Cod de Procedura Civila. Legea nr. 72/2013
(16 mai)
Eveniment-dezbatere “Parteneri pentru Dezvoltare” (23 mai)
Conferinta de Diseminare a Rezultatelor Proiectului „Dezvoltare Antreprenorială şi Relaţionare în Mediul de Afaceri” – D.A.R.M.A.(28 februarie si 12 septembrie)
Seminar de prezentare Volksbank (2 octombrie)
Seminar de prezentare « Solutionarea Alternativa a Disputelor »
Evenimentul de Semnare a Acordului de Infratire intre Primaria Orasului Azuga si Primaria Orasului Yichun, China (1 octombrie)
Eveniment de socializare business la Sky Center (3 octombrie)
Participarea reprezentantilor C.C.I.Prahova, in vederea ridicarii nivelului de informare, la un numar de 52 actiuni – forumuri, seminarii si conferinte nationale si internationale, evenimente de prezentare, cursuri de instruire, inaugurari de obiective economice, culturale, aniversari evenimente/obiective economice, lansari de publicatii, etc….
ACTIVITATEA DE FORMARE SI PERFECTIONARE PROFESIONALA
Desfasurata in conditiile unei concurente acerbe pe piata de profil, activitatea de formare si perfectionare profesionala constituie un obiectiv prioritar pentru Camera de Comert si Industrie Prahova, fiind una dintre cele mai dinamice activitati ale organizatiei camerale prahovene.
In cursul acestui an au fost organizate 44 cursuri, din portofoliul propriu al CCI Prahova, la care au participat 525 cursanti.
In momentul actual CCI Prahova este autorizata sa desfasoare 23 tipuri de cursuri de perfectionare cu recunoastere nationala, respectiv: Inspector resurse umane, Auditor de mediu, Manager al sistemelor de management de mediu, Comunicare in limba engleza, Comunicare in limba germana, Comunicare in limba italiana, Comunicare in limba oficiala, Designer pagini web, Operator introducere date, Manager imbunatatire procese, manager de inovare, Expert achizitii publice, , Auditor in domeniul calitatii, Formator, Manager de Proiect, Competente antreprenoriale, Competente informatice. De asemenea, CCI Prahova este autorizata pentru cursurile de calificare: Camerista, Bucatar, Ospatar.
Concomitent cu activitatile de pregatire profesionala au fost furnizate gratuit si 30 cursuri adresate beneficiarilor din cadrul proiectelor cu finantare europeana derulate de CCI Prahova
DERULAREA DE PROIECTE
In prezent, CCI Prahova are in derulare 3 proiecte POSDRU, la care se adauga Proiectul – Centrul “EUROPE DIRECT”.
In cursul anului 2013, C.C.I.Prahova a derulat 12 proiecte, din care:
- 11 proiecte strategice finantate prin POSDRU (proiecte intre 500.000 euro – 5.000.000 euro si cel putin doua regiuni de dezvoltare). In prezent, din aceste 11 proiecte, 8 s-au incheiat si mai sunt in derulare 3 proiecte finantate prin POSDRU.
- 1 proiect finantat de Comisia Europeana Centrul EUROPE DIRECT PLOIESTI (2013-2017)
Astfel, Camera de Comert si Industrie Prahova a devenit structura-gazda in urma castigarii pentru 5 ani a unui grant de actiune si asistenta tehnica din partea Comisiei Europene pentru gazduirea « Centrului de informare europeana Europe Direct Ploiesti.
Reteaua de centre de informare Europe Direct este unul dintre principalele instrumente ale Uniunii Europene de informare a cetătenilor europeni despre UE, în special despre drepturile lor şi despre priorităţile UE (cu precădere strategia de creştere economică „Europa 2020”) si de promovare a cetăteniei participative la nivel local si regional , asigurand transmiterea de informatii europene in teritoriu si avand un rol esential in stimularea dezbaterilor si dialogului pe teme europene la nivel local.
In cadrul acestor proiecte s-au creat parteneriate, atat internationale, cat si nationale cu:
ü 29 de parteneri din tara acoperind toate regiunile de dezvoltare si reprezentand: camere de comert si industrie, universitati, firme de training si consultanta, firme de IT, institute de cercetare, institute de proiectare, ONG-uri, agentii judetene de ocupare si formare, consilii judetene, primarii.
