Asa cum Intransigent spune de multi ani, Alina Mihaela Fratila, directorul Directiei de Relatii Publice din primaria Pliesti si purtatorul de cuvant al primariei demonstreaza cu fiecare ocazie, fie ca este incompetenta, fie ca este rau intentionata ori, pur si simplu atat poate. Cand spunem ca demonstreaza cu fiecare ocazie, ne referim strict la raspunsurile pe care ni le ofera solicitarilor care vizeaza Legea 544/2001, cu privire la liberul acces la informatiile publice si Legea 52/2003, cu privire la transparenta decizionala. Poate ca nu le-a citit si atunci ar avea o scuza, dar asta ar insemna ca ar trebui demisa de indata pentru ca nu cunoaste cele mai importante acte normative pentru activitatea domniei sale. Iar daca le-a citit si da raspunsurile evazive pe care le da, considerand, probabil, in aroganta ei nejustificata, ca isi poate permite la infinit atunci iar trebuie demisa. Ce nu intelege d-na Fratila este ca dumneaei raspunde la toate intrebarile ce privesc ce se intampla in domeniul public, cu patrimoniul public si activitatile care le vizeaza pe acestea, iar raspunsurile care se dau trebuie sa fie punctuale. Atunci cand sunt evazive sau generale, asa cum obisnuieste Alina Mihaela Fratila sa dea raspunsurile, efectul este ca se lasa impresia ca e ceva de ascuns. Pentru ca, altfel, interpretarea ar fi ca doamna este superficiala sau chiar incompetenta.
Ieri, 24 noiembrie 2021 am primit de la Consiliul Judetean Prahova al doilea raspuns la solicitarile legate de ADI Termo Prahova, finalizarea caietului de sarcini si organziarea licitatiei. Acest al doilea raspuns pe care il regasiti in facsimil este o lectie deschisa de comunicare pentru Alina Mihaela Fratila, pe care ar fi bine sa si-o insuseasca si sa raspunda punctual la intrebarile adresate conform legii.
Trebuie sa retineti ca cererile trimise catre CJ Prahova si primaria Ploiesti sunt identice, iar raspunsurile sunt cele care fac diferenta intre profesionalism si incompetenta sau rea-vointa. Iata intrebarile exact asa cum au fost transmise la a doua cerere catre cele doua autoritati, respectiv in data de 11.11.2021, ca sa fie si mai explicit decat prima data:
1 Care este stadiul in care se afla procedura de organziare a licitatie cu privire la atribuirea contractului delegare a gestiunii serviciului de alimentare cu energie termica in sistem centralizat la nivelul mun. Ploiesti? (sa ne precizati cu exactitate care este stadiul procedurii , daca s-a facut caietul de sarcini, daca l-ati facut, in caz contrar de cu nu este facut, daca ati consultat entitatile care au un cuvandt de spus cu privire la asociatiile de proprietari, daca ati cerut vreun punct de vedere de la acestea ).
1. Daca a fost finalizat noul caiet de sarcini. In cazul in care a fost finalizat va rugam sa ni-l puneti la dispozitie ? (sa ne comunicati cu exactitat daca ati finalizat caietul de sarcini , daca da sa ni-l puneti la dispozitie. Iar in caz contrar care este motivul nefinalizarii acestuia, cine raspunde de aceasta situatie pentru a fi tras la raspundere daca se va ajunge in situatia dupa retragerea SC VEOLIA ENERGIE PRAHOVA ca mun. Ploisti sa nu aibe un operator al serviciului de alimentare cu energie termica ).
3. Cand preconizati ca veti organiza licitatia, avand in vedere ca Veolia Energie Prahova a notificat primaria Ploiesti si Consiliul Judetean Prahova ca mai deruleaza contractul pana la 31.12.2021, desi contractul expira de drept in 15 mai 2022? ( sa ne precizati exact data estimata pentru organizarea licitatiei, respectiv sa va asumati rezolvarea acestei situatii in mod cocret pentru ca cetatenii sa stie cu exactitate pasii pe care dumneavoastra ii faceti pentru a nu i lasa far apa calda si caldura dupa retragerea Veolia. In caz contrar inseamna ca nu aveti in plan nici o strategie si asta se va repercuta asupra cetatenilor, motiv pentru care cei voinovati vor raspunde în fața legii).
