• Ultimele
TCE Ploiești între haos și ilegalitate. „Optimizarea” care taie salarii, ignoră legea și pune în pericol angajații

TCE PLoiești// Salarii în tranșe, piese de frână de pe jos… așa arată transportul public din Ploiești

8 octombrie 2025
România muncii se ridică! Mitingul BNS din 12 noiembrie, o chemare la demnitate

România muncii se ridică! Mitingul BNS din 12 noiembrie, o chemare la demnitate

7 noiembrie 2025
Copiii pierduți ai României – ororile ascunse ale orfelinatelor anilor ’90

Copiii pierduți ai României – ororile ascunse ale orfelinatelor anilor ’90

7 noiembrie 2025
Pamflet// Când «războiul hibrid» devine spectacol şi cei de la NATO fac semne că nu au primit abonamentul

Pamflet// Când «războiul hibrid» devine spectacol şi cei de la NATO fac semne că nu au primit abonamentul

6 noiembrie 2025
Judecătoria a aprobat liberarea condiționată a Angelei Burlacu, DNA a contestat-o, iar dosarul – în care apare și numele lui Dragoș Anastasiu – nu a ajuns încă la Tribunalul Prahova

Judecătoria a aprobat liberarea condiționată a Angelei Burlacu, DNA a contestat-o, iar dosarul – în care apare și numele lui Dragoș Anastasiu – nu a ajuns încă la Tribunalul Prahova

6 noiembrie 2025
Tăcerea primarului din Ariceștii Rahtivani sau când corectitudinea intră pe „silenzio stampa” și apare lipsa de respect

Tăcerea primarului din Ariceștii Rahtivani sau când corectitudinea intră pe „silenzio stampa” și apare lipsa de respect

5 noiembrie 2025
Magia Crăciunului la Ploiești – parteneriat cu miros de afacere privată. Polițeanu și cu Nanu n-au înțeles nimic de anul trecut și par că vor să distrugă SGU Ploiești

Magia Crăciunului la Ploiești – parteneriat cu miros de afacere privată. Polițeanu și cu Nanu n-au înțeles nimic de anul trecut și par că vor să distrugă SGU Ploiești

5 noiembrie 2025
Comunicat ADOR// Se impune demisia conducerii IPJ Prahova și declanșarea unui audit intern după femicidul din Lipănești

Alianța pentru Drepturile Omului din România solicită publicarea raportului anual al primarului Mihai Polițeanu pentru primul an de mandat (1 noiembrie 2024 – 1 noiembrie 2025)

5 noiembrie 2025
TCE Ploiești între haos și ilegalitate. „Optimizarea” care taie salarii, ignoră legea și pune în pericol angajații

Primăria Ploiești recunoaște o datorie uriașă către TCE. Sindicatul avertizează: „Ne paște insolvența!”

4 noiembrie 2025
Garda de Mediu Prahova- peste 3.500 de controale și măsuri pentru reducerea poluării în Ploiești și alte mii în județ, în ultimii cinci ani

Garda de Mediu Prahova- peste 3.500 de controale și măsuri pentru reducerea poluării în Ploiești și alte mii în județ, în ultimii cinci ani

3 noiembrie 2025
Karina Jianu – chipul unei generații care simte, nu joacă

Karina Jianu – chipul unei generații care simte, nu joacă

3 noiembrie 2025
Salariile angajaților de la Filarmonica „Paul Constantinescu” nu pot fi plătite integral. Primarul recunoaște oficial că refuză să vireze suma necesară, deși legea îl obligă

Încă o minciună a primarului Mihai Polițeanu. În ședința de Consiliu Local a spus că autobuzele electrice achiziționate în parteneriat cu Ariceștii Rahtivani pot fi folosite în Ploiești, iar MDLPA îl contrazice

31 octombrie 2025
După două sesizări, Poliția a sancționat Primăria Ploiești pentru trecerile de pietoni distruse la finala de drift. ADOR anunță acțiune în instanță pentru recuperarea banilor de la cei vinovați

După două sesizări, Poliția a sancționat Primăria Ploiești pentru trecerile de pietoni distruse la finala de drift. ADOR anunță acțiune în instanță pentru recuperarea banilor de la cei vinovați

