La prima vedere, Târgul de Crăciun organizat la Ploiești ar trebui să fie un prilej de sărbătoare și unitate comunitară. Însă, în spatele imaginii festive, se conturează o serie de încălcări legale și administrative care pun sub semnul întrebării integritatea și transparența acestui demers.
Hotărârea Consiliului Local nr. 546/14.11.2024, care a aprobat organizarea târgului în parteneriat cu SC Autentic Technology & Events SRL, ascunde o problemă fundamentală: în loc să urmeze procedura legală prevăzută de Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de servicii, Primăria Ploiești a mascat această obligație sub forma unui „parteneriat”. Acest artificiu administrativ eludează regulile clare privind utilizarea domeniului public și ridică suspiciuni privind intențiile primarului Mihai Polițeanu și ale aparatului său administrativ.
Inainte de a crede că Intransigent are ceva cu primarul Mihai Polițeanu și echipa sa vă aducem aminte că mesajul acestuia a fost: transparență și integritate!
Din păcate pentru domnia sa, nu ne ducem după fentă cum fac mulți care se bucură că văd o schimbare, dar nu au habar de respectarea legilor ci vor doar una sau alta, pentru a-ți bucura orgoliul. Fără să ne dorim asta, prin criticile aduse primarului îl facem mai bun, pentru că e obligat să țină cont de ele deoarece sunt documentate. Iar city managerul Sorin Dumitrașcu să ia act de ceea ce spunem și să facă tot ce poate, dacă poate, ca legea să fie respectată pentru că altfel va răspunde penal. Nu e în măsură să ne acționeze în judecată pentru că relatăm lucrurile pe care foștii săi colegi și nu numai le-au spus despre doamnia sa. Dar e dreptul său să încerce să-și marchze teritoriul.
Art. 16 alin. (2) din Constituție spune : Nimeni nu este mai presus de lege.Nici măcar Mihai Polițeanu și membri echipei sale. Pentru cei care se întreabă ce soluții ar fi avut în scurt timp, să se uite la soluția găsită pentru a renova Statului Mihai Viteazu și anume sponsorizarea primită de la MRS Residence pentru a efectua lucrările, spre exemplu. Mai sunt și altele, dar are o echip întreagă pentru a le găsi și a Evita să încalce legea pentru a adduce voturi Partidului REPER, la care s-au lipit membri “Mișcarea, noi Ploieștenii” care a revoluționat termenul de independent pentru cei care nu vor să vadă și lasă simpatiile să-I orbească. Mai mult, nu facem nimic altceva din ce au făcut d-ul Mihai Polițeanu și logodnica sa Elena Ghioc în vasta lor activitate civică sau/și politică, și bine au făcut, după cum puteți vedea mai jos.
Citește și: Dosar penal la Parchetul General, pentru plagiat, în cazul tezei de doctorat a lui Nicolae Ciucă
Elena Ghioc: Președintele Iohannis ne-a anunțat că vom avea referendum pe tema Justiției pe 26 mai
Domeniul public și legea concesiunilor
Domeniul public este guvernat de principii clare de legalitate, transparență și concurență, iar Legea nr. 100/2016 stabilește fără echivoc procedurile care trebuie urmate pentru utilizarea sa în scopuri economice. În cazul Târgului de Crăciun, locul de desfășurare, aparținând domeniului public al Municipiului Ploiești, face ca aceste prevederi să fie aplicabile, indiferent de artificiile administrative utilizate de primarul municipiului Ploiești și cei care i-au girat acțiunea..
În cazul de față, așa-numitul „parteneriat” aprobat prin HCL nr. 546/14.11.2024 prezintă următoarele probleme grave:
- Lipsa publicării unui anunț de participare:
Legea nr. 100/2016 impune publicarea unui anunț oficial care să ofere tuturor operatorilor economici posibilitatea de a participa. În absența acestui anunț, procesul devine netransparent și exclusivist, favorizând în mod direct un singur operator economic, SC Autentic Technology & Events SRL.
2.Evitarea unei licitații publice:
Licitația publică este mecanismul prin care se asigură o competitivitate reală și o utilizare eficientă a domeniului public. Prin ocolirea acestei etape, Primăria nu doar că a ignorat litera legii, dar a eliminat șansa ca alți operatori să ofere soluții mai avantajoase pentru comunitate.
3.Atribuirea unor drepturi exclusive:
Parteneriatul oferă SC Autentic Technology & Events SRL drepturi exclusive asupra organizării târgului, ceea ce înseamnă că entitatea beneficiază de avantaje economice semnificative fără a respecta criteriile legale de atribuire.
