Take a fresh look at your lifestyle.

Reclame mincinoase si inselatorii la platile cu cardul. Asa inteleg marile magazine sa isi revolutioneze incasarile

Ascutirea concurentei pe piata supermarketurilor, atat din cauza crizei financiare cat si din cauza cresterii numarului acestora, isi face simtita prezenta din ce in ce mai puternic. 
La tot pasul suntem asaltati de reclame imense – uneori mincinoase – care fura ochii atat prin aspect, cat si prin continut. Ba, mai mult, publicitatea inselatoare nu este singura hiba a marilor lanturi de vanzari. Nerespectarea legislatiei in materie de protectie a consumatorilor, incalcarea prevederilor referitoare la etichetare si informare si, nu in ultimul rand, vanzarea de alimente expirate reprezinta tot atatea nereguli cu care fiecare client a dat piept, macar o data, atunci cand a fost la cumparaturi. Controalele tematice ale inspectorilor de la Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor nu au decat efectul unei furtuni intr-un pahar cu apa… Sarcina de a se apara de ,,pericolele junglei’’ supermarketurilor ii revine, pana la urma, tot consumatorului de rand. “Legislatia care reglementeaza toate aspectele legate de vanzarea produselor in supermarketuri, dar si de protectia consumatorului, exista si este chiar foarte bine pusa la punct. Inspectorii abilitati realizeaza, de asemenea, controale. Probabil, insa, ca sa se stopeze neregulile ar trebui sa fie sanctiuni mai mari, reglementate tot de lege, care sa mearga pana la inchiderea anumitor magazine’’, ne-a precizat Corneliu Buzu, director CJPC Prahova. In ceea ce priveste consumatorii, ,,acestia trebuie sa fie mereu atenti la data expirarii produselor, sa citeasca etichetele, sa se informeze si, nu in ultimul rand, sa reclame atunci cand depisteaza nereguli, pentru a putea fi stopate’’, ne-a mai spus interlocutorul nostru.
O formula des intalnita de atragere a clientilor prin publicitate inselatoare este un mesaj pe care, in mod cert l-ati auzit sau l-ati vazut cel putin o data: ,,In magazinul in care te afli exista cele mai mici preturi, cele mai avantajoase, doar asa economisesti, ba chiar de trei ori mai ieftine ca in alta parte’’. In realitate, de cele mai multe ori aceasta formula ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru consumatori. De pilda, un cunoscut hipermarket are o campanie care suna frumos, dar care este inselatoare si mincinoasa: ,,Daca gasiti in alta parte mai ieftin platim de 10 ori diferenta!’’. In primul rand, induce clientul in eroare, pentru ca nu i se specifica in mod clar ce ,,fel de produse sa gaseasca mai ieftine’’ si ce inseamna ,,in alta parte’’. Daca, totusi, un client a descoperit un produs ,,mai ieftin in alta parte’’ si vine sa-si ceara diferenta va avea o reala surpriza. I se va pune in brate un dosar de zeci de pagini, pe care va fi nevoit sa-l citeasca atent, stand nu tocmai confortabil – in picioare – si in care va descoperi ca exista un regulament bine definit, cu clauze si conditii de validitate, dar a carui perioada de desfasurare a expirat chiar cu o zi inainte!!!
,,Publicitatea care se practica pentru promovarea de servicii sau produse, ce afecteaza comportamentul clientului, dar si punerea in circuitul comercial a marfurilor cu termen de valabilitate expirat sunt lucruri care trebuie sa dispara din supermarketuri. Conform Legii 148/2000, cel care isi face publicitate trebuie sa fie in masura sa probeze exactitatea afirmatiilor, indicatiilor sau prezentarilor din anuntul publicitar. In caz contrar, afirmatiile in cauza vor fi considerate inexacte si atrag sanctiunile prevazute de lege’’, ne-a declarat Corneliu Buzu.
In mai toate marile magazine exista afise pe care scrie ca produsele se pot schimba sau clientului i se restituie contravaloarea daca nu e multumit de calitatea acestora. Singura conditie este aceea de a veni cu bonul de achizitionare. Anuntul nu face vreo diferenta intre produsele alimentare si cele nealimentare si nici nu precizeaza nimic legat de perioada valabilitatii ofertei de inlocuire/restituire. Clientii nemultumiti care incearca sa se prevaleze de anunturile respective sunt dusi, usurel, cu presul, prin invocarea unor prevederi legale. Legea 665/1995 spune ca pentru toate produsele de folosinta indelungata se elibereaza garantie la cumparare, iar pentru celelalte se pot face reclamatii pe baza bonului doar in termen de 30 de zile de la achizitie. O alta smecherie pe care a inceput sa o adopte un alt mare lant de magazine este inselatoria la plata cu cardul.

  LIDL Ploiesti a intampinat, in ultima perioada ceva probleme  POS-urile de la BCR. Banii unor clienti au intrat de 2 ori in contul celor de la LIDL, chiar daca clientii nu au facut cumparaturile respective de 2 ori. Vinovati, dupa spusele celor de la LIDL, se fac cei de la BCR. Aveti grija la ce magazine faceti cumparaturile cu cardul si ati face bine sa evitati sa mai faceti cumparaturile cu cardul la LIDL sau la orice alt magazin ce are POS-uri (sisteme de plata cu cardul) emise de BCR. Este recomandat verificarea  extrasului  lunar si compararea tranzactiilor pentru a fi siguri ca cei de la BCR nu v-au transferat banii de 2 ori catre LIDL DISCOUNT SRL.Iata si raspunsul reprezentantilor LIDL, in urma acestui incident:

Stimate client,
Va multumim pentru mesajul dumneavoastra din data de 22.03.2013 si ne pare rau ca ati intampinat neplaceri in magazinul nostru.
Vrem sa va facem cumparaturile cat mai confortabile, dar din pacate nu putem evita problemele tehnice.
In data de 15.03.2013 a fost trimisa o sesizare catre BCR si ni s-a confirmat ca a fost o problema tehnica care a fost remediata.
Teoretic, in acest moment ar trebui sa aveti banii in cont. Acesta a fost un caz fericit, cumparatorul fiind foarte atent la extrasul de cont. Ce se intampla insa cu cei care nu sunt atat de tipicari si nu baga de seama ca au fost furati? Dar am prefera un raspuns practic…nu teoretic.

APRECIAZĂ ARTICOLUL !
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy