Dupa cum bine stim, majoritatea celor care suntem suficent de bine informati in legatura cu strategiile de Marketing & Media, REBRENDINGUL reprezinta o strategie prin care, orice potential „ consumator” aflat in zona pietei este convins la un nivel subliminal, sa accepte vechiul sub egida noului.
Motivatia care sta la baza acestei strategii este aceea ca, semnalele sondajelor de piata, arata ca exista o imbatranire sau o „ prafuire” a logo-ului pe care vechea imaginea a „ produsului” promovat o atrage dupa sine, ducand la o scadere a interesului „ consumatorului” vizavi de oferta si de calitatilor ei reale.
Aplicand acest concept la nivelul imaginii clasei politice romanesti, aflate in aceste momente intr-o febrila cautare de „ rebrenduire” a imaginii politice a tuturor partidelor aflate in curtea Romaniei, putem trage o concluzie , pe cat de simpla, pe atat de pertinenta si evidenta: nu conteaza culoarea, simbolul, combinarea lor sau forma in care sunt repozitionate, ideea ramane aceeasi.
Fie ca spunem, PDL, PSD, PC, UNPR, etc sau ca vom spune, PSDL, UNS, PPS, putand sa combinam abrevieri conventionale si cele 3 culori fundamentale- rosu, albastru, galben-intr-o infinitate de „ jocuri si iluzii optice”, ceea ce nu se va putea schimba vreodata, este realitatea care sta ascunsa in spatele acestei butaforii politice desfasurata de 25 de ani in coace de catre clasa politica romaneasca.
In fond, doctrinele politice si mai ales cele de partid, raman in umbra scopului si a manevrelor desfasurate pentru atingerea acestuia.
Daca s-au putut crea funziuni intre partide a caror doctrina este in totala opozitie una cu cealalta si daca, am putut accepta ca doctrina liberala poate coexista cu succes alaturi de cea democrata, ca stanga poate ocupa acelasi loc cu dreapta, daca am putut rasturna orice valorea istorica preexistenta, doar pentru a obtine puterea si a putea ramane la „timona corabiei” numite Romania, de ce nu am putea incalca orice regula a estetismului cromatic si a logicii bunului simt civic si politic?
PDL=ul face demersuri sustinute pentru aceasta „ rebrenduire” a ceea ce pana de curand se pare ca a fost o „ eroare juridica” si un demers politic esuat.
Liderii PDL speculeaza cu fervoare aceste erori personale pentru a putea crea o diversiune de proportii pentru umatorul maraton electoral care desi nedemarat oficial, se afla in plina desfasurare , subteran.
Se discuta despre o noua fata a unei imagini sifonate definitiv, se propun si se sugereaza noi simboluri, culori, cadre si mesaje, subliminale si de impact.
Se incearca transfoarmarea Albei ca Zpada, in Ioana D’Arc, netinandu-se cont de faptul ca , un desen animat oricat de gingas si „Smart & Right” ar fi el, nu poate fi transformat peste noapte intr-un simbol mesianic pentru o natiune care s-a plictisit de magia politica si scamatoriile ei ieftine.
MISCAREA POPULARA este ” initiativa vizionara” a Ioanei Basescu…
se pare ca acest pumn politic inmanusat in catifea, are ca scop si tactica sa stranga in el toate gaselnitele politice de circumstanta, aducatorii de proptele electorale, dar si pe ” greii” comorilor financiar-economice, cum este Patriciu, Vantu, Tiriac, Becali si alti colosi care pompeaza sange in venele arteriopate ale tuturor cadevrelor politice..
De ce? Simplu: de capul lor, PDL-istii, nu mai aduna voturi nici cat o sa adune nea Ion de la carciuma satului pentru CEL MAI ALCOOLIC DINTRE SATENI.
Asdar, strategie, tactica si Calusarii….ne adunam cu totii cat sa facem de o ciunga sau de o inca o croziera de lux pt inca 4 ani…
Si ii dam cu POPULARUL, ca am terminat cu POPULISMUL …
Presedintele Basescu atrage atentia ca: „nu „vor păcăli” pe nimeni cu „o simplă rebranduire” şi că „dincolo de a vă revopsi, dincolo de a vă rebrandui, cel mai puternic argument este ceea ce le propuneţi românilor”
Insa, ce le-ar mai putea propune aceasta clasa politica, romanilor?
Mai exista , la nivelul arsenalului politic vreo arma sau vreo tentatie atat de noua si “ sincer credibila” incat romanii sa mai poata fi refascinati de vechi sub auspiciile unor cosmetizari de moment ale unor imagini si sigle?
Oare romanii si Romania se pot hrani la infinit cu promisiuni, culori, sigle, sageti, trandafiri, pasari stilizate si iluzii?
Ceea ce urmaresc roamnii cu o atentie din ce in ce mai sporita si socata, dincolo de imaginile caleidoscopice cu impact visual, este incredibila si eterna demagogie doctrinara, jocurile de putere, luptele intestine pentru ocuparea pozitiilor eligibile, rapacitatea si voracitatea,bulimice care au strans averi colosale si au stors natia de vlaga si de perspective.
Rebrenduirea, o vorba in vant, un alt pumn de praf colorat aruncat in ochii Romaniei si ai romanilor.
O alta strategie prin care cei care fac puterea , fac demerusuri disperate de a ramane patronii definitivi si absoluti ai Fabricii de Iluzii in care noi, ceilalti suntem angajati pe viata si platiti cu produsul ei finit- Romania de ieri de azi si de maine.
Centru-stanga cu inclinatii spre inapoi si mai ales spre spalat creierul obosit al romanilor..
Iar dreapta?
Asta cui ii ramane?
Astia ce strategii socant perverse mai coc?
Eu cred ca, trebuie sa atingem percutant si tintit evidenta faptului ca, aceasta noua gaselinta politica de proportii, e de fapt o afacere Basesciana, de familie…propria familie si marea familie a acolitilor si a opozantilor…
Daca nu poti sa-i convingi…zapaceste-i…