Ca urmare a avariei în sistemul de distribuție a apei potabile, din Municipiul Ploiești din data 09.02.2019, ne vedem obligați să vă transmitem derularea evenimentelor.
În data de 09.02.2019 la ora 6.25, la ieșirea din serviciu, din tura de noapte, conform procedurii de la nivelul R.A.S.P, dispecerul de serviciu din tura de noapte a contactat operatorii de servicii și utilități publice S.C. APA NOVA Ploiesti, ISU, Electrica, Serviciul de Ambulanță, Poliția Ploiești, Poliția Locală, Jandarmeria, întrebând dacă au fost evenimente sau probleme în cadrul Municipiului Ploiești.
S-a raportat de către S.C APA NOVA Ploiesti, că nu există niciun eveniment .
În urma sesizării unui cetățean la ora 9.50, domiciliat pe Aleea Splaiului bloc 37, dispecerul de serviciu, la ora 10.01, a sunat dispeceratul de la S.C APA NOVA Ploiești, aceștia recunoscând că au pierderi pe rețea, urmând să se verifice locația pentru remedierea avariei.
La ora 10.24, a sunat la dispeceratul R.A.S.P doamna Alina Mihalache, director tehnic la S.C. APA NOVA Ploiești, confirmând avaria.
Consultând Raportul evenimentelor prezentat de S.C. APA NOVA Ploiești, astăzi, 12.02.2019, observăm că începând cu orele 24.00, s-a constatat de către aceștia, că sunt creșteri semnificative de consum pe rețea la stația 23 August.
În tot acest interval, ora 24.00 – ora 8.52, reprezentanții S.C. APA NOVA Ploiești, prin serviciul de permanență, au căutat să descopere de unde apare această pierdere. Aceștia au semnalat ca la ora 8.52, a fost facută prima reclamație de la adresa Aleea Splaiului, cu turbiditatea mare (apa nu este potabilă).
Se menționează în Raport că, din partea call- centerului S.C. APA NOVA Ploiești la ora 9.00, s-a informat dispeceratul Primariei, privind avaria, ceea ce nu se confirmă din înregistrările serviciului dispecerat din cadrul R.A.S.P și nici din conținutul convorbirilor ulterioare dintre reprezentanții S.C. APA NOVA Ploiești și dispeceratul R.A.S.P.
Menționăm că R.A.S.P a luat la cunoștință de apariția acestei probleme începând cu ora 9.50 la sesizarea cetățenilor.
Astfel, dispecerul de serviciu a sunat la doamna Andreea Toma, reprezentanta call-centerului S.C. APA NOVA Ploiești, aceasta confirmând că sunt pierderi pe rețea.
Conform procedurii la ora 10.10, dispecerul a informat conducerea primariei despre avaria din zona Splaiului, Cameliei, Andrei Mureșanu, specificând că S.C. APA NOVA Ploiești va interveni pentru remediere.
Considerăm că S.C. APA NOVA Ploiești a dezinformat prin comunicatul lor conducerea Primariei Ploiești și R.A.S.P Ploiești, iar măsurile coercitive pot fi aplicate exclusiv de către Primarul Municipiului Ploiești, prin împuterniciții acestuia, precum și Poliția Locală, în conformitate cu prevederile HCL 228/2006 – Regulamentul privind stabilirea unor măsuri pentru gospodărirea localității.
R.A.S.P Ploiești își rezervă dreptul să informeze autoritatea competentă – Agenția Națională de Reglementare a Serviciilor Comunitare, dacă S.C. APA NOVA Ploiești, ca urmare a avariei aparute, a respectat Regulamentul serviciului public de reglementare cu apă și canalizare în Municipiul Ploiești.
Director
Raul Alexandru Petrescu