Criza salubrizării din Ploiești poate atinge noi culmi ale controversei, iar Intransigent cere explicații clare și asumări de responsabilitate din partea administrației locale! În mijlocul acestui haos, primarul Mihai Politeanu este pus sub presiune, confruntat cu un set de întrebări incomode, menite să scoată la lumină adevărul despre gestionarea deșeurilor din municipiu și posibilele nereguli din spatele deciziilor recente.
În contextul în care Hotărârile Consiliului Local nr. 51/2025 și nr. 52/2025 au revocat actele ce au stat la baza contractului dintre Municipiul Ploiești și Asocierea Brantner Servicii Ecologice S.R.L. – ROECO S.R.L., Intransigent vrea să afle dacă acest contract a fost sau nu reziliat și, dacă nu, pe ce temei legal continuă să existe. Mai mult decât atât, se cere explicația motivului pentru care Primăria Ploiești nu s-a conformat acestor hotărâri și cine își asumă responsabilitatea pentru menținerea unui contract ce pare să nu mai aibă bază juridică.
Întrebările adresate primarului ridică aspecte grave privind transparența decizională, legalitatea acțiunilor sale și posibilele implicații financiare asupra bugetului local. Cetățenii au dreptul să știe de ce orașul lor se confruntă cu o criză a deșeurilor, cine sunt responsabilii și cum se justifică legal semnarea și menținerea unui contract care pare a fi lipsit de fundament administrativ. Cererea Intransigent a fost înregistrată cu nr. 5442/06.03.2025.
Întrebările pe care primarul Mihai Politeanu trebuie să le clarifice prin răspunsurile sale:
- A fost sau nu reziliat contractul de delegare a gestiunii activității de salubrizare încheiat la 31 ianuarie 2025 între Municipiul Ploiești și Asocierea Brantner Servicii Ecologice S.R.L. – ROECO S.R.L., având în vedere Hotărârile Consiliului Local nr. 51/2025 și nr. 52/2025, care au revocat actele ce stăteau la baza sa (HCL 624/2024 și HCL 5/2025)?
- Dacă acest contract nu a fost reziliat, cine a decis continuarea lui și pe ce temei legal, în condițiile în care hotărârile ce au stat la baza sa au fost revocate?
- Ce măsuri concrete a luat Primăria Ploiești pentru a respecta prevederile HCL 51/2025 și HCL 52/2025?
- Ați declarat public că veți ataca în contencios administrativ HCL 51/2025 și HCL 52/2025. Ați depus aceste acțiuni în instanță? Dacă da, vă solicităm să ne puneți la dispoziție cererile de chemare în judecată.
- Există vreo comunicare scrisă între Primăria Ploiești și Asocierea Brantner Servicii Ecologice S.R.L. – ROECO S.R.L. privind încetarea contractului? Dacă da, vă rugăm să ne-o furnizați.
- Dacă Primăria nu a luat măsuri pentru rezilierea contractului, cum justifică legal această inacțiune? Există un punct de vedere al Direcției Juridice care să susțină menținerea contractului? Dacă da, solicităm să ni-l puneți la dispoziție, excluzând opiniile d-lui Laurențiu Dițu, care și-a motivat refuzul de a contrasemna HCL 51/2025 și HCL 52/2025.
- În cazul în care contractul a fost menținut, cine își asumă responsabilitatea pentru eventuala ilegalitate a acestuia, având în vedere că actele administrative care l-au generat au fost revocate?
- A fost notificat Prefectul Județului Prahova cu privire la această situație? Dacă da, care a fost punctul său de vedere oficial?
- Există vreo corespondență între Primăria Ploiești și ADI Deșeuri Prahova privind menținerea sau încetarea contractului? Dacă da, vă solicităm să ne-o puneți la dispoziție.
- Dacă acest contract nu a fost reziliat, ce impact financiar are asupra bugetului local?
- Cum justificați faptul că, deși HCL 5/23.01.2025 nu v-a mandatat să semnați acest contract cu Asocierea Brantner Servicii Ecologice S.R.L. – ROECO S.R.L. pe 31 ianuarie 2025, totuși l-ați semnat, generând criza gunoaielor în perioada 17-25 februarie 2025?
- La data răspunsului dvs., Asocierea Brantner Servicii Ecologice S.R.L. – ROECO S.R.L. deține autorizație de mediu pentru a colecta deșeurile legal? Dacă nu, cum intenționați să rezolvați acest conflict, având în vedere că HCL 51/2025 și HCL 52/2025 au readus Ploieștiul în ADI Deșeuri, iar operatorul aflat în perioada de continuitate de 90 de zile colectează deșeurile?
- Pe ce documente vă bazați afirmațiile publice conform cărora Ploieștiul este retras din ADI Deșeuri și că SC Bin Go Solutions SRL nu are licență sau autorizație de mediu pentru colectarea deșeurilor?
- Considerați că, prin acțiunile dvs., ați respectat prevederile Legii 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localităților, astfel încât să puteți semna contractul cu Asocierea Brantner Servicii Ecologice S.R.L. – ROECO S.R.L.? Dacă da, solicităm să ne furnizați documentele care justifică legal acest lucru.
Tăcerea nu este o opțiune!
Cetățenii Ploieștiului merită să afle adevărul despre modul în care este gestionată problema salubrizării și despre posibilele abuzuri administrative. Intransigent așteaptă un răspuns clar și argumentat de la primarul Mihai Politeanu. Lipsa unui răspuns sau tergiversarea acestuia nu va face decât să alimenteze suspiciunile de incompetență și lipsă de transparență!
Rămâneți alături de Intransigent pentru a afla adevărul despre modul în care este condus Ploieștiul! Vom continua să investigăm și să expunem orice încercare de manipulare a opiniei publice. Primarul Politeanu este obligat să răspundă, dacă nu, vom cere instanței să-l oblige!