Take a fresh look at your lifestyle.

„Generatia tanara – succesul economiei de maine” promovarea tinerilor pe piata muncii

ManpowerGroup recomanda mediului de afaceri o serie de strategii prin care poate fi diminuat nivelul somajului in randul tinerilor

Bucuresti, Romania, 7 mai, 2012 – ManpowerGroup, lider global in furnizarea de solutii inovatoare cu forta de munca, a facut publice o serie de recomandari pentru mediul de afaceri, in scopul identificarii de solutii eficiente si sustenabile pentru integrarea unui numar cat mai mare de tineri pe piata muncii. Aceste solutii sunt menite sa previna declinul noilor generatii de angajati si totodata impactul negativ pe care il poate produce atat asupra succesului profesional al fiecaruia, cat si asupra dezvoltarii durabile a economiei nationale.

 

Cea mai recenta lucrare publicata de catre ManpowerGroup, “Generatia tanara – succesul economiei de maine” are in vedere problema din ce in ce mai accentuata a somajului in randul tinerilor, atat la nivel regional, cat si la nivel global. Pentru un numar tot mai mare de tineri integrarea pe piata muncii reprezinta o adevarata provocare – reprezantand 48.8% din forta de munca activa in 2011, conform Organizatiei Internationale a Muncii – cu toate ca unu din trei angajatori la nivel global are dificultati in identificarea de personal calificat, conform studiului ManpowerGroup privind Deficitul de Talente din 2011.

 

“Nivelul recent al somajului de peste 20% sau chiar peste 50% in randul tinerilor in unele state Europene dezvoltate precum Marea Britanie si Spania reprezinta o noutate care ar putea deveni o prioritate majora in anii urmatori. Acest semnal de alarma este confirmat de studiile recente care indica faptul ca unii dintre tinerii fara loc de munca nici nu doresc sa obtina unul. Atragerea tinerilor chiar si in cadrul unor proiecte punctuale pe perioade determinate, printr-o deschidere si flexibilitate mai mari oferite de catre angajator sau mentor, ar aduce beneficii tuturor partilor si ar creste sansele tinerilor de a gasi ulterior noi job-uri, avand o experienta concreta la baza”, a declarat Valentin Petrof, Country Manager al ManpowerGroup Romania.

 

La nivel global din 1998 pana in 2008, somajul in randul tinerilor a crescut cu 0.2%, procent reprezentand aproximativ 100.000 de persoane anual; insa, din 2008 pana in 2009 a crescut cu 5,3%, respectiv cu 4,5 milioane de oameni intr-un singur an. Pana la finalul lui 2010, un numar de aproximativ 75,1 milioane de tineri nu aveau un loc de munca. (Raportul privind tinerii la nivel global, 2012 Natiunile Unite).

Provocarile legate de somajul in randul tinerilor continua sa se intensifice in randul statelor dezvoltate. In Spania, majoritatea tinerilor (51,4%) nu aveau un loc de munca la finele lui 2011, iar procentele erau aproape la fel de ridicate si in Grecia (46,6%). Rata somajului in randul tinerilor din Portugalia a atins 30,7%, iar in Romania a ajuns la 23%. (The Economist, Tinerii fara locuri de munca, 2011)

 

Prin aceasta lucrare “Generatia tanara – succesul economiei de maine” ManpowerGroup ofera o serie de solutii prin care mediul de afaceri poate solutiona provocarea reprezentata de nivelul ridicat al somajului, printre care:

 

• Participarea la programe de orientare in cariera a tinerilor aflati inca scoala: una din cele mai simple si accesibile miscari pe care angajatorii o pot pune in practica este incheierea de parteneriate cu institutiile educationale si vocationale, astfel incat sa stimuleze si sa asigure participarea tinerilor la piata muncii

• Crearea si antrenarea tinerilor in programe care sa-i ajute la imbogatirea experientei profesionale: tinerii au nevoie sa acumuleze experienta necesara pentru a le demonstra angajatorilor ca sunt capabili sa aplice competentele invatate direct la locul de munca. Internship-urile, colaborarile pe proiecte punctuale cat si contractele de munca pe termen scurt sunt alternative mult mai eficiente decat o perioada mai mare de somaj.