4.Utilizarea resurselor publice fără justificare:
HCL nr. 546 nu oferă detalii despre contribuția financiară a Municipiului Ploiești la acest parteneriat. Lipsa transparenței în utilizarea fondurilor publice constituie o abatere gravă de la principiile bunei administrații.
Încălcări clare ale Legii nr. 100/2016
Această situație se încadrează perfect în definiția unei concesiuni de servicii, conform art. 3, alin. (1) din Legea nr. 100/2016, care stipulează că o concesiune presupune „atribuirea unui drept de exploatare a unui bun public unui operator economic în schimbul plății unei redevențe sau al unui alt beneficiu”.
În lipsa respectării procedurilor legale:
- Se creează premisele unor avantaje nejustificate pentru operatorul economic preferat.
- Interesul public este subminat, deoarece comunitatea nu are certitudinea că au fost alese cele mai avantajoase soluții.
- Administrația locală încalcă grav principiul transparenței decizionale, atât față de consilierii locali, cât și față de cetățeni.
Întrebări care trebuie adresate d-ului primar Mihai Polițeanu de către toți membri presei care vizează adevărul și nu o formă de negociere a viitoarelor relații cu acesta:
- De ce nu s-a aplicat procedura de concesiune prevăzută de lege?
- Care au fost criteriile legale prin care s-a ales SC Autentic Technology & Events SRL?
- De ce nu au fost publicate documentele justificative (rapoarte de specialitate, avize, referate) pe site-ul Primăriei, conform Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională?
- Ce măsuri va lua administrația locală pentru a corecta aceste încălcări și a respecta cadrul legal?
Aceasta „concesiune mascată” sub forma unui parteneriat reprezintă o sfidare clară a legislației și o încălcare gravă a obligațiilor administrației publice locale de a proteja domeniul public. Dacă această situație nu este remediată, ea creează un precedent periculos care subminează încrederea cetățenilor în administrația locală și în respectarea legii.
Ca să fie și mai simplu de înțeles, locul de desfășurare al târgului este domeniul public al Municipiului Ploiești. Potrivit Legii nr. 100/2016, orice utilizare economică a domeniului public care implică atribuirea unor drepturi exclusive unei entități private trebuie să fie reglementată printr-o procedură transparentă de concesiune. Aceasta presupune:
- Publicarea unui anunț de participare pentru a permite competiția deschisă.
- Organizarea unei licitații publice.
- Aprobarea unui contract de concesiune în urma evaluării ofertelor primite.
În cazul de față, „parteneriatul” aprobat prin HCL nr. 546/14.11.2024 are toate caracteristicile unei concesiuni de servicii, dar fără respectarea procedurii legale. Aceasta constituie o încălcare flagrantă a legislației și ridică întrebări serioase despre motivele reale pentru care Primăria a ales această cale.
Consilierii locali, victimele dezinformării
Primarul Mihai Polițeanu și administrația sa se pare că au transformat consilierii locali în victime ale unui proces viciat de decizie. Proiectul de hotărâre HCL nr. 546/14.11.2024 a fost prezentat fără documentele obligatorii, cum ar fi referatele, avizele și rapoartele de specialitate care justifică legalitatea și oportunitatea unei astfel de inițiative. Conform Codului administrativ și Legii nr. 52/2003, aceste documente nu doar că trebuie să existe, dar trebuie și să fie făcute publice înainte de dezbaterea consilierilor locali și vot.
Lipsa documentației și a publicării acesteia pe site-ul Primăriei reprezintă:
Încălcarea Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională:
Această lege prevede obligația autorităților de a informa cetățenii și consilierii locali despre toate detaliile unui proiect supus votului. Fără publicarea documentației, consilierii au fost privați de dreptul de a analiza în mod obiectiv și temeinic propunerea primarului.
Poate fi un act deliberat de inducere în eroare:
Fără documente clare și detaliate, consilierii au fost obligați să voteze pe baza informațiilor prezentate oral de către primar în cadrul ședinței, care s-au dovedit incomplete sau chiar înșelătoare, în măsura în care nu le-au fost date spre studiu desi nu au apărut public. Acest lucru ridică suspiciuni că administrația a încercat să ascundă aspectele problematice ale parteneriatului.
O gravă trădare a încrederii:
Consilierii locali au rolul de a reprezenta interesele cetățenilor, dar acest rol devine imposibil de exercitat dacă li se oferă informații incomplete sau incorecte. Această practică compromite integritatea întregului proces decizional.
