Având în vedere importanţa serviciilor bazate pe semnatura electronică, Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii propune adoptarea unor decizii care să stabilească principiile şi cerinţele minime de securitate pe care trebuie să le îndeplinească mecanismul de verificare a semnăturii electronice şi procedura de agreare a agenţiilor care vor omologa dispozitivele securizate de creare a semnăturilor electronice.
Verificarea semnăturii electronice este o operaţiune automată, realizată prin intermediul unor dispozitive speciale, care se bazează pe utilizarea datelor de verificare ale semnăturii electronice (coduri sau chei criptografice). Operaţiunea de verificare a semnăturii electronice atestă folosirea unui anumit certificat digital la crearea semnăturii electronice, acest certificat atestând la rândul lui raportarea datelor de verificare a semnăturilor (cheia publică) la o anumita persoană (care deţine cheia privată), confirmând identitatea acelei persoane.
Serviciile de verificare a semnăturilor electronice se asigură automat, prin internet, asemenea servicii fiind menţionate expres în contractul încheiat între furnizorul de servicii de semnătură electronică şi utilizator.
Omologarea dispozitivelor securizate pentru crearea semnăturii electronice se face de către agenţiile de omologare – persoane juridice de drept public sau de drept privat – în urma acordării de către ANC a unei decizii de agreare a acestor agenţii. Prin intermediul dispozitivelor securizate de creare, semnatarul poate proteja datele de creare a semnăturii electronice împotriva utilizării acestora de către persoane neautorizate, semnătura fiind astfel protejată împotriva falsificării.
Agenţia de omologare care solicită agrearea va transmite ANC o cerere scrisă în acest sens, care, în urma verificării îndeplinirii condiţiilor necesare, va emite o decizie de omologare în 30 de zile de la data demarării procesului de verificare.
Comunicare făcută de ANC