Take a fresh look at your lifestyle.

Un orădean transformă rable în bijuterii pe patru roţi. Pimp My Ride de România

 

Un băieţel avea multe maşinuţe. Pe vremea lui Ceauşescu. Le plimba la şcoală, le arăta colegilor, erau confiscate de profesori la oră pentru că băieţelul nu era atent la lecţii. Recuperate ulterior. Maşinuţele au format, ulterior, o colecţie impresionantă de 300 de machete, plasate într-o vitrină specială. Posesorul? A dezvoltat la Oradea un atelier în care transformă maşini de epocă, luate de la REMAT, dar şi maşini noi, în vehicule cu personalitate. Multă!

Ervin Koszta şi-a cumpărat prima maşină în 2001, un Volkswagen Golf Cabrio şi s-a gândit să-i schimbe înfăţişarea.

„Am început să înlocuiesc una-alta, jantele, sistemul audio, am creat un interior din piele negru cu galben şi am schimbat tot ce ţine de design interior. Un prieten a fost atât de impresionat, că m-a rugat să-i fac şi lui maşina. Apoi, un alt prieten şi-a dorit o maşină personalizată. Am şi participat, atunci, cu maşina mea, la un eveniment de tuning în Oradea, unde am obţinut un premiu pentru sistemul audio. Atunci mi s-a s-a aprins un beculeţ şi ceva din interior mi-a spus să continui”, a povestit Koszta, pentru RTV.NET.

Hey Barbie, wanna go for a ride?

Apoi au urmat competiţiile adevărate. Un Opel Calibra Coupe a câştigat premiu pentru primul motor pictat din România, apoi Calibra Cabrio, singurul exemplar aflat la noi în ţară şi modificat bucaţică cu bucaţică, a ajuns, la final, sa câştige Best Paint Job, primul premiu de acest gen, la expoziţia Prisma Bucureşti. Au urmat apoi Mitsubihi Eclipse, BMW E 36 Cabrio, Audi B4 Cabrio şi maşina Barbie de România.

“BMW E 36 Cabrio a fost facută după versurile melodiei celor de la Bug Mafia, ’40 km/h’, cu acceptul lor, oglinda aflată pe portbagajul maşinii, lângă sistemul audio, purtând semnătura membrilor formaţiei. Aş spune că este cel mai frumos proiect pe care l-am creat. Tot pe locul întâi aş plasa Audi B4 Cabrio, White King,o nebunie creată într-un an şi opt luni, cu o investiţie de 12.000 euro şi neînsemnate premii, în ţară şi în străinătare. Pe locul 2, Fiat Barbie, denumit Barbie Diamond, este cel mai îndrăzneţ proiect, şi unicat, care a obţinut locul 1 la categoria best interior la toate shourile de tuning unde a participat. Cel mai important premiu a fost Best Car of the Show, obţinut în 2007 cu BMW Sensation, la Szeged Ungaria, premiu internaţional obţinut de o maşină modificată în România şi recunoscută în afară, la deschiderea sezonului de tuning în Ungaria, 2007. Cea mai importantă competiţie, după cea de la Budapesta, este RomExpo Bucureşti, unde anul trecut am fost prezent cu patru maşini, dintre care două au fost premiate cu locul 1 şi locul 2 la categoria best interiror. În ordinea importanţei, urmează, apoi, competiţiile de la Arad , Timişoara, Satu Mare”, ne-a spus Koszta.

Cât te costă un tuning

Echipa „Pimp My Ride” de la Oradea s-a format din 5 angajaţi pe care Koszta spune că-i va păstra. Pictorul echipei a fost o „descoperire” a unui talent, care oferă un stil aparte maşinilor Crazytuning. Imaginile vorbesc de la sine. Dar este o afacere profitabilă?