 

• Investitii care sa raspunda deficitului de locuri de munca entry-level, cu perspective de dezvoltare pe termen lung: o strategie importanta pentru a stimula cresterea numarul de locuri de munca este reprezentata de extinderea volumului de angajatori. Promovarea antreprenoriatului este o componenta indispensabila pentru a asigura dezvoltarea economica regionala.

 

„Generatia tanara se confrunta cu numeroase obstacole in ceea ce priveste dezvoltarea de competente specifice locului de munca. Acestora le sunt necesare cat mai multe calificari, experienta si credibilitate cat mai relevante pentru locul de munca la care aspira; le lipsesc resursele si informatiile care sa ii sustina in alegerile pe care le fac in plan profesional si din pacate nu au acces la locuri de munca entry-level, care sa le permita ulterior sa evolueze”, a declarat Jeffrey A. Joerres, Presedintele si CEO-ul ManpowerGroup. „Mentalitatea in ceea ce priveste piata muncii trebuie sa-si mute accentul dinspre siguranta locului de munca spre siguranta pe piata muncii – dezvoltarea de abilitati pentru a ramane competitiv pe piata muncii. ”

 

“Angajatorii au un interes legitim in realizarea de investitii pentru stimularea abilitatilor fortei de munca tinere, astfel incat acestia sa infrunte cu succes provocarile cu care se confrunta pe piata muncii”, a adaugat Jonas Prising, Presedintele ManpowerGroup al regiunii America. “Pe masura ce angajatii in varsta, cu experienta, se retrag de pe piata muncii, nevoia de tineri care sa-i inlocuiasca creste din ce in ce mai mult, intrucat trebuie solutionat deficitul de personal talentat, care continua sa se accentueze. Tinerii energici, creativi si familiarizati cu tehnologia reprezinta forta de munca talentata care va sustine productivitatea in viitor.”

 

Lucrarea “Generatia tanara – succesul economiei de maine” prezinta pe larg o serie de initiative integrate, in parteneriat public-privat, care se concentreaza asupra stimularii competentelor specifice locului de munca in randul tinerilor. In toate regiunile de pe glob s-a dovedit faptul ca angajatorii sunt cei care trebuie sa ia initiativa in ceea ce priveste stimularea potentialului tinerilor talentati pe piata muncii. ManpowerGroup indeamna astfel angajatorii sa faca un pas inainte si sa demareze initiative in ceea ce priveste sustinerea tinerilor pe piata muncii.

 

 

# # #

 

 

Despre ManpowerGroup Romania

 

ManpowerGroup Romania este lider in furnizarea de solutii inovatoare cu forta de munca, creand si oferind clientilor sai solutii de mare impact pentru atingerea obiectivelor de business si cresterea competitivitatii. Manpower si Manpower Professional ofera o gama larga de solutii si servicii precum: recrutare permanenta si pe baza de contract, evaluare si selectie, munca temporara, payroll, gestiune si administrare de contracte, externalizare si consultanta in domeniul resurselor umane pentru middle & top managers si specialisti. Resursele detinute, clientii internationali si reputatia dobandite, atrag candidati talentati, cu un nivel de educatie ridicat si profesionisti cu o experienta vasta in domeniul in care activeaza.

 

Manpower este prezent in Romania din 2003, avand deschise pana in prezent 12 agentii in Bucuresti, Timisoara, Brasov, Cluj, Iasi, Ploiesti, Craiova, Pitesti si Sibiu urmarind extinderea retelei la nivel national in cel mai scurt timp. Mai multe informatii puteti gasi pe www.manpower.ro.

 

 

 

 


APRECIAZĂ ARTICOLUL !
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Privacy & Cookies Policy