Dupa experienta trista din data de 15.10.2022, cand am fost nevoit sa stau dupa ifosele d-nei Nicoleta Craciunoiu, director economic de la 11.00 pana noaptea tarziu, pentru ca nu a vrut sa dea aviz favorabil la o Hotarare de Consiliu Local, pentru ca ulterior, luni 17.10.2022 dupa ce s-a dus la Consiliul Concurentei, de unde nu a venit cu o hartie scrisa ci doar cu vorbe, a dat aviz favorabil.
Despre ce era vorba in HCL? Despre un avans de 5 milioane de lei, care sa ajunga in bugetul SC Termo Ploiesti SRL, dupa ce ar fi fost aprobat sambata, pentru ca luni sa fie deja in vigoare, iar banii sa fie virati din trezorerie. In nesimtirea ei, pentru ca nu poate fi vorba despre incompetenta, pentru ca nu o suspectez de asa ceva, a pus un Ploiesti racordat la sistemul centralizat pe jar, fara niciun regret, pierzandu-se trei zile, pentru ca de-abia miercuri 19.10.2022 s-au semnat Ordinele de Plata(OP). De ce s-a intarziat atat? Probabil pentru ca participantii la sedinta de Consiliu Local de luni 17.10.2022, multi dintre ei doar online, nu au avut posibilitatea sa semneze tot luni Hotararea de Consiliu Local sau poate nu au vrut, pentru a mai prelungi agonia idiotilor care suntem in frig seara acasa si a i se umple si mai mult frigiderul primarului Volosevici. Cel putin a doua parte le-a iesit, in timp ce prima oricum era in derizoriu pentru ei.
Revenind la data de 17.10.2022, in aceeasi sedinta s-a facut si rectificarea bugetara care initial picase la vot si s-au aprobat alte 10 milioane de lei ca imprumut pentru SC Termo Ploiesti SRL, pentru ca sa poata arata OMV ca firma este de buna credinta, deoarece in aceeasi zi, desi acest lucru trebuia facut din prima zi de catre directorul Vasile Ionescu, omul s-a dus la OMV si a venit cu coada intre picioare. Veti intreba de ce? Nu vreau sa fac aprecieri fata de modul in care a inteles sa conduca aceasta firma, cel putin deocamdata, dar de la OMV s-a intors fara contract semnat, pentru ca i s-a cerut sa arate ca are banii de avans, adica acele 15 milioane de lei, iar pentru ele, cum spuneam, au fost semnate OP-urile de-abia miercuri.
De mentionat ca proiectul pentru cele 10 milioane de lei imprumut catre noul operator a fost initiat de consilierul Gheorghe Sirbu inca din data de 15.10.2022, dar nu a trecut la vot in sedinta de la 21.00 din aceeasi zi si a fost aprobat in sedinta de luni 17.10.2022.
Practic, s-a tras de timp, intr-un mod care pare a fi deliberat, de catre cei care raspund de activitatea aceasta, care este in subordinea viceprimarului Anca Popa, care are decizie in acest sens. Raportat la faptul ca nu am vazut nicio strategie la cei din Consiliu de Adminitratie ori AGA, acestia devenind operativi doar in momentul in care se mai ivea o problema, ceea ce arata ca, din nestiinta s-au jucat cu nervii nostri pentru ca au invatat din mers lucrurile, nu le-au prevazut pentru ca nu aveau cum, nestiind despre aceasta activitate in mod profesionist pentru a organiza lucrurile, suntem in situatia ca astazi vineri 21.10.2022, sa nu stim nimic concret despre cand vom avea apa calda. Asta in primul rand ca acesti indivizi nu comunica nimic, trebuie sa le scoti cu forcepsul cuvintele, desi asta ar fi fost absolut necesar din partea lor. Probabil ca acest lucru face parte dintr-o strategie pentru ca oprobiul public sa nu pice pe ei, ci pe ala din capul primariei. De la mine asa s-a vazut, dar e o chestiune politica si nu ma bag.
Acest articol vrea sa va arate abuzul d-nei Nicoleta Craciunoiu, o unealta a unora, care se achita foarte bine de sarcini dupa cum bine vedem, in detrimentul cetatenilor si pe nervi lor, blocand proiectele de HCL cu avize nefavorabile, pentru ca apoi sa dea aviz favorabil, la acelasi proiecte, asa cum este cazul celui de mai jos, pe care il exemplificam.
Ati vazut povestea, sambata 15.10.2022 Craciunoiu a dat aviz favorabil la proiectul prin care se dorea plata in avans a 5 milioane de lei din bugetul local catre SC Teromo Ploiesti pentru achizitionarea gazelor cu scopul de a pune in functiune CAF2 pentru a asigura apa calda si caldura ploiestenilor, dupa ce, in prealabil, s-ar fi umplut reteaua principala si cea secundara cu apa. Aceasta procedura a pornit tot cam tarziu, pentru ca minunata conducere a SC Termo Ploiesti SRL a facut angajarile intr-un interval de trei zile si a mai avut nevoie de alte trei zile pentru a face instructajul SSM si PSI, pentru ca oamenii sa poata intra in paine si sa dea drumul la apa pe traseu.
Dupa cum vedeti in fotografie, rapoartele de specialitate ale d-nei Craciunoiu sunt in oglinda, cel din 15(nefavorabil) care se bate cap in cap cu cel din 17(favorabil), unde madam crede ca e atat de smechera si noi atat de prosti incat nu ne dam seama de golaniile pe care le face.
Asadar, dupa cum vedeti Hotararile de Consiliu Local de mai jos sunt identice, dar avizele, cel nefavorabil din 15.10.2022 si cel favorabil din 17.10.2022, se bat cap in cap.
