Nu cu foarte mult timp in urma si ori de cate ori avea ocazia, Iulian Badescu sfatuia ploiestenii sa nu mai circule cu autoturismele personale ca sa nu ingreuneze lucrarile la calea de rulare a tramvaielor. Mai mult decat atat nu scapa niciun moment sa sublinieze faptul ca in urmatoarea perioada se va transforma in cel mai injurat primar, ca prefera sa cumpere autobuze noi si nu second-hand, ca va investi mult in infrastructura tramvaielor…iar lista ar putea continua. La fel si amanarile. Inca de la inceputul acestui an se tot vorbeste despre proiecte, investitii, licitatii ce vizeaza reabilitarea caii de rulare a tramvaielor. Cu toate ca pana acum aceste licitatii au suferit deja doua amanari, iar ultimul anunt pentru organizarea licitatiilor fusese anuntat pentru data de 18 aprilie, iata ca si de aceasta data termenul a fost amanat si stabilit un nou termen, 22 mai. Numai ca, doar cu trei zile inainte de deschiderea ofertelor pentru tramvaiul 102, o firma din Braila a depus la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) doua contestatii care au suspendat procedura de achizitie aflata in desfasurare pentru reabilitarea in prima etapa a liniilor de tramvai din Ploiesti. Astfel ca, blocarea procedurii va intarzia incheierea contractelor si implicit demersul propriu-zis cu cel o luna de zile. Pana atunci craterele din jurul liniilor de tramvai sunt peticite prin interventiile RATP-ului pe principiul mesterului Manole. Daca in urma cu doua saptamani, in zona Spitalului Judetean de Urgenta Ploiesti, o masina de interventii din cadrul RATP si cativa angajati ai aceleiasi institutii se ocupau de plombarea gropilor, care reprezinta un adevarat pericol pentru conducatorii auto, astazi starea lor era aceiasi. Aceeasi situatie este si in zona Halelor Centrale unde este un adevarat risc sa circului cu autoturismul. Desi contractele de finantare au fost semnate, modernizarea cailor de rulare a tramvaielor din Ploiesti ar putea incepe cu mult mai tarziu decat s-a preconizat, cel mai devreme pana in toamna acestui an. In ciuda faptului ca, proiectele referitoare la liniile tramvaielor ploiestene au fost depuse si au obtinut finantare europeana pe Polul de Crestere Ploiesti-Prahova, prin Programul Operational Regional 2007-2013, conform ultimelor termene stabilite pentru implementarea proiectelor pe POR, finalizarea tuturor lucrarilor ar trebui sa aiba loc pana in vara anului 2015. Ceea ce este greu de crezut. Pana atunci, soferii sunt nevoiti sa dea adevarate probe de poligon printre craterele din asfalt.