DARMA, proiectul demarat de Camerele de Comert din Botosani, Bacau, Suceava, Iasi si Vrancea, a fost prezentat si ploiestenilor, in cadrul „Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderilor”, eveniment ce a avut loc la camera de Comert Ploiesti. Obiectivul proiectului, este dezvoltarea abilitatii managerilor si angajatilor din IMM –uri si a persoanelor care doresc sa dezvolte o afacere pe baza unui program de educatie antreprenoriala si manageriala. Obiectivele specifice sunt crearea unei retele mobile de puncte de sustinere si stimulare directa a antreprenorilor locali, imbunatatirea calificarilor managerilor, ale femeilor manager si ale angajatilor prin cursuri autorizate. Deasemenea, dezvoltarea antreprenoriala prin servicii suport de consultanta si integrarea inovarii in firme prin introducerea programelor de formare profesionala de formatori si coaching. Rezultatele proiectului DARMA sunt pe masura, au fost amenajate 4 birouri de consiliere si consultanta antreprenoriala la sediile camerelor de comert din orasele mai sus mentionate. Au fost infiintate retele mobile de puncte de sustinere in judetele partenere,
deasemenea au fost organizate 4 conferinte de lansare si a 4 conferinte de inchidere in judetele partenere si 18 conferinte de disiminare a rezultatelor proiectului organizate in celelalte 6 regiuni de dezvoltare in care nu se deruleaza proiectul , cate una in fiecare an, in fiecare regiune. Dar cel mai importat a fost organizarea a 12 module de curs in fiecare an , in fiecare din judetele partenere, la care au participat in total 1440 cursanti. Consultanta antreprenoriala oferita in cadrul retelei mobile si in cadrul birourilor de consultata pentru 4920 persoane , din care : 1800 persoane mediul rural si urban , 2400 manageri si angajati,480 femei manager, 120 tineri cu studii superioare . Sustinerea dezvoltarii antreprenoriale prin furnizarea serviciilor suport va conduce la cresterea numarului si competitivitatii intreprinderilor din judetele partenere, reteaua mobila din fiecare judet constituind liantul in vederea constientizarii si implementarii de metode
moderne si inovative in mediul managerial si in cultura antreprenoriala din cele doua regiuni de dezvoltare in care va fi implementat proiectul. Furnizarea pachetelor educationale de dezvoltare antreprenoriala si administrarea afacerilor va duce la cresterea nivelului educativ si de pregatire profesionala cu certificare a competentelor dobandite, promovand cele mai bune practici si metode moderne si inovative de management strategic al resurselor umane.
Programul de formare profesionala:
– Dezvoltarea abilitatilor manageriale
– Manager resurse umane
– Director Vanzari
– Cum sa devii un antreprenor de succes
– Formare profesionala de Formatori
– Coaching la locul de munca
– Viziune antreprenoriala si comert in statele UE
– Manager proiect
– Management, marketing si PR
– Strategie organizationala in situatii de criza
– Recrutare, selectie si inductie de personal
– Managementul afacerilor mici si mijlocii.