ü 21 de parteneri straini din urmatoarele 9 tari: Marea Britanie, Spania, Suedia, Italia, Bulgaria, Lituania, Slovenia, Portugalia, Grecia.
Activitati derulate in cadrul acestor proiecte – 68 actiuni
– autorizarea CCI Prahova pentru furnizarea cursurilor de specializare si calificare din cadrul proiectelor mentionate
– recrutare, selectie si organizarea de cursuri de calificare gratuite in meseriile: bucatar, ospatar, camerista, administrator pensiune turistica, specialist dietetician/vegetarian, pizzar, barman preparator, somelier, sef de sala restaurant (Maitre d’hotel), ghid national de turism
– recrutare, selectie si organizare cursuri de specializare si perfectionare gratuite in: antreprenoriat, limbi straine, IT,manageri vanzari, manager sisteme de mediu, managementul deciziei, managementul echipei, manager resurse umane, managementul organizatiei, managementul schimbarii, web-design, contabilitate, achizitii publice, manager de proiect, consultant cameral;
– furnizarea de servicii de mediere, consiliere psiho-vocationala, tutoriat, mentoring, in cadrul Centrului de Mediere a Muncii la C.C.I.Prahova
– activitati de evaluare a competentelor pentru ocupatiile de ospatar-chelner, camerista hotel si zidar-pietrar-tencuitor, in cadrul Centrului de la CCI Prahova ;
– organizarea Bursei locurilor de munca
– organizarea de seminarii de informare pe tema accesarii de fonduri europene
– organizarea de conferinte de diseminare a rezultatelor proiectelor;
– realizarea de Buletine Informative si transmiterea de news-letter-uri privind stadiul implementarii activitatilor proiectelor
– vizite de studii pentru cursanti in strainatate
- Proiecte finantate prin POSDRU:
1. ”Regions for Jobs”, ID 50496
Activitati: înfiinţarea unui Centru de Mediere a Muncii la CCI Prahova şi a unui punct de lucru al acestuia la CCI Giurgiu, certificarea a 2 domenii de evaluare in cadrul Centrului de Evaluare Competente al CCI Prahova, derularea de programe de formare profesională pentru şomeri şi persoane în cautarea unui loc de muncă, organizarea de burse ale locurilor de muncă şi job club-uri
2. „Instrumente strategice pentru ocupare în industria turismului, ID 58276
Activităţi: programe de formare profesională în domeniul turismului pentru someri, infiintarea unei noi ocupatii „ghid turistic pentru trasee turistice tematice” .
3. “Alege o carieră în turism –ospitalitate – calificarea şi recalificarea angajaţilor în regiunile Sud Est, Sud Muntenia şi Bucureşti – Ilfov”, ID 46538
Activităţi: programe de formare profesională în domeniul turismului pentru angajaţi
4. “Calificarea şi integrarea pe piaţa muncii a şomerilor în domeniul turismului din regiunile de dezvoltare Sud – Est, Sud – Muntenia, Bucureşti – Ilfov”, ID 58409
Activităţi: programe de formare profesională în domeniul turismului pentru şomeri şi persoane în căutarea unui loc de muncă
5. „SIAS – Schemă inovatoare de adaptabilitate şi specializare”, ID 51296
Activităţi: înfiinţarea ocupaţiei de „consultant cameral” şi pregătirea angajaţilor din Sistemul Cameral conform noiii ocupaţii
6. „PROFMEC – Formare profesională în domeniul materialelor noi cu aplicaţii în mecanică şi mecatronică”, ID 58103
Activităţi: formare profesională în domeniul materialelor noi cu aplicaţii în mecanică şi mecatronică pentru specialiştii din domeniu (manageri şi angajaţi)
7. Titlu proiect: „Educaţia antreprenorială – cheia competitivităţii IMM-urilor, ID 62928
Activităţi: formare profesională în domeniul educaţiei antreprenoriale pentru personal de conducere, întreprinzători şi persoane care doresc sa iniţieze o afacere
8. Titlu proiect: FLEXINOV – Întreprinderi flexibile şi inovatoare, ID 49261
Durata proiect: 02.12.2010 – 31.08.2013
Activităţi: formare profesională pentru angajaţi şi personalul de conducere în domenii precum: management, limbi straine, competenţe informatice.