„Nu am privit-o niciodată ca pe o afacere, pentru că, la început, am vrut să văd dacă putem reuşi si în România. Mi-am dat seama că da , şi am continuat. Investiţia iniţială a fost mică, pe vremea aceea în jur de 500 – 1000 de mărci. Apoi, am mai investit vreo 4.000 de euro,odată cu evoluţia si creşterea pretenţiilor. Primii bani au fost investiţi în achizitionarea unei maşini şi în sisteme audio, piele, jante, accesorii, tot ce este nevoie pentru a putea modifica o maşina decent, totodată făcând-o sa iasă din anonimat. În anul 2001, orice material era foarte greu de găsit şi era destul de scump. Materialele le comandăm şi din străinatate si din Romania, în funcţie de culorile de care avem nevoie. Vopsea se găseşte la noi în ţară iar restul de accesorii, le achiziţionăm prin diferiţi distribuitori”, ne-a relatat antreprenorul, menţionând că profitul obţinut pe o maşină tunată este, în medie, de 2.000 de euro.

El explică că şi-a format obiceiul de a vedea din prima „ce i-ar sta bine unei maşini pe care o vede pe stradă”, ce combinaţii de culori, materiale şi stil. „Mă inspiră şi ce visez noaptea. Dintr-un moment într-altul apar idei noi şi trebuie puse în practică, mai rau este atunci când nu ai pe ce maşini să le aplici, practic se adună gândurile şi se suprapun până la urmatorul proect. Practic, nu se pierde nimic ”, a adăugat Koszta.

Koszta spune că deşi există mai multe ateliere similare, nu este descurajat de competiţie, întrucât deosebirea este făcută de premii. Şi nu doar atât. Imaginaţia „este lăsată să lucreze liber şi la exterior şi la interior”. Koszta este şi naşul maşinilor tunate, fiecare maşină creată de CrazyTunning fiind botezată într-un stil original.

Ce chestii ciudate poţi face cu o maşină

Cea mai scumpa investiţie, de peste 10.000 de euro, a fost făcută într-un Audi, fabricat în 1996,. Un proiect, în general, durează între cinci săptămani şi 10 luni, în funcţie de compexitate. În 2-3 luni se poate face o maşină de show.

“Am avut diferiţi clientii, de toate vârstele şi categoriile sociale, au fost oameni pasionaţi, atrasi în mod special de tuning şi dornici să îşi facă maşina să iasă din anonimat. Apoi, conducând aceste maşini, şi-au dat seama că ei inşişi au devenit vedete. Am fost mândru tot timpul că am reuşit să aduc maşinilor atracţia şi aprecierea publicului şi participanţilor la trafic. Mi s-au cerut tot felul de lucruri, acvariu cu bule în portbagaj, uşi fluture – Lamboo dooors – pe un Opel Tigra, lucru foarte greu de realizat, si tot felul de chestii ciudate dar realizabile”, a adăugat Koszta.

Doreşte să tuneze un Mustang sau un Cadillac şi aşteaptă răbdător să se termine criza, pentru a obţine finanţare pentru proiectele sale. Speră să semneze, cât mai curând, un contract cu Fiat, pentru a scoate pe piaţă, în scară largă, modelul Fiat Barbie. Vorbeşte despre piaţa de tuning in România ca fiind una competitivă, însă se plânge de cerere redusă.

„Piaţa de tuning din România este foarte dezvoltată, avem oferte foarte bune, dar cultura tuning nu este dezvoltată, din cauza situaţiei financiare a românilor şi a mentalităţiilor diferite şi influenţabile. ‘De ce să bag atâţia bani într-o maşină? Pentru ce? Şi una ieftină tot acolo ma duce’, gândesc românii. Tuningul, în general, este pentru persoanele care mai au şi o a doua maşină sau a treia, aceasta fiind şi masina de suflet, de dumincă. În Germania, la toate show-urile de tuning, este cumpărată toată marfa, toate stocurile. Exista un mare interes pentru tuning în Germania, Spania, Ungaria”, a conchis Koszta.

 

Sursa: rtv.net


APRECIAZĂ ARTICOLUL !
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Privacy & Cookies Policy