Federatia Societatea Civila Romaneasca (FSCR), ca si in alte cazuri, in conformitate cu atributiile si obiectivele sale statutare, se implica si sprijina solutionarea unor cazuri grave, care au implicatii serioase in ceea ce priveste stabilitatea si securitatea economiei nationale, siguranta si securitatea oamenilor, evolutia unor destine si cariere, disparitia locurilor de munca etc.
In cazul de fata, prezentam opiniei publice o situatie de o gravitate fara precedent, care tine, prin implicatiile sale, de afectarea securitatii nationale si de siguranta si stabilitatea rezervelor de stat ale Romaniei.
Este vorba de procesul desfasurat impotriva Fabricii de zahar BOD S.A., cu sediul in orasul Bod, strada Fabricii nr. 1, judetul Brasov, inregistrata la ORC Brasov sub nr. J08/179/1991, C.U.I. 1135146, reprezentata prin managerul Urdea Ioan si salariatii sai, impotriva careia s-a demarat o actiune conjugata, coordonata de un grup mafiot cu sprijin din afara, pentru desfintarea acestei fabrici. Scopul evident al acestei actiuni este incetarea productiei de zahar a acestei fabrici, care este semnificativa, cantitativ si calitativ, reprezentand o concurenta serioasa pentru alti producatori de zahar din interior si exterior.
Subliniem de la inceput, ca in aceasta Fabrica si in Federatia Cultivatorilor de Sfecla (câteva mii de ferme) lucreaza circa 17.000 de angajati, care se afla in pragul somajului, provocat intentionat de persoane ostile economiei romanesti.
De asemenea, precizam ca importanta strategica a acestui consortiu industrial-agricol este data si de realitatea ca detine in custodie depozite de zahar – proprietate a Administratiei Rezervelor de Stat ale Romaniei. Aceste rezerve sunt puse in pericol, prin disparitia acestei fabrici si implicit a productiei de zahar.
Consecinta acestor relatari si importanta lor rezida in informarea si constientizarea societatii asupra pericolului ce va influenta sau distruge destinul a mii de oameni si de a provoca pagube deosebit de mari economiei judetelor Brasov si Covasna, precum si in ansamblu economiei nationale.
Acest proces de distrugere a Complexului Bod, a pornit printr-o actiune banala in Justitie, pe motive confectionate, impotriva conducerii fabricii, in jurul unui credit comercial , obtinut in conditii legale pe baza unui contract intre banca si fabrica. Desi contractul de credit agricol are natura comerciala, civila, instantele din Alba Iulia, sub diverse influente, au hotarat ca acest contract ar avea si o latura penala, intrucat unele penalitati rezultate din contract s-au varsat la bugetul statului. Neintrand in detalii privind procedurile si mecanismele de obtinere si folosire legala a creditului, de respectare a destinatiei sale, aspecte care sunt in favoarea Fabricii, informam doar, opinia publica, asupra faptului ca penalitatile si creditul au fost achitate integral de catre fabrica, dar cu toate acestea reprezentantii fabricii au fost condamnati la ani grei de inchisoare cu executare, punandu-se in pericol si existenta ca atare a fabricii.
Mai adaugam si aspectele privind pronuntarea condamnarii, dupa prescriptia faptei, desi organele Parchetului si financiar-bancare au solicitat stingerea actiunii penale, ca fiind fara obiect, intrucat creditul a fost restituit integral, penalitatile de asemenea, deci neexistand prejudiciu, iar fapta, care in realitate nu a existat, fiind construita artificial, era deja prescrisa. Merita subliniat si faptul ca, in prima instanta, sentinta penala a dispus achitarea inculpatilor, neretinandu-se nici o vina in contul acestora. Instantele de recurs insa, la insistenta procurorilor, au hotarat condamnarea si disparitia Fabricii de zahar.
Dupa aceasta scurta incursiune juridica, se pune in mod firesc intrebarea daca Justitia este intr-adevar independenta, sau actioneaza la comenzi si influente politice sau din partea unor grupuri de afaceri oligarhice?
De asemenea, ne punem intrebarea daca in urma unor raporturi juridice de natura contractuala intre doua parti, transferate fortat in domeniul penal, cu intentia clara de a afecta existenta fabricii, se pot lua hotarari care sa arunce in aer peste 17.000 de locuri de munca, rezervele strategice de zahar ale statului, alte unitati industriale aflate in colaborare directa cu fabrica de la Bod si insasi seriozitatea, corectitudinea si obiectivitatea actului de justitie.
Totodata, in spiritul bunului simt si al patriotismului national, ne punem intrebarea daca hotararile si deciziile juridice si administrative, cu relevanta dovedita in cazul de fata, raspund interesului national, asigurarii locurilor de munca si a situatiei materiale a cetatenilor sau sunt benefice unor persoane si cercuri cu fata nevazuta, dar cu interese vadit antinationale si antiromanesti.
Stimulate de aceeasi intentie, instantele juridice au incalcat in mod grosier proceduri penale, norme de drept si principii de drept, precum aplicarea legii mai favorabile, au făcut interpretari „sui generis”, in dorinta de a face cat mai credibile motivele confectionate ale condamnarilor penale in cauza.
Cunoscand din comentarii si din practica deficientele grave din justitie, referitoare la respectarea riguroasa a procedurilor, privind coruptia posibila si influentele de orice natura, care afecteaza decizii definitorii in materie juridica penala si civila, ne intrebam daca mai era nevoie de inca un caz, care sa confirme aceste certitudini sau presupuneri privind functionarea si corectitudinea justitiei.
Pentru a sublinia esenta problemei si pentru a mentine treaza constiinta judecatorilor, a Societatii Civile, a cetatenilor in general, avertizam scurt ca populatia doreste o justitie libera, functionala si corecta, revendicare introdusa in toate programele revolutionarilor din Piata Universitatii Bucuresti. Aceasta cere ca organele de drept, ale administratiei de stat si cele legislative sa deserveasca corect si obiectiv populatia si interesele ei fundamentale, in consonanta cu interesul national, care inseamna stabilitate macro-economica, crearea locurilor de munca, eliminarea crizelor economice si financiare, ridicarea nivelului de trai, consolidarea statului de drept si a justitiei, apararea si garantarea drepturilor omului, functionarea corecta a sistemului de stat. Orice alte actiuni, hotarari sau decizii sunt ejectate de populatie si condamnate ca atare. Prin urmare, ele trebuie evitate sau corectate de urgenta.
In lumina celor de mai sus, solicitam Societatii Civile, Consiliului Superior al Magistraturii, Ministerului Justitiei, Procuraturii Generale, Parlamentului si Guvernului sa se implice activ si responsabil in cercetarea acestui caz, cu trimitere la instantele din Alba Iulia si la Complexul Bod, pentru a face posibila evitarea unor grave consecinte de natura umana, economica, juridica si sociala, actiune pentru care intreaga populatie isi va manifesta recunostinta si sprijinul.
PS: FSCR a exprimat aceste ganduri si evaluari in baza sesizarii adresate de S.C. Fabrica de zahar BOD S.A. nr. 985 / 2013.