9. Titlu proiect: Dezvoltarea competenţelor manageriale şi antreprenoriale pentru IMM în vederea îmbunătăţirea eficienţei organizaţionale şi valorificării oportunităţilor de afaceri, ID 63168
(in derulare)
Activităţi: organizare seminarii de informare şi consiliere în domeniul afacerilor pentru personal de conducere din IMM-uri din judetul PH, intreprinzatori, persoane care doresc sa initieze o afacere si angajati.
10. Titlu proiect: BusNetSupport – Îmbunătăţirea accesului întreprinzătorilor la servicii integrate de consiliere şi asistenţă în afaceri, ID 63177 (in derulare)
Activităţi: consiliere în domeniul afacerilor
11. Titlu proiect: “Competenţe pentru adaptabilitate, flexicuritate şi durabilitate în sectorul ospitalităţii şi turismului”, ID 53431 ( in derulare)
Activităţi: programe de formare profesională în domeniul turismului pentru manageri si angajati
Intocmirea clasamentului “Topul Firmelor Prahovene” si organizarea Galei Topului, in 25 octombrie
– editia a 20-a, jubiliara a Topului Firmelor Prahovene
– 430 participanti – importante personalitati din mediul diplomatic, din mediul economico-social al judetului Prahova, din administratia centrala si locala si reprezentantii firmelor prahovene laureate
– clasamentul, care a fost intocmit in baza rezultatelor financiare ale anului 2012, reuneste un numar de 1975 firme.
Alaturi de evidentierea firmelor in clasamentul de top, propriu-zis, s-au mai decernat :
– Trofeul « 10 ANI de excelenta in afaceri »
– Distinctia de Onoare
– Distinctia de Merit pentru Export
– Trofeul Responsabilitatii Sociale a Companiilor
– Trofeul « Femeia de Afaceri »
– Trofeul « 20 Ani »
ACTIVITATEA DE PROMOVARE prin intermediul canalelor specifice ale C.C.I. Prahova
Intre canalele de promovare utilizate pentru a face cat mai cunoscuta in mediul de afaceri prahovean si romanesc atat activitatea organizatiei, cat si pe aceea a membrilor sai, a comunitatii de afaceri a judetului, se numara:
– editarea publicatiei Dynamic Business – in varianta tiparita (2 editii) electronica (3 editii)
– prezenta reprezentantilor C.C.I.Prahova, in emisiuni ale posturilor de televiziune locale, regionale sau nationale – 10 aparitii – inclusiv emisiunea de promovare a economiei prahovene, din 16 noiembrie de la The Money Channel
– aparitia de interviuri, materiale in presa scrisa locala si nationala – 18 materiale
– organizarea a 6 conferinte de presa (inclusiv cele realizate cu prilejul vizitelor unor membrii ai Corpului Diplomatic)
– pagina web a C.C.I.Prahova (www.cciph.ro),
REALIZAREA DE LUCRARI, MATERIALE (TIPARITE sau ON LINE) – studii, materiale de promovare diverse
l Catalogul de prezentare al Camerei de Comert si Industrie Prahova
l Catalogul Topul Firmelor Prahovene 2013, lansat cu ocazia Galei de Premiere a celor mai de succes firme prahovene, baza de date cu 1975 firme
l BULETINULUI MACEDONEAN, nr. 2 si 3 si 4 – un material de promovare a relatiilor bilaterale romano-macedonene, de evidentiere a oportunitatilor de afaceri cu parteneri macedoneni cu informatii de interes din domeniul economic, legislativ, cultural, turistic si de lifestyle, articole semnate de personalitati din mediul diplomatic, politic, economic
l BULETIN INFORMATIV – in format electronic – aparitie saptamanala incepand cu iulie 2013 (pana la aces data, materialul aparea lunar)
l PLIANT DE PROMOVARE A POTENTIALULUI VITI-VINICOL AL JUDETULUI PRAHOVA, publicat cu ocazia participarii la ADUNAREA REGIUNILOR VITICOLE DIN EUROPA, desfasurata la Consiliul Judetean Prahova, Ploiesti 6 noiembrie 2013 (realizat in limba engleza – tiraj: 100 buc)
l PREZENTARE PE SLIDE-URI APOTENTIALULUI VITI-VINICOL AL JUDETULUI PRAHOVA, realizata cu aceeasi ocazie
l MATERIALE DE PROMOVARE DIVERSE- machete publicitare, diplome, trofee, Spider – Topul Firmelor Prahovene 2013, afise, bannere si flyere – cu ocazia manifestarilor expozitionale
l PROMOVAREA FIRMELOR PRAHOVENE – promovare prin machete publicitare realizate si inserate in Revista Dynamic Business si Buletinul Informativ, pe site-ul CCI Prahova
INTOCMIREA DE STUDII, ANALIZE SI SINTEZE ECONOMICE, etc.