Tragedia unei administrații netransparente
Consilierii locali nu pot fi trași la răspundere pentru acest vot, deoarece au fost în mod clar induși în eroare de către administrația Polițeanu. Primarul și secretarul general al municipiului aveau obligația de a pune la dispoziție toate informațiile relevante, astfel încât consilierii să poată vota în cunoștință de cauză. Noi cetățenii am luat la cunoștință doar ce a comunicat primarul Polițeanu în timpul ședinței de Consiliu Local, iar ulterior votului a fost pusă pe site-ul primăriei Hotărârea de Consiliu LȘocal fără actele aferente care ar fi justificat dacă este legal parteneriatul votat. În preambului HCL nr. 546/14.11.2024 se face referire la documentele pe care le invocăm dare le nu sunt publice și presupunem și sperăm că onor cpnsilierii locali nu au luat act de ele, pentru că dacă au luat, atunci au comis un abuz în serviciu alături de primarul municipiului. Iată ce scrie în preambul:
Consiliul Local al Municipiului Ploieşti:
Văzând Referatul de aprobare nr. 624/13.11.2024 al domnului Primar Mihai- Laurențiu Polițeanu, Raportul comun de specialitate înregistrat la Direcția Administrație Publică, Juridic-Contencios, Achiziții Publice, Contracte sub nr.1628/13.11.2024 și la Direcția Gestiune Patrimoniu sub nr. 405/13.11.2024, Raportul de specialitate nr. 3232/13.11.2024 al Direcției Comunicare, Relații Publice și Situații de Urgență și Raportul de specialitate nr. 436/13.11.2024 al Direcției Economice, din care reiese necesitatea și oportunitatea adoptării unei hotărâri privind aprobarea încheierii unui Protocol de colaborare între Municipiul Ploiești, S.C. Autentic Technology & Events S.R.L. şi Judeţul Prahova în vederea organizării Târgului de Crăciun Ploiești;
Văzând Avizul din data de 14.11.2024 al Comisiei de specialitate nr. 1 a Consiliului Local al Muncipiului Ploiești – Comisia de buget finanţe, control, administrarea domeniului public şi privat, studii, strategii şi prognoze, Avizul din data de 13.11.2024 al Comisiei de specialitate nr. 2 a Consiliului Local al Municipiului Ploiești – comisia pentru valorificarea patrimoniului, servicii catre populaţie, comerţ, turism, agricultură, promovare operaţiuni comerciale şi Avizul din data de 14.11.2024 al Comisiei de specialitate nr. 7 a Consiliului Local al Municipiului Ploiești pentru – comisia juridică, ordine publică, petiţii şi reclamaţii;
Având în vedere cererea formulată de către reprezentații S.C. Autentic Technology & Events S.R.L., înregistrată la Primăria Municipiul Ploieşti sub nr. 19848 din data de 11.11.2024;
Luând în considerare faptul că terenul ce face obiectul prezentei hotărâri face parte din domeniul public al Municipiului Ploieşti;
Tinand cont de prevederile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Ploiești nr.95/28.02.2022 privind modificarea ‟Regulamentului privind amplasarea și funcționarea spațiilor comerciale cu caracter provizoriu pe terenurile ce aparțin domeniului public și privat al municipiului Ploiești”, aprobat prin hotărârea Consiliului Local al Municipiului Ploiești nr. 80/25 februarie 2016, cu modificările și completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 5, alin. (3) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art. 129, alin. (1), alin. (2), lit. b) și lit. e) coroborat cu alin. (4), lit. a), alin. (7), lit. d) și alin. (9), lit. a), ale art. 139, alin. (1) și alin. (3), lit. f), ale art. 243, alin. (1), lit. a) şi ale art. 196, alin. (1), lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
După cum vedeți, teoretic cel puțin, trei rapoarte de specialitate și două avize ar trebui să existe, dar nu sunt publice așa cum ar trebuie să fie dacă am avea un primar transparent și integru așa cum se laudă. De asemenea, se ia act că terenul care face obiectul HCL 546/14.11.2024 face parte din domeniul public, cea ce presiupune că Legea 100/2016, privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii trebuia activate.
Ar mai fi de menționat că Legea 100/2016 a intrat în vigoare la 26 Mai 2016, fiind PUBLICATĂ ÎN: Monitorul Oficial nr. 392 din 23 mai 2016. Prin urmare, HCL nr. 95/28.02.2022 și HCL 80/25 februarie 2016, au fost votate înainte de intrarea în vigoare a Legii 100, în data de 26 mai 2016.
