Ceea ce parea a fi doar un moft al primarului se transforma incet, in cet intr-o tragedie. Circa 7.000 de navesti sunt afectati de HCL 75/2013, una dintre cele mai tembele hotarari care au avut loc in Consiliul local Ploiesti. Aprobata chiar in perioada de licentiere a transportatorilor prahoveni, pentru a profita de neatentia acestora, HCL 75/2013 nemultumeste pe toata lumea. In primul rand pe navestii care trebuie sa scoata bani din buzunar, in plus, si sunt nevoiti, cei care sunt parinti, sa stea cu sufletul la gura pentru copiii lor, multi dintre ei cu situatii financiare precare si nevoiti sa mearga pe jos circa doi km pana la benzinaria Mol, fosta statie. In al doilea rand pe cei care locuiesc in zona din Bereasca, in perimetrul asa-zisei strazi Zavoiului si in dreptul asa-zisului nr. 15, care va gazdui o autogara total ilegala, pentru disconfortul creat. Nu in ultimul rand pentru transportatorii carora nu le este respectat caietul de sarcini, care indica alte terminale decat cel al lui Marin Stelian.
Ilegalitatea comisa de Marin Stelian, putem spune cu acordul primariei, prin serviciul de Urbanism, din moment ce individul obtine “sederea” in Ploiesti desi terenul pe care il detine nu are nicio legatura cu municipiul nostru, ascunde multe nereguli. Terenul apartine localitatii Blejoi si este in tarlaua 28, parcelele 215/111, 215/112 si 215/113( vezi foto).
HCL 75/2013 ridica multe semne de intrebare asupra modului in care a fost gandita si introdusa pe ordinea de zi a Consiliului Local. Pe langa modul fraudulos in care Marin Stelian s-a mutat in Ploiesti cu acte in regula, desi locul pe care il detine apartine Blejoiului, mai trebuie spus ca, in conceptia primarului, infiintarea a trei trasee RATP este o ineptie. Toata zona va fi bulversata atat de transportatorii judeteni inghesuiti acolo cat si de hardughiile de masini ale RATP care, in treacat fie spus, a efectuat raportul de specialitate. De ce oare?
“Intr-o discutie pe care am avut-o cu domnul primar Badescu, care ne-a spus sa identificam noi un spatiu, i-am indicat terenul de langa Obor. Domnia sa ne-a spus ca nu se poate, pentru ca nu vrea sa isi puna ploiestenii in cap”, ne-a declarat Alin Negoita secretarul Asociatiei Patronale a Transportatorilor Rutieri. Intre noi fie vorba, nu-I era teama primarului ca ii sar ploiestenii in cap cand a vrut sa ridice subventia la gigacalorie, iar cetetanul sa plateasca cu aproape 100 de lei mai mult?
“Am incercat mai din timp o mediere intre Consiliul Judetean si primaria municipiului Ploiesti, dar domnul presedinte Comsa a fost plecat la Bruxel. Luni urmeaza sa stabilim cam ce se poate face pentru binele cetateanului, in primul rand, pentru ca sunt foarte multi care vin din exteriorul Ploiestiului si in momentul de fata nu stim daca li se asigura transportul adecvat, din punctul de vedere al costului si al intensitatii traseelor. Trebuie sa gasim o solutie atat pentru primaria Ploiesti cat si pentru Consiliul Judetean in interiorul municipiului. Ploiestiul de ce a adoptat hotararea aceea? Pentru a limita poluarea, s-a constatat ca foarte multe autobuze din exterior care nu erau dotate tehnic corespunzator intrau in Ploiesti si poluau si blocau si statiile RATP-ului fara sa aiba autorizare. Deci asta a fost un prim punct, dar urmeaza luni sau marti sa faca medierea”, ne-a declarat Marius Sersea, prefectul judetului. De asemenea, domnia sa a recunoscut ca stie despre faptul ca o parte din autogara nu se afla pe teritoriul Ploiestiului( n.r.- conform planului cadastral toata suprafta este pe teritoriul Blejoiului). “ In contextul in care apar elemente de nelegalitate se poate emite si un ordin al prefectului care sa anuleze HCL 75/2013. O sa discut si va tin la curent”, ne-a mai spus Marius Sersea.