31 octombrie 2025
  • Despre noi
  • Parteneri
  • Publicitate
  • Contact
vineri, 7 noiembrie 2025
  • Login
Fără rezultate
Vezi toate rezultatele
Intransigent
  • Acasă
  • AIR
    • Anchete
    • Interviu
    • Reportaj
  • Dezvoltare
    • Dezvoltare personala
    • Dezvoltare spirituala
  • Actualitate
  • Life
    • Adolescent
    • Culinar
    • Life&Style
    • Sanatate
  • Mapamond
    • Diaspora
    • Politica Externa
    • U E
  • MEDIA
    • Stiri
    • Administratie
    • Economic
    • Politic
    • Revista Presei
    • Social
    • Sport
    • Diverse
    • PE
  • Pamflet
  • Utile
    • Anunturi
    • Comunicate
  • Petiții
  • Acasă
  • AIR
    • Anchete
    • Interviu
    • Reportaj
  • Dezvoltare
    • Dezvoltare personala
    • Dezvoltare spirituala
  • Actualitate
  • Life
    • Adolescent
    • Culinar
    • Life&Style
    • Sanatate
  • Mapamond
    • Diaspora
    • Politica Externa
    • U E
  • MEDIA
    • Stiri
    • Administratie
    • Economic
    • Politic
    • Revista Presei
    • Social
    • Sport
    • Diverse
    • PE
  • Pamflet
  • Utile
    • Anunturi
    • Comunicate
  • Petiții
Fără rezultate
Vezi toate rezultatele
Intransigent
Fără rezultate
Vezi toate rezultatele

TCE PLoiești// Salarii în tranșe, piese de frână de pe jos… așa arată transportul public din Ploiești

Acasă Actualitate
8 octombrie 2025
TCE Ploiești între haos și ilegalitate. „Optimizarea” care taie salarii, ignoră legea și pune în pericol angajații

Transportul public din Ploiești nu șchioapătă doar din cauza primarului care amână sistematic plata facturilor către TCE Ploiești SRL, ci și din cauza problemelor interne care rod propria companie. O ședință recentă, desfășurată cu ușile deschise între liderul de sindicat Sebastian Suditu și directorul TCE Ploiești SRL, Zaharia Călin, a expus crud nu doar problemele structurale ale regiei, ci și o atitudine sfidătoare a conducerii, greu de digerat pentru salariați.

Discuțiile au curs ca un diagnostic fără anestezie. Șoferii, în lipsă de piese, scot bani din buzunar pentru ca autobuzele să nu rămână blocate, mecanicii, transformați în arheologi industriali, caută prin praful atelierelor plăcuțe de frână aruncate, doar ca să mai poată scoate o mașină pe traseu. În tot acest peisaj grotesc, directorul Zaharia își permite luxul de a vorbi nu despre soluții, ci despre „eforturile” pe care domnia sa le face ca lucrurile să funcționeze.

De parcă cei care urcă în fiecare zi în autobuzele TCE ar fi pasagerii Consiliului Local, nu ai unei companii care ar trebui să asigure siguranță și demnitate celor ce plătesc un bilet.

Cine are grijă de călători? Nimeni. Cine plătește prețul? Toți! Salariații care muncesc pe datorie și cetățenii care își riscă viața într-un transport public devenit ruletă rusească.

Salarii în tranșe și prima de vacanță la sertar

Dacă ar fi să descriem situația financiară a salariaților TCE Ploiești, imaginea ar fi una de umilință: oameni plătiți cu lingurița, în tranșe, de parcă ar primi pomeni și nu salarii câștigate prin muncă. Liderul de sindicat Sebastian Suditu a venit pregătit cu documente clare: este a doua oară consecutiv când salariile nu sunt achitate integral și la timp, încălcându-se flagrant contractul colectiv de muncă.

Și, ca și cum această bătaie de joc nu ar fi suficientă, prima de vacanță – prevăzută și bugetată – s-a volatilizat ca o iluzie birocratică. Nu există scuze, nu există transparență, doar promisiuni și amânări.