Inteligenta sa, d-na Craciunoiu, invoca prevederile legale din proiectul de HCL din 15.10.2022, care stau la baza platii avansului de 5 milioane lei catre SC Termo Ploiesti SRL, respectiv art. 3 alin(4) si art. 5 alin(1) din OG 36/2006 si art. 17, art. 26 alin(2) si art. 27 alin(1) lit.(b) din Ordinul 1121/1075/2014, la care adauga si Legea 273/2006, privind finantele publice locale, adica le recunoaste veridicitatea si apreciaza ca nelegala Hotararea pentru ca spune a, nu are o baza legala, pe care de fapt o invoca in preabulul aberatiei sale de aviz nefavorabil.
Invoca si faptul ca e nu este o prevedere bugetara pentru cele 5 milioane de lei, desi acest lucru, prin actele invocate mai sus suma aceasta este un avans din ajutorul de stat. Practic, nu justifica in niciun fel avizul nefavorabil, se comporta de parca ar fi suficient sa spuna ce ca nu are o baza legala si prevedere bugetara, pentru ca ea e miezul din Fanta si, asa cum urla prin sedintele de Consiliu Local: ISI ASUMA!
Pana acum a produs prejudicii pe aceasta asumare si nu a platit nimic, dar despre asta vom mai vorbi.
Am ajuns la avizul favorabil din data de 17.10.2022, la proiectul de HCL, care este identic cu cel din 15.10.2022, care viza acordarea aceluiasi avand de 5 milioane de lei catre SC Termo Ploiesti SRL pentru a putea achizitiona circa 16.000 de Megawhati de gaze pentru a putea pune in functiune CAF2 dupa ce retelele ar fi fost deja umplute cu apa.
Dupa cum vedeti in foto si v-ar ruga sa aveti curiozitatea sa va uitati, in avizul favorabil la proiectul din 17.10.2022 invoca doar Legea 273/2006 si HG 264/2003, care este republicata, dar nu spune nimic, pentru ca, poate, scrie dupa dictare si a uitat sufleurul sa ii…sufle textul complet.
Ca sa intelegeti golania cucoanei trebuie sa stiti ca ambele proiecte sunt intemeiate pe art. 3 alin(4) si art. 5 alin(1) din OG 36/2006 si art. 17, art. 26 alin(2) si art. 27 alin(1) lit.(b) din Ordinul 1121/1075/2014, iar HG 264/2003 republicata cu care vine ea in completare nu face altceva decat sa reglementeze procentul care stabileste avansul care poate fi platit catre SC Termo Ploiesti, adica 30%. Adica are pretentia ca a inventat apa calda, cand de fapt a otravit-o si a tinut-o la distanta de noi, via Consiliul Concurentei dupa cum v-am spus la inceput.
Iata marele rahat invocat de Craciunoiu ca justificare pentru tampiti la contradictia avizului initial (nefavorabil) cu ultimul(favorabil,) la doua proiecte IDENTICE:
HG 264/2003 republicata
ART. 1
(1) Ordonatorul de credite, în calitate de parte contractantă într-un contract de achiziţie publică sau într-un contract de finanţare, are dreptul să efectueze plăţi în avans către contractant, într-un procent de până la 30% din valoarea contractului.
(2) Plăţile în avans se pot efectua într-o singură tranşă sau în mai multe tranşe periodice, în funcţie de prevederile contractuale şi în corelaţie cu graficul de îndeplinire a contractului respectiv.
(3) În cazul în care acordarea avansului se efectuează în mai multe tranşe, valoarea însumată a acestora nu poate depăşi 30% din valoarea totală a contractului.
ART. 2
Acţiunile, categoriile de cheltuieli, criteriile, procedurile şi limitele maxime privind acordarea de avansuri din fonduri publice de către ordonatorii de credite sunt stabilite în anexa nr. 1.
ART. 3
Ordonatorul de credite răspunde de:
a) legalitatea, necesitatea şi oportunitatea acordării avansurilor;
b) angajarea şi respectarea utilizării sumelor în raport cu destinaţia stabilită potrivit angajamentelor legale încheiate;
c) urmărirea îndeplinirii obligaţiilor contractuale de către beneficiarii de avansuri;
d) efectuarea, trimestrial sau la încheierea fiecărei faze prevăzute în contract, a regularizărilor în raport cu obligaţiile asumate şi efectiv realizate de către beneficiarii de avansuri;
e) recuperarea sumelor reprezentând plăţi în avans şi nejustificate prin bunuri livrate, lucrări executate şi servicii prestate, până la sfârşitul anului, în condiţiile prevederilor contractuale, potrivit prevederilor art. 52 alin. (8) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice;
f) recuperarea sumelor reprezentând plăţi în avans şi nejustificate prin bunuri livrate, lucrări executate şi servicii prestate, până cel târziu la termenul stabilit pentru plata finală, în condiţiile prevederilor art. 52 alin. (10^1) şi (11) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 54 alin. (9^1) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.
Prin urmare, sa-ti fie rusine Nicoleta Craciunoiu pentru ca ne-ai prelungit nejustificat agonia si daca ai avea bun simt ti-ai dat demisia pentru cat rau ai facut acestui oras pe care l-ai blocat in evolutie de cel putin 6 ani de cand iti urmaresc activitatea.
Primarului Andrei Volosevici ii solicit sa analizeze acest articol si sa discpuna cerectarea disciplinara a d-nei Nicoleta Craciunoiu, de urgenta.
Mai jos aveti proiectele de HCL din 15.10.2022 si 17.10.2022, care coroborate cu avizele nefavorabil/favorabil va ajuta pe toti sa va faceti o idee despre golaniile institutionale ale d-nei Nicoleta Craciunoiu, ca s anu le spun abuzuri in serviciu asa cum se cheama de fapt. Si trageti singuri concluziile.