Take a fresh look at your lifestyle.

Dacia Duster, ULTIMUL LOC in topul celor mai sigure masini din 2011

 

 

Programul European de Evaluare a Noilor Autoturisme (ENCAP) a prezentat un top al celor mai sigure masini, din punctul de vedere al impactului rezultat intr-un eventual accident. Clasamentul include toate autoturismele lansate pe piata europeana in 2011.

Conform testelor realizate de ENCAP, 11 autoturisme au obtinut 4 stele dintr-un total de 5, fiind considerate „bune” pentru siguranta pasagerilor. In schimb, cea mai nesigura masina este considerata Dacia Duster, care a luat doar 3 stele.

Cele mai „sigure” masini, tinand cont de categoriile din care fac parte, sunt urmatoarele, cu un punctaj maxim de 5 stele:

– Categoria „mini off-road 4×4”: Audi Q3
– Categoria „supermini”: Chevrolet Aveo
– Categoria „mini-familie”: Ford Focus
– Categoria „mini monovolum”: Mercedes B Class
– Categoria „familie mare”: Volvo V60

In ceea ce priveste Dacia Duster, in cadrul simularii au fost introduse in autoturism patru manechine care reprezentau doi adulti, soferul si un asistent, si doi minori, respectiv un copil de 3 ani si unul de 18 luni. Rezultatele arata ca nivelul de siguranta al adultilor este 74%, iar al copiilor de 78%.

Concluziile ENCAP pentru testul Dacia Duster

Ocupantii adulti: „Compartimentul destinat pasagerilor Daciei Duster a ramas stabil in urma impactului frontal, insa cel al bagajelor s-a deschis in timpul testului, iar autoturismul a fost depunctat. Protectia de la nivelul pieptului a fost catalogata cu un nivel „mediu”pentru ambele locuri din fata, conform masuratorilor compresiei. De asemenea, masuratorile de la nivelul genunchilor si a femurului nu au indicat o problema, insa, pe locul soferului, structura bordului a prezentat un risc de provocare a unor leziuni celor care conduc autoturismul – in functie de greutatea persoanei si a pozitiei de pe scaun.

In ceea ce priveste impactul lateral, usa din partea soferului s-a deschis, iar Dacia Duster a fost depunctata. Nicio usa nu s-a mai deschis in celelalte teste de impact, insa protectia de la nivelul pieptului soferului a fost catalogata drept slaba.”

 

Sursa: stirileprotv.ro


APRECIAZĂ ARTICOLUL !
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Privacy & Cookies Policy