Suditu a spus lucrurilor pe nume: „Nu mai avem ce negocia dacă nu respectați drepturile deja bugetate”. Un mesaj de bun-simț, dar și de revoltă. Ce rost are să vorbești despre viitor, când prezentul e furat cu fiecare fluturaș întârziat?

În fața acestei realități, directorul Zaharia Călin a lăsat să se înțeleagă că primăria nu dă banii la timp”. O explicație care nu mai ține loc de scuză. Pentru că muncitorul nu-și poate plăti facturile și ratele cu promisiuni. Nu își poate hrăni familia cu „nu a virat primăria”.

Când salariul devine monedă de negociere, iar drepturile prevăzute prin contract se pierd printre hârtii și întârzieri, nu mai vorbim de administrare defectuoasă, ci de o bătaie de joc la adresa oamenilor care țin pe roți transportul public al Ploieștiului.

Siguranța călătorilor – la voia improvizațiilor

Ceea ce se întâmplă în garajele TCE ar trebui să fie subiect de presă, nu doar de ședință sindicală. Sindicaliștii au pus pe masă o realitate greu de imaginat pentru o companie care transportă zilnic mii de ploieșteni. Mecanicii scormonesc după piese aruncate prin curte, reciclează plăcuțe de frână uzate și montează discuri „sub cota minimă”, doar pentru ca autobuzele să mai poată ieși pe traseu.

Un simplu cablu de manetă lipsește luni întregi din depozit, timp în care un autobuz rămâne imobilizat. Dar câte alte piese lipsesc, câte improvizații se mai ascund sub podeaua și capota mașinilor? Răspunsul nu îl dă conducerea, ci mecanicii și șoferii care, disperați să-și facă treaba, ajung să bage bani din buzunar pentru piese pe care TCE refuză să le asigure. Ai citit ce scriu aici Dumitrașcule, care nu dispui plățile către TCE la timp deși ai facturi acceptate la plată?

Citește și: Pe surse// TCE Ploiești, la un pas de colaps sau cum s-a pierdut eșalonarea ANAF și ce urmează pentru transportul public

Siguranța călătorilor este lăsată la voia improvizațiilor, într-un oraș unde un autobuz devine mai degrabă o loterie pe roți decât un mijloc sigur de transport. Cine răspunde pentru asta? Deocamdată nimeni. Dar fiecare călător plătește prețul, de fiecare dată când se urcă într-un vehicul reparat cu plăcuțe second-hand și cu salarii amânate.

Munca în ploaie, frig și batjocură

„Noi, ăștia din curte, muncim prin ploaie și frig, pe salarii de nimic. N-avem condiții, n-avem respect”, a spus liderul sindical Sebastian Suditu, rezumând în câteva cuvinte drama celor care țin pe roți transportul public ploieștean.

În timp ce birourile TCE sunt încălzite, iar șefimea se ascunde după rapoarte și ședințe, muncitorii din depou lucrează cu mâinile înghețate, improvizând reparații în condiții insalubre. Pentru ei nu există confort, nu există siguranță la locul de muncă, nu există nici măcar respectul minim al conducerii. Există doar umilința de a munci pe brânci, pentru salarii întârziate și pentru promisiuni aruncate la fel de ușor ca plăcuțele de frână prin curte.

Aceasta nu mai este doar o lipsă de respect. Este o batjocură instituționalizată, o distanță cinică între biroul călduț și curtea plină de noroi. Și cât timp această falie rămâne, transportul public din Ploiești nu va fi altceva decât o rușine pe patru roți, susținută de muncitori tratați ca niște pioni de sacrificiu.

TCE – stat în stat: 4 directori, 4 juriști

În timp ce șoferii și mecanicii TCE își rup mâinile prin frig și noroi, compania funcționează ca un mic stat în stat, cu o structură supradimensionată care pare desenată mai degrabă pentru confortul conducerii decât pentru eficiență. Liderul sindical Sebastian Suditu a spus-o fără menajamente: „În organigrama asta nu ne mai trebuie patru directori și patru juriști!”