Din raspunsul Alinei Mihaela Fratila, dupa ce bate campii de 12 randuri, retinem doar :” La solicitarea Consiliului Judetean Prahova, Municipiul Ploiesti a comunicat datele si informatiile necesare in vederea elaborarii de sarcini”. Nu ne raspunde punctual la interbari, asa cum prevede legea 544/2001, adica nu ne spune in ce faza este caietul de sarcini, cand se preconizeaza organziarea licitatiei, daca sunt indeplinite formalitatile pentru organziarea ei sau daca partile au depus documentatiile necesare pentru totul sa fie in regula.
Conform raspunsului la punctul 2 al cererii Uniunii Asociatiilor de Proprietari Prahova, primit de la Consiliul Judetean, primit in data de 24.11.2021, la doua zile dupa cel primit de la Alina Fratila: „Totodata a fost solicitat primariei municpiului Ploiesti inventarul bunurilor retur aferente sistemuld e alimentare cu energie termica, proprietate publica a Municipiului Ploiesti” se adevereste cea ce am sustinut in doua postari publice pentru domnul primar, pe care le regasiti mai jos.
Anume ca primaria Ploiesti nu a efectuat inventarierea bunurilor pe care trebuia sa o aduca la cunostinta ADI Termo Prahova si CJ Prahova pentru ca sa se incheie caietul de sarcini, sa fie aprobat si apoi sa se organzieze licitatia pentru atribuirea serviciului de termie din Ploiesti. Adresa de la CJ Prahova pe care o vedeti am primit-o astazi 24 noiembrie 2021, data la care ni se comunica faptul ca Directia de Patrimoniu a primariei Ploiesti nu a efectuat inventarierea. La cererea sa, Veolia Termo Prahova vrea sa plece din Ploiesti la 31 martie 2022. Suntem in 24 noiembrie si primaria Ploiesti nu a inventariat bunurile. Pe cale de consecinta, caietul de sarcini nu este gata, nu are cum sa fie aprobat in CJ si CL, iar ADI Termo Prahova nu poate organzia licitatia. Mai sunt patru luni si nu stim cine va fi noul operator de termie.
Avnd in vedere ca dureaza de prea mult timp acest comportament al Alinei Fratila, voi strange toate raspunsurile primite in timp si le voi depune la registratura primariei cu solicitarea ca sa fie cercetata disciplinar, pentru ca este inadmisibil acest comportament neprofesionist al unui functionar public. Daca d-ul primar Volosevici o va proteja asa cum a facut cu Sanda Dragulea, atunci vom regandi actiunile noastre. Sunt unul dintre cei care isi cunosc drepturile si nu permit nimani sa mi le incalce, cu atat mai putin doamnei Fratila, care ne-a mintit in acte oficiale si de peste 10 ani isi bate joc de legea 544/2001, oferind raspunsuri evazive, neconforme cu atributiile ce ii revin si nici punctual la fiecare intrebare.
De asemenea, astazi a fost depusa la instanta o cerere de chemare in judecata pentru ca sa rezolvam definitiv aceasta problema si sa o facem pe d-na Fratila sa inteleaga ce atributii are si cums a le respecte, mai ales ca dupa cum ati observat dumneaei ne-a mintit intr-un act oficial. Am avut rabdare prea mult timp si e foarte clar ca aceasta persoana nu va avea intentia sa isi schimbe atitudinea si sa iasa din zona ei de confort.
Tot ce pot sa spun este: DE-MI-SI-A, doamna Alina Mihaela Fratila! Pentru cineva care cunoaste legile invocate mai sus, ocupati acel post de pomana.
Mai jos aveti al treilea apel video postat astazi 25.11.2021, catre d-ul primar Andrei Volosevici caruia i-am semnalat faptul ca primaria Ploiesti nu a efectuat inca inventarierea bunurilor care întra în patrimoniul ADI TERMO PRAHOVA pentru a se putea finaliza caietul de sarcini si organiza licitatia de atribuire a contractului de concesiune a serviciului de termie în Ploiești, in timp util pentru a evita sa ramanem fara operator de termie in municipiu.
Sursa foto: www.prahovaeconomica.eu