În momentul în care participă la un interviu de angajare, candidații la joburi trebuie să țină cont de faptul că recrutorii caută doar acele persoane care demonstrează că sunt cu adevărat interesate de pozițiile pentru care aplică. Adică acei candidați care denotă un real entuziasm pentru jobul pus la bătaie și pentru oportunitățile profesionale oferite, nu doar pentru salariu.
Aceasta e concluzia la care au ajuns specialiștii în HR ai platformei SmartDreamers în urma unui studiu la care au participat recrutorii companiilor aflate în căutare de tineri specialiști. Interesul pentru jobul pus la bătaie e relevat de comportamentul candidatului în momentul interviului. Mai exact, prin întrebările pe care acesta le adresează recrutorului.
”În momentul în care participă la un interviu, candidații trebuie să țină cont de faptul că un CV perfect nu e suficient pentru obținerea jobului. Ei sunt intervievați, dar trebuie să ia în serios și rolul recrutorului și să adreseze întrebări pertinente referitoare la poziția aflată în concurs. În urma studiului nostru am putut afla care sunt acele întrebări care asigură obținerea oricărui job, atunci când competiția e cu adevărat acerbă. CV-uri bune se găsesc ușor, dar candidații ideali sunt cei care vin cu temele făcute de acasă la interviul de angajare și care nu se sfiesc să ceară informații despre jobul pus în concurs”, a declarat Alex Ramadan, PR la SmartDreamers.
Dar care sunt întrebările pe care trebuie să le adreseze un candidat prezent la interviu pentru a-și asigura jobul mult visat? Studiul SmartDreamers a evidențiat opt, în urma părerilor exprimate de recrutorii principalelor companii prezente pe platforma de joburi.
Iată care sunt acestea:
Nu toate aceste întrebări trebuie adresate de către candidat, ci trebuie alese cele potrivite contextului. În definitiv, un interviu nu seamănă niciodată cu altul. Totuși, conform specialiștilor în recrutare, în momentul în care un candidat adresează măcar jumătate din aceste întrebări atunci când participă la un interviu, arată că e cu adevărat interesat de jobul pus la bătaie, are încredere în forțele proprii și e conștient de propria valoare din punct de vedere uman și profesional.
Și orice companie care se respectă are nevoie de angajați cu personalitate, care pot aduce plusvaloare organizației.
Studiul SmartDreamers vine în ajutorul tinerilor care încă nu știu să gestioneze un interviu de angajare. În ciuda emoțiilor inerente din momentul interviului, candidații trebuie să le arate reprezentanților companiilor angajatoare că sunt suficient de încrezători și deciși să lucreze pe poziția pentru care au aplicat.