Și avea dreptate. La ce folosește această armată de șefi și consilieri juridici, când în depou mecanicii desfac discuri de frână cu ciocanul și dalta, pentru că nu au sculele necesare? Ce rost are luxul birocratic, când autobuzele stau blocate zile întregi pentru lipsa unui cablu banal?

Structura TCE arată ca o piramidă inversată. E grea și costisitoare la vârf, fragilă și exploatată la bază. Conducerea își apără privilegiile, în timp ce muncitorii sunt lăsați să improvizeze cu piese de mâna a doua și să-și cumpere din banii lor ceea ce compania ar fi trebuit să asigure.

Acesta nu mai este management, ci parazitism. O companie de transport public nu ar trebui să fie o sinecură pentru patru directori și patru juriști, ci un serviciu vital pentru un oraș întreg. Cât timp TCE rămâne o feudă de birou, plătită din banii contribuabililor și susținută pe spatele muncitorilor, ploieștenii nu vor avea parte de transport public, ci de o farsă administrativă.

Un final amar

Chiar și în toiul disputei, sindicaliștii au păstrat o urmă de respect: „Vă stimez, vă respect”, a spus Suditu. A fost un ultim apel la umanitate, un gest care arată că, dincolo de tensiune și revoltă, oamenii din curte nu cer altceva decât demnitatea de a fi tratați ca oameni, nu ca pioni într-un joc birocratic.

Dar realitatea rămâne neiertătoare pentru că TCE merge cu frâna trasă. Și nu pentru că șoferii își fac meseria de mântuială sau sindicaliștii ar sabota sistemul. Frâna e pusă chiar de conducerea care se uită doar spre propriile birouri, propriile consilii și propriile referate, poate în încercarea de a masca lipsa soluțiilor.

Aceasta este drama transportului public din Ploiești… un serviciu vital ținut în viață nu de strategie, nu de bugete și nu de conducere, ci de sacrificiul unor oameni care muncesc în ploaie și frig, umiliți și ignorați.

Iar întrebarea care ar trebui să răsune în fiecare ședință a Consiliului Local este simplă și implacabilă: cât timp mai poate fi Ploieștiul transportat la întâmplare, fără o strategie de a scoate TCE din colaps, d-le Mihai Polițeanu?

P.S. Închei prin a spune că pentru ce am susținut în acest articol am probe. Așa că, aviz amatorilor!

Te rugăm să distribui și dacă îți place să dai Like acestui articol!

Distribuie1Tweet

Comentarii 1

  1. Serban Gheorghe says:
    o lună în urmă

    VĂ MERITAȚI SOARTA!

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește și

România muncii se ridică! Mitingul BNS din 12 noiembrie, o chemare la demnitate
Actualitate

România muncii se ridică! Mitingul BNS din 12 noiembrie, o chemare la demnitate

7 noiembrie 2025
Judecătoria a aprobat liberarea condiționată a Angelei Burlacu, DNA a contestat-o, iar dosarul – în care apare și numele lui Dragoș Anastasiu – nu a ajuns încă la Tribunalul Prahova
Actualitate

Judecătoria a aprobat liberarea condiționată a Angelei Burlacu, DNA a contestat-o, iar dosarul – în care apare și numele lui Dragoș Anastasiu – nu a ajuns încă la Tribunalul Prahova

6 noiembrie 2025
Tăcerea primarului din Ariceștii Rahtivani sau când corectitudinea intră pe „silenzio stampa” și apare lipsa de respect
Actualitate

Tăcerea primarului din Ariceștii Rahtivani sau când corectitudinea intră pe „silenzio stampa” și apare lipsa de respect

5 noiembrie 2025
După două sesizări, Poliția a sancționat Primăria Ploiești pentru trecerile de pietoni distruse la finala de drift. ADOR anunță acțiune în instanță pentru recuperarea banilor de la cei vinovați
Actualitate

După două sesizări, Poliția a sancționat Primăria Ploiești pentru trecerile de pietoni distruse la finala de drift. ADOR anunță acțiune în instanță pentru recuperarea banilor de la cei vinovați

