Potrivit raportulului efectuat de Corpul de control al primului-ministru în perioada 01 ianuarie 2009 – 31 decembrie 2012, directorul general al SC CONPET SA a avut la dispozitie un fond de premiere in suma totală de 3.687.948 lei, din care a acordat prime „în mod preferential”.
Astfel, s-a constatat ca, in urma verificarilor „distribuirea sumelor aferente fondului de premiere s-a realizat numai in baza protocolului negociat de directorul general al societatii cu Sindicatul Liber CONPET Ploiesti, nefiind inregistrata o procedură interna care sa evidentieze modul de calcul sau criteriile de repartizare a acestor fonduri. Persoanele care au ocupat functii de conducere in cadrul SC CONPET SA au incasat suplimentar fată de salariu, din fondul de premiere, sume cuprinse între 13.836 şi 61.587 lei”. Bineinteles ca printre persoanele care au beneficiat de statutul primelor acordate preferential se afla si Corneliu Anastase, consilier sef director general si sef Departament management, comunicare a incasat prime in valoare de 126.508, din care un cuantum de 86.189 provenea din fondul de premiere aflat la cheremul directorului general.
O alta problema sesizata de Corpul de Control a fost legata de incheierea unor contracte de asistenta si reprezentare juridica incheiate dupa data intrarii în vigoare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 26/2012. Astfel, ulterior datei de 12 iunie 2012, odata cu intrarea in vigoare a OUG privind unele masuri de reducere a cheltuielilor publice si intarirea disciplinei financiare şi de modificare şi completare a unor acte normative, CONPET nu mai putea achiziţiona servicii juridice decat in situatii justificate si numai in condiţiile in care reprezentantii statului in Adunarea generala a actionarilor ar fi primit un mandat special, in acest sens, din partea ministrului Economiei, in calitate de ordonator principal de credite. Cu toate acestea, reprezentantii CONPET au incheiat, după data de 12 iunie 2012, un numar de patru contracte de asistenta si reprezentare juridica, respectiv cate 2 contracte pentru un litigiu, in baza carora au fost efectuate plaţi în cuantum total de 108.190 lei, inclusiv TVA.
Nici la capitolul plimbari sefii de pe la Conpet nu au stat prea rau, astfel ca in ceea ce priveste deplasarile in strainatate, efectuate in perioada ianuarie 2009-decembrie 2012 au fost inregistrate o serie de discrepante. In perioada de mai sus, angajatilor Conpet le-au fost decontate cheltuile care au depasit nivelul diurnelor si plafoanelor de cazare, lucru care a determinat producerea unei pagube in patrimoniul companiei de peste 23.048 lei. Documentul intocmit de Corpul de control mai menţionează că în anul 2011, SC CONPET SA a efectuat cheltuieli mai mari cu 13.648.601 lei faţă de cele prevăzute în buget, din acestea, cheltuielile de exploatare depăşind cu 5,70% prevederile din buget, respectiv cu 19.240.110 lei.
Legat de contractele de publicitate, in raport se mai precizeaza ca au fost incheiate 6 contracte intre Conpet si Clubul Sportiv Conpet in baza carora a fost cheltuita suma de 989.500 de lei fara Tva.
„Contractele de reclama si publicitate reprezinta de fapt, contracte de sponsorizare simulate, in baza carora Clubul sportiv CONPET a primit fonduri suplimentare de la S.C. CONPET S.A. In perioada 01.01.2009 – 31.12.2012, S.C. CONPET S.A. a acordat Clubului sportiv CONPET sponsorizari in cuantum total de 1.575.000 RON, reprezentand 57% din suma totala a sponsorizarilor acordate in această perioada de societate. In calitate de director general al S.C. CONPET SA, Tudora Dorin a semnat cu Clubul Sportiv CONPET, in care detinea calitatea de asociat, două contracte de sponsorizare, nr. FIN320/21.11.2011 si nr.FIN152/09.05.2012, prin care au fost acordate acestuia din urma, sponsorizari in suma totala de 475.000 RON”. Potrivit concluziilor trase de Corpul de Control, cheltuielile realizate cu implicarea Clubului sportiv CONPET a determinat diminuarea profitului impozabil şi implicit, a impozitului pe profit datorat statului.