Ce presupune acest lucru pentru neinițiați? Presupune că acele două HCL Menționate trebuiau abrogate o data cu intrarea în vigoare a legii și refăcut regulamentul, din simplul motiv că o lege este superioară unei HCL Am subliniat aceste lucruri pentru secretarul primăriei Ploiești, d-na Mihaela Lucia Coinstantin, care trebuia să acționeze în consecință. Din păcate a girat o ilegalitate din câte se pare.
Ce ar presupune să pornim de la premisa de bună credință a consilierilor locali? Constatăm că situația se prezință în felul următor:
- Consilierii au fost privați de accesul la documentația necesară, fiind astfel manipulați să valideze un parteneriat care are toate caracteristicile unei concesiuni ilegale.
- Acest comportament administrativ este o încălcare flagrantă a principiilor de bună guvernare și o practică ce subminează încrederea în administrația locală nouă, venită pe un val de încredere care a avut la bază mesajul primarului actual despre transparența și integritatea pe care le va aduce în administrație.
Cine poartă răspunderea?
Conform Codului administrativ, secretarul general al municipiului are obligația de a verifica legalitatea proiectelor de hotărâri înainte de supunerea acestora la vot. Dacă acest control ar fi fost efectuat corect:
- Proiectul de hotărâre ar fi trebuit blocat pentru lipsa documentației justificative bazată pe prevedirle Legii 100/2016, nu pe , HCL nr. 95/28.02.2022 și HCL 80/25 februarie 2016 care trebuiau abrogate demult.
- Consilierii locali ar fi fost informați despre nelegalitatea propunerii și ar fi avut posibilitatea de a solicita clarificări suplimentare.
Faptul că proiectul a fost lăsat să ajungă pe masa Consiliului Local, cu avizele și documentele obligatorii date, cu încălcarea Legii 100/2016, denotă neglijență gravă sau chiar complicitate din partea administrației.
Aceasta nu este doar o problemă de transparență, ci și una de legalitate și chiar integritate. Consilierii locali au fost privați de dreptul lor de a exercita un control real asupra deciziilor Primăriei, iar cetățenii Ploieștiului au fost privați de garanția că resursele publice sunt gestionate corect și în interesul comunității.
În condițiile în care prețurile solicitate de organizatori(SC Autentic Technology & Events SRL) pentru închirierea spațiilor de către comercianți în perioada 29 noiembrie 2024 – 7 ianuarie 2025 sunt de 3.500 de euro + TVA pentru o rulotă și 3.000 de euro + TVA pentru o căsuță.
Unitatea Administrativ Teritorială Ploiești nu știm ce bani primește în baza Protocolului invocat în HCL 546/2024 ca fiind în Anexa 1, pe care “transparentul” domn Mihai Polițeanu a uitat să îl facă public. Dacă ar fi fost făcut public, atunci am fi știut și noi cum oprează acest protocol, ce are de platit Primarisa Ploiești și Consiliul Județean ș ice ar avea de încasat în baza acestui protocol. Numai că transparența d-ului Polițeanu lasă mult de dorit, iar Târgul de Crăciun 2024 ridică multe semne de întrebare din această cauză
Mihai Polițeanu- Ascensiune la o vârstă fragedă pe fondul unei mari lipse de experiență
Rolul secretarului general, ignorat sau compromis
Conform prevederilor din Codul administrativ, secretarul general al municipiului Ploiești, d-na Mihaela Lucia Cosnatantin are atribuții clare și imperative în asigurarea legalității actelor administrative. Rolul său este crucial, fiind gardianul legalității în cadrul aparatului administrativ al Primăriei. În cazul HCL nr. 546/14.11.2024, secretarul general avea următoarele obligații:
Verificarea legalității proiectului de hotărâre:
Secretarul general trebuia să analizeze dacă proiectul respecta Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de servicii, având în vedere că „parteneriatul” propus includea utilizarea economică a domeniului public. Întrucât proiectul ocolește procedura de concesiune, acest fapt trebuia semnalat și proiectul blocat înainte de a ajunge pe ordinea de zi.
Monitorizarea respectării legii transparenței decizionale:
Potrivit Legii nr. 52/2003, orice proiect de hotărâre trebuie să fie însoțit de documentația justificativă – avize, rapoarte de specialitate, referate – și publicat pe site-ul instituției înainte de dezbatere. Secretarul general avea obligația să asigure că toate aceste cerințe legale au fost îndeplinite. Lipsa documentelor justificative reprezintă o încălcare gravă a legii și a bunelor practici administrative.