31 octombrie 2025
Târgurile de Crăciun – interzise ieri, permise azi. Austeritate pe persoană fizică, sărbătoare pe bani publici în timp ce protestele au început
Actualitate

Târgurile de Crăciun – interzise ieri, permise azi. Austeritate pe persoană fizică, sărbătoare pe bani publici în timp ce protestele au început

29 octombrie 2025
Vicepreședintele CJ Prahova, Daniel Soare, reacție dură la adresa ministrului Sebastian Burduja: „Să vă cereți scuze prahovenilor!”
Actualitate

Vicepreședintele CJ Prahova, Daniel Soare, reacție dură la adresa ministrului Sebastian Burduja: „Să vă cereți scuze prahovenilor!”

28 octombrie 2025
Apel la umanitate și justiție pentru Vasilica, mama care își strigă copiii din greva foamei
Editorial

Progresismul cu rafturi goale și globalismul cu buzunare pline

27 octombrie 2025

AIR

  • Toate
  • Anchete
  • Interviu
  • Reportaj
Copiii pierduți ai României – ororile ascunse ale orfelinatelor anilor ’90
Reportaj

Copiii pierduți ai României – ororile ascunse ale orfelinatelor anilor ’90

de Costin Cristescu
7 noiembrie 2025
1

Deschiderea unei răni naționale Sunt subiecte pe care România le-a ascuns sub preșul istoriei, ca și cum tăcerea ar putea...

Magia Crăciunului la Ploiești – parteneriat cu miros de afacere privată. Polițeanu și cu Nanu n-au înțeles nimic de anul trecut și par că vor să distrugă SGU Ploiești

Magia Crăciunului la Ploiești – parteneriat cu miros de afacere privată. Polițeanu și cu Nanu n-au înțeles nimic de anul trecut și par că vor să distrugă SGU Ploiești

5 noiembrie 2025
Garda de Mediu Prahova- peste 3.500 de controale și măsuri pentru reducerea poluării în Ploiești și alte mii în județ, în ultimii cinci ani

Garda de Mediu Prahova- peste 3.500 de controale și măsuri pentru reducerea poluării în Ploiești și alte mii în județ, în ultimii cinci ani

3 noiembrie 2025
Karina Jianu – chipul unei generații care simte, nu joacă

Karina Jianu – chipul unei generații care simte, nu joacă

2 noiembrie 2025 - Actualizat 3 noiembrie 2025
Salariile angajaților de la Filarmonica „Paul Constantinescu” nu pot fi plătite integral. Primarul recunoaște oficial că refuză să vireze suma necesară, deși legea îl obligă

Încă o minciună a primarului Mihai Polițeanu. În ședința de Consiliu Local a spus că autobuzele electrice achiziționate în parteneriat cu Ariceștii Rahtivani pot fi folosite în Ploiești, iar MDLPA îl contrazice

31 octombrie 2025
Gunoiul minciunilor politice. La ora 10, astăzi, asocierea Brantner Servicii Ecologice – RO ECO SRL nu depusese cerere pentru a primi autorizația de mediu

Curtea de Apel Ploiești confirmă legalitatea procedurii și respinge plângerile ROECO și Brantner. Criza gunoaielor din Ploiești a fost evitată pentru viitorul apropiat

30 octombrie 2025

© 2023 Intransigent.ro

Bine ai revenit!

Loghează-te mai jos în cont

Ai uitat parola?

Recuperează parola

Te rugăm să introduci username sau email pentru a reseta parola

Intră
Fără rezultate
Vezi toate rezultatele
  • Acasă
  • AIR
    • Anchete
    • Interviu
    • Reportaj
  • Dezvoltare
    • Dezvoltare personala
    • Dezvoltare spirituala
  • Actualitate
  • Life
    • Adolescent
    • Culinar
    • Life&Style
    • Sanatate
  • Mapamond
    • Diaspora
    • Politica Externa
    • U E
  • MEDIA
    • Stiri
    • Administratie
    • Economic
    • Politic
    • Revista Presei
    • Social
    • Sport
    • Diverse
    • PE
  • Pamflet
  • Utile
    • Anunturi
    • Comunicate
  • Petiții

© 2023 Intransigent.ro