Tribunalul Permanent de Arbitraj Instituţionalizat a organizat sâmbătă, 16 ianuarie 2016, şedinţa de analiză a activităţii desfăşurate în anul 2015.
Datele prezentate în cadrul Raportului de bilanţ au evidenţiat trendul ascendant al activităţii desfăşurate la nivelul tribunalului. În perioada analizată a crescut volumul de muncă, precum şi calitatea serviciilor prestate. Cauzele aflate pe rolul tribunalului au fost soluţionate cu celeritate şi profesionalism, într-un termen de maxim şase luni.
De asemenea, în anul 2015 se constată mărirea efectivelor, numărul de arbitri crescând de la 34 înscrişi pe Tabloul Tribunalului Permanent de Arbitraj Instituţionalizat la sfârşitul anului 2014, la 50 de arbitri la data de 31 decembrie 2015.
Pe lângă activitatea specifică derulată în cadrul dosarelor aflate în atenţia instanţei arbitrale, personalul tribunalului a avut în preocupare:
v informarea corectă a societăţii civile cu privire la procedura arbitrală şi avantajele acesteia pentru justiţiabili, prin intermediul mijloacelor de informare în masa, a site-urilor şi grupurilor on-line dedicate juriştilor;
v relaţionarea cu instituţii, autorităţi şi organizaţii profesionale şi patronale. Relevante în acest sens sunt Protocolul de Parteneriat încheiat cu Uniunea Generală a Industriaşilor din România – UGIR 1903 şi Parteneriatul semnat cu Federaţia Patronatelor din Industria Usoară – FPAIUS;
v participarea la reuniuni, întâlniri de lucru, evenimente. Reţine atenţia prezenţa Tribunalului Permnent de Arbitraj Instituţionalizat, în calitate de partener, la Gala Excelenţei în Mediere, precum şi participarea la întâlnirile organizate de Consulatul Onorific al Franței și de Misiunea Economică a unei regiuni din Anglia în România;
v deschiderea unor puncte de lucru în Bucureşti, Prahova şi Argeş;
v organizarea unor evenimente de interes pentru comunitatea juridică. Menţionăm în acest sens Seminarul “Arbitrajul – instituţie modern, alternativă la instanţa de judecată” şi Simpozionul “Arbitrajul în material transferului dreptului de proprietate asupra bunurilor imobile”.
În a doua parte a reuniunii, arbitrii Tribunalului Permanent de Arbitraj Instituţionalizat au creionat Planul de activitate pe anul 2016, principalele obiective fiind:
- Consolidarea instituţională, prin:
– crearea unui cadru legal propice dezvoltării arbitrajului în România;
– cooperarea cu instituţii, autorităţi, organisme profesionale şi universităţi;
– înfiinţarea de sedii secundare sau puncte de lucru.
- Creşterea numărului de dosare deduse soluţionării tribunalului.
- Promovarea eficientă la nivel naţional a arbitrajului, prin:
– iniţierea unei campanii de presă;
– organizarea de evenimente de impact, inclusiv o conferinţă naţională.
- Consolidarea componentei de cooperare cu organisme similare din alte ţări, inclusiv din Republica Moldova:
- Lărgirea efectivelor Tribunalului Permanent de Arbitraj Instituţionalizat, specializarea şi perfecţionarea acestora;
- Crearea unor comisii de specialitate care să sprijine activitatea preşedintelui tribunalului.
Menţionăm că Tribunalul Permenent de Arbitraj Instituţionalizat este la cel de-al doilea bilant, primul fiind organizat în 24 ianuarie 2015. Bilanţul a fost organizat la punctul de lucru din Ploiești, str. Bobâlna, nr. 2, județul Prahova.
Relații la tel. 0733 046 033 sau e-mail:arbitraj-instituţionalizat.ro
PREŞEDINTE
Tribunal Permanent de Arbitraj Instituționalizat