Am primit pe mail un strigat de revolta impotriva unei banci, din partea unui grup de intiativa. In conditiile in care acest mail este adevarat, cei care se regasesc in situatiile din text ar fi bine sa ii contacteze pe reprezentantii grupului de intiativa la adresa de mail: [email protected]
Grupul de initiativa impotriva clauzelor abuzive care se regasesc in contractele de credit BANCPOST isi continua demersul in incercarea de a opri abuzurile acestei institutii financiare. Numarand in prezent peste 600 de membri, grupul a contactat un avocat ca preambul in incercarea de mediere a situatiei. Daca nu va fi obtinuta eliminarea clauzelor abuzive din Actele Aditionale ale contractelor de credit si respectarea OUG 50/2010 si a contractelor initiale, urmeaza actionarea in judecata a Bancpost. Au
fost deschise liste cu persoanele decise de a se alatura acestei actiuni, in mai putin de doua saptamani de la infiintare, inscriindu-se deja peste 100 de persoane.
Principalul motiv al acestor initiative il reprezinta incercarea Bancpost de impunere unor noi clauze abuzive si nerespectarea OUG 50/2010 in actele aditionale, prin impunerea unei marje nejustificate.
Grupul de initiativa impotriva clauzelor abuzive care se regasesc in contractele de credit Bancpost s-a infiintat la 27 august 2010. Este adresat tuturor cetatenilor din Romania care au credite in derulare cu aceasta institutie bancara si poate fi contactat accesand
www.creditbancpost.info sau pe Yahoo Groups ClientiBANCPOST_OUG_50.
Grupul sustine implementarea neconditionata si neabuziva a prevederilor legale care se regasesc in legislatia privind protectia consumatorilor, in vederea eradicarii clauzelor abuzive continute in contractele de credit BANCPOST. Grupul sustine implicarea neconditionata a ANPC, a ONG-urilor in domeniul protectiei consumatorilor, a presei si a autoritatilor judiciare din Romania in sustinerea demersului cetatenilor prejudiciati de abuzurile Bancpost.
Bancpost nu se da in laturi de la nimic in incercarea de a-si proteja veniturile. Si pentru ca isi doreste sa genereze si in continuare profiturile imense facute prin abuzurile de pana acum, ar prefera ca OUG 50 / 2010 sa nu se aplice. Iar, in caz ca pana la urma nu va putea ocoli aplicarea OUG 50 / 2010, Bancpost incearca momentan sa isi determine clientii sa semneze acte adtionale in care sa accepte niste marje abuzive,
care nu respecta contractele initiale, si mult mai mari decat normalul .
– Ce daca aveau obligatia sa-si anunte clientii, cu 30 de zile inainte, despre intentia de a modifica clauzele contractuale. Nu a facut-o aproape nici o banca, s-au dus clientii la banci sa ceara noile Acte Adtionale vanzand ca se apropie data de 18 Septembrie si ei nu au primit nimic.
Bancpost probabil se prevaleaza cu o gandire de genul “nu schimbam nimic referitor la costuri, nu trebuie sa notificam modificarile, ele sunt acceptate tacit”. Ori noi, clientii, constatam ca bancile modifica major costurile, atat prin comisioane (unele in favoarea clientului) cat si prin modul de calcul al marjei, asa ca trebuiau sa-si notifice clientii conform legii. Unde sunt institutiile abilitate sa protejeze cetateanul?
– Au ajuns clientii in banci (si e forfota mare la ora asta, ca pe vremea cand creditele se vindeau ca merele), au cerut Actele Adtionale si ce credeti ca au primit – modele, fara cifre. Clientii au insistat, au cerut Actul LOR Aditional, au cerut numar de iesire pe Actul LOR Aditional si au fost, de foarte multe ori, refuzati. Nu e oare dreptul unui client sa ceara informatii furnizorului sau de servicii ? Acest furnizor de servicii are
dreptul sa-i refuze consumatorului cererea de acces la informare ?
– Au ajuns aceste, deja celebre, Acte Aditionale in posesia clientilor iar acestia constata, cu stupoare, “marja fixa are valoarea 7,56%”. Sau 8%. Sau 10%. Ce daca au semnat, in 2005, 2006 sau 2007, cu banca, contracte de credit cu marja 0 ? Acum banca vrea Marja mare, muuuulta. Pentru ca pana acum si-au mascat veniturile sub denumirea de “indicele de referinta a bancii” ? Acum, propunand noile Acte Aditionale, Bancile nu mai respecta conditiile impuse de ele insele, pentru ca “indicele intern de referinta “ trebuie sa devina un indice transparent, de genul XBOR iar ele nu-si asuma greseala facuta cu “marja 0%” si o sterg cu buretele. Nu se poate stimati bancheri, am convenit, impreuna, la Marja 0% “si la bine si la rau”, nu puteti sa o aplicati doar cand e bine pentru dvs. Respectati-va contractele semnate, chiar daca v-ati pus semnatura pe “marja 0%”. Probabil ati gresit la indemnul departamentelor de marketing, care cu aceasta marja 0% ne-au facut pe noi sa cumparam de la dvs. Insa noi asa am cumparat, asa vrem sa ramana.
Acestea sunt bancile care opereaza in Romania: agresive si lipsite de respect pentru clientul lor, cu mult mai scumpe decat in tara lor de origine.
Pana acum le-am permis, nu am comentat nici unul din noi, clientii lor, pentru ca ni se parea ca, dandu-ne credite, ne-au facut o imensa favoare personala (nu uitati ca accesul la credite, de consum sau ipotecare, a fost restrictiv dupa anii ‘90).
Insa din 2008 incoace am aflat ca Bancile nu fac nimic special pentru noi personal, este o afacere ca oricare alta, menita sa produca profit.
Doamnelor si Domnilor directori Bancpost – Suntem si noi cetateni ai Europei si ne-am saturat sa fim tratati ca cetateni de mana a 2-a, fara drepturi, doar cu obligatii in fata dvs.
Iar daca atunci cand am cumparat “paine” de la dvs ne-ati spus ca ne costa 5 lei, si ne-ati dat asta in scris, nu mai cautati atatea metode diabolice sa o faceti acum de 100 de lei, pentru ca nu suntem dispusi sa dam 100 de lei pe ea.
Grupul de initiativa impotriva clauzelor abuzive Bancpost