- Realizarea analizei situatiei economiei prahovene la nivelul localitatilor rurale din arealul sub-urban al Municipiului Ploiesti
- Realizarea periodica a situatiei investiilor – straine si autohtone in Judetul Prahova
- Realizarea analizei sectorului industrial la nivelul economiei prahovene, situatia privind potentialul de export al judetului, precum si o prezentare in sinteza a parcurilor industriale
- 8 situatii sinteticeCifre si Indicatori Economici – Judetul Prahova (inmatriculari, radieri, suspendari firme, numar someri si rata somajului, certificate de origine emise de CCI Prahova si alte date statistice privind exportul, importul prahovean si alti indicatori pe principalele domenii de activitate reprezentate la nivel judetean),
- 2 situatii privind sectorul viti-vinicol al Judetului Prahova – intocmite cu ocazia vizitei delegatiei chineze in judetul Prahova (din 30 septembrie 2013) si a participarii la Adunarea Regiunilor Viticole din Europa (6 noiembrie 2013),
- situatii privind economia judetului pentru participarea la emisiunea difuzata de The Money Channel (16 noiembrie 2013) si alte situatii si baze de date prelucrate si furnizate catre firme (Terraverde) si alti colaboratori.
ALTE ACTIVITATI SPECIFICE:
- În perioada 1 ianuarie – 6 decembrie 2013, Compartimentul de Asistenta si Consultanta Infiintare Firme a intocmit si depus la Oficiul Registrului Comertului, in vederea inregistrarii, 492 documentatii pentru – inmatriculare societati, intreprinderi individuale, persoane fizice autorizate, intreprindere familiala, modificari ale structurii societatilor comerciale existente ( cesiune capital social, schimbare asociati, modificare sediu, infiintare punct de lucru, actualizare obiect de activitate, completare obiect de activitate, etc), suspendari de activitate si dizolvari ale societatilor comerciale.
- În cursul anului 2013 (ianuarie – aprilie), agentul CCI Prahova a inscris in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare un numar de 135 de avize. Incepand cu data de 12 aprilie 2013, CCI Prahova nu mai are calitatea de agent al CCI a Romaniei.
- In perioada 1 ianuarie – 6 decembrie 2013 s-au primit solicitari si s-au emis 4 avize asupra situatiilor de forta majora.
- Activitatea de Arbitraj Comercial
In cursul anului 2013, pe rolul Curtii de Arbitraj Comercial de pe langa CCI Prahova s-au aflat 5 dosare: 3 dosare au fost solutionate prin hotarare arbitrala, 1 dosar declinare competenta catre Tribunalul Prahova in vederea solutionarii, 1 cerere de arbitrare, careia partile nu i-au mai dat curs.
Activitatea Bursei Romane de Marfuri –Terminalul Prahova
În cursul anului 2013 au fost suplimentate prin act aditional un numar de 3 proceduri.
Activitatea S.M.C.
In 26 – 27 iunie 2013 a avut loc auditul de recertificare a CCI Prahova, pentru sistemul de management al calitatii ISO 9001:2008..
In cadrul auditului s-a verificat implementarea in practica a documentatiei sistemului de management si a reglementarilor relevante , respectiv eficacitatea acestora.
In baza raportului de audit, auditorul a constatat si a consemnat ca organizatia CCI Prahova indeplineste cu succes cerintele standardului ISO 9001:2008 si s-a emis astfel, certificatul cu nr. 90707618/2.
Certificarea actuala este valabila pana in 2016, iar in 2014 si 2015 vor avea loc doua audituri anuale de supraveghere.
16 decembrie 2013
Aurelian Gogulescu
Presedinte CCI Prahova