Omisiune gravă sau complicitate?
Faptul că acest proiect a fost lăsat să ajungă la vot, în ciuda încălcărilor evidente ale legii, poate indica una dintre următoarele:
- Neglijență gravă: Secretarul general nu a respectat atribuțiile legale care îi impuneau verificarea amănunțită a proiectului și a documentației.
- Complicitate administrativă: Prin permiterea includerii pe ordinea de zi a unui proiect evident problematic, secretarul general devine complice la o eventuală ilegalitate.
Această omisiune nu doar că subminează integritatea procesului decizional, dar și expune Consiliul Local riscului de a adopta acte ilegale, fără a fi conștient de implicațiile lor. Secretarul general ar fi trebuit să fie prima barieră în calea unor astfel de nereguli.
Implicațiile lipsei de acțiune
Prin neîndeplinirea atribuțiilor sale:
- Secretarul a încălcat principiul legalității prevăzut de Codul administrativ, care îi cere să asigure conformitatea cu toate legile aplicabile.
- Integritatea procesului decizional a fost compromisă, consilierii locali fiind puși în situația de a vota un proiect viciat.
Este imperativ ca secretarul general să răspundă pentru această omisiune, întrucât rolul său este esențial în prevenirea unor astfel de abateri. Mai mult, această situație subliniază necesitatea unor mecanisme clare de control și sancțiune pentru funcționarii care permit adoptarea unor hotărâri în afara cadrului legal. În acest context, prefectul Emil Drăgănescu are datoria de a analiza nu doar legalitatea HCL nr. 546/14.11.2024, ci și rolul jucat de secretarul general în această situație.
Prefectul Emil Drăgănescu trebuie să intervină
Având în vedere gravitatea situației, Alianța pentru Drepturile Omului din România solicită public prefectului județului Prahova, Emil Drăgănescu, să verifice temeinic legalitatea HCL 546/14.11.2024 și să dispună măsurile necesare pentru corectarea acesteia. Conform Codului administrativ, prefectul are obligația de a analiza hotărârile Consiliului Local și de a sesiza instanța de contencios administrativ dacă acestea încalcă prevederile legale. Info Instituții
În acest context, prefectul trebuie să examineze dacă HCL 546 respectă procedurile legale privind concesiunile de servicii conform Legii 100/2016, fiind vorba despre domeniu public. Dacă se constată nereguli, este imperativ ca prefectul să acționeze prompt pentru a asigura respectarea legii și protejarea interesului public.
Transparența? Sau doar o iluzie
Primarul Mihai Polițeanu s-a prezentat în fața publicului ca un campion al transparenței și integrității, promițând o administrație deschisă, care să respecte legea și să comunice onest cu cetățenii. Realitatea însă contrazice această imagine. Transparența administrativă nu se limitează la anunțuri triumfaliste despre amenzi aplicate sau termene respectate, ci presupune respectarea strictă a legislației care guvernează transparența decizională și administrativă.
Hotărârea nr. 546/14.11.2024, prin care s-a aprobat parteneriatul pentru organizarea Târgului de Crăciun, demonstrează un mod de lucru care nu doar că încalcă principiile de transparență, dar riscă să atragă și consecințe penale.
În cazul HCL nr. 546, documentele justificative precum referate, avize sau rapoarte de specialitate nu au fost puse la dispoziția publicului și, cel mai probabil, nici a consilierilor locali. Aceasta nu este doar o încălcare flagrantă a legii, ci și o dovadă clară a unei administrații care confundă transparența cu o campanie de PR.
Frizează penalul?
Decizia de a masca o concesiune de servicii sub forma unui “parteneriat” ridică suspiciuni rezonabile de abuz în serviciu, conform Codului Penal. Neîndeplinirea obligațiilor legale privind publicarea documentației și asigurarea unei proceduri transparente poate fi considerată o încălcare deliberată a legii, menită să favorizeze o entitate privată în detrimentul interesului public.
În plus, omisiunea publicării documentației justificative pe site-ul Primăriei nu este doar o încălcare a Legii nr. 52/2003, ci poate fi interpretată ca o tentativă de a ascunde ilegalități, limitând accesul cetățenilor la informații esențiale despre deciziile care îi afectează direct.
Primarul Mihai Polițeanu și administrația sa au transformat transparența într-un slogan gol de conținut. În loc să fie un exemplu de respectare a legii, această hotărâre scoate la lumină modul în care administrația jonglează cu prevederile legale pentru a-și atinge scopurile, ignorând principiile fundamentale ale unui stat de drept. Și n-a trecut nici măcar o lună de la instalarea în funcție a d-ului Mihai Polițeanu.
Alianța pentru Drepturile Omului din România cere intrarea urgentă în legalitate, publicarea tuturor documentelor justificative și clarificarea completă a modului în care acest parteneriat a fost conceput și aprobat. Ploieștiul merită o administrație care să respecte legea, nu una care să o ocolească pentru a-și construi o imagine falsă de integritate.
Ploieștiul merită o administrație care să respecte nu doar litera, ci și spiritul legii. Într-un stat de drept, interesele comunității nu pot fi sacrificate pe altarul improvizațiilor administrative sau al unei agende ascunse. Deciziile luate în cadrul Primăriei nu sunt doar despre proiecte și hotărâri; ele reflectă valorile unei administrații. Din păcate, modul în care primarul Mihai Polițeanu și echipa sa au ales să gestioneze acest parteneriat demonstrează lipsa unui respect autentic pentru lege, consilierii locali și cetățenii care au încredințat administrației mandatul de a le apăra interesele.
Aceste încălcări grave atrag răspunderea nu doar a primarului, ci și a aparatului administrativ care a susținut un astfel de demers, ignorând reglementările clare impuse de legislația în vigoare. Aceasta este o situație care cere nu doar corectare, ci și răspundere publică și legală din partea tuturor celor implicați.
Având în vedere aceste încălcări, Alianța pentru Drepturile Omului din România solicită:
- Prefectului Emil Drăgănescu să verifice temeinic HCL 546/14.11.2024, în contextul încălcării legislației privind concesiunile și utilizarea domeniului public.
- Primăriei Municipiului Ploiești și Consiliului Județean Prahova să facă publice documentațiile complete care au stat la baza aprobării acestui parteneriat de către fiecare parte.
- Adoptarea măsurilor legale necesare, inclusiv anularea hotărârii, dacă ilegalitățile sunt confirmate și organizarea unui Târg de Crăciun în deplină legalitate.
În lipsa unor răspunsuri clare, Alianța va continua demersurile prin contencios administrativ și, dacă va fi cazul, prin plângeri penale împotriva celor responsabili. Așteptăm din partea d-ului primar Polițeanu aceeași determinare în asumarea vinei pentru modul cum a înțeles să orgqanzieze un Târg de Crăciun pentru a aduce bucurie ploieștenilor, în același fel în care e dispus să își asume tristeșea lor, prin majorarea cu 80% a tarifului plătit de populație pentru gigacalorie, adică 367,5 lei cu TVA în condițiile în care sistemul de temroificare a același din 1970 încoace.
De ce scriem și pentru cine scriem
Scriem aceste rânduri nu pentru a demola imaginea unei persoane sau a unei administrații, ci pentru a demasca ceea ce considerăm a fi o abatere gravă de la principiile fundamentale ale transparenței și integrității.
La Intransigent, credem că independența jurnalistică înseamnă să nu fim influențați de valuri de simpatie sau de presiunile politice. Nu ne-am propus să facem un proces de intenție, ci să punem faptele pe masă, așa cum le dictează realitatea și legislația. Suntem aici pentru comunitate, pentru a apăra adevărul și pentru a cere responsabilitate din partea celor care au fost aleși să servească interesele cetățenilor ploieșteni.
Cei care vin în funcții publice, promovându-se ca stindarde ale transparenței și integrității, trebuie să fie primii care dau dovadă de respect pentru aceste valori. Să le interpretezi după cum îți convine sau să le transformi într-un limbaj de fațadă nu este doar imoral, ci și o insultă la adresa cetățenilor care au avut încredere în tine.
Într-o administrație sănătoasă, transparența nu este un artificiu de PR, iar integritatea nu este un slogan. Ele sunt piloni pe care trebuie construită o relație de încredere între autorități și cetățeni. Atunci când aceste valori sunt încălcate, este datoria noastră, ca jurnaliști, să vorbim. Nu pentru că vrem, ci pentru că trebuie.
Acesta este angajamentul nostru față de cititori: să rămânem obiectivi, intransigenți și să ne asumăm riscul de a spune adevărul, chiar și atunci când acesta este incomod. Pentru că un oraș ca Ploieștiul merită mai mult decât aparențe, iar comunitatea merită respectul legii.
Sursa foto: capital.ro