In sfarsit, cineva ia atitudine in legatura cu Palatul de Justitie, unde s-au cheltuit bani publici ce au ajuns pe maini private si iscusite. Senatorul Iulian Badescu a solicitat Ministerului de Justitie, prin Legea 544/2001, raspunsuri cu privire la situatia actuala a edificiului. Raspunsul minsiterului, pe noi ne-a cutremurat. Nu vrem sa va rapim placerea de a va delecta cu acest raspuns oficial, ci doar vrem sa sublinim cateva aspecte care pot veni in sprijinul urmatorului demers al senatorului, pe aceasta tema.
Trebuie spus ca SC Constructii CORECO SRL Ploiesti, prin lichidator Carduelis Consulting IPURL Ploieşti a cheltuit o suma imensa din banii publici in decursul celor 17 ani de cand a inceput construirea Palatului de Justitie, pentru care nu raspunde nimeni. Carduelis Consulting IPURL este de fapt avocata Elena Huides, care are la activ multe lichidari de firme importante din Ploiesti, printre care si SC Dorobantul SA. Constructia care se intinde pe o suprafata de 20.000 de metri patrati a fost inceputa in 1996 a costat circa 23 de milioane de lei( 5 milioane de euro), pana la licitatia din 2008( pentru mai multe detalii intra AICI). Puteti afla ca in urma studiului de fezabilitate facut de minister in 2011, costul total al Palatului de Justitie se va ridica la circa 114 milioane de lei, respectiv in jur de 26 de milioane de euro.
La ultima licitatie din anul 2008, SC Constructii CORECO SRL Ploiesti a fost desemnata castigatoare, in conditiile in care exista suspiciuni ca firma era deja in faliment, motiv pentru care nici nu avea dreptul sa participe. La cativa ani, Tribunalul Prahova ca ordonator de credite asolicitat in instanta rezilierea contractului cu SC Constructii CORECO SRL Ploiesti, prin lichidator Carduelis Consulting IPURL Ploiesti, iar dosarul a ajuns la Tribunalul si Curtea de Apel Brasov( Cititi AICI despre demersurile Tribunalului Prahova incepute in 2008). Este foarte interesant raspunsul Ministerului prin care se arata ca s-a renuntat la proces, iar Carduelis Consulting IPURL scapa basma curata fara sa dea un leu inapoi in conditiile in care, asa cum spuneam, s-a tergiversat construirea unui edificiu important nu numai pentru urbea noastra dar, mai ales, pentru cei care isi desfasoara activitatea in institutiile ce urmau a fi gazduite. Speram ca senatorul Iulian Badescu sa nu se opreasca aici si sa duca demersul la bun sfarsit, iar cei vinovati sa raspunda in fata legii. Acum urmeaza sa se investeasca inca 94.733.320 lei, dupa cheltuielile efectuate in ultimii 17 ani. Ce a mai ramas de construit din Palatul de Justitie costa mai mult decat stadionul Ilie Oana, in conditiile in care este aproape finalizat. Poate DNA Prahova va intra pe fir si isi va face datoria si de data, ca si in alte de dati.
Mai jos aveti facsimile de pe site-ul instantelor din Brasov in care s-a judecat rezilierea unui banal contract comercial incepand din 2008 care a avut la baza suspiciunea ca SC CORECO SRL a fost in faliment la momentul participarii la licitatie, blocandu-se asftel finalizarea constructiei.
Către Nr. 109417/2011
Nr. 268/D.R.P.
Guvernul României
Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul
Domnului Valentin Adrian Iliescu
Şef al Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul
NR. 268/D.R.P.
Data 12.01.2012
Stimate domnule Ministru,
Urmare adresei dumneavoastră nr. 11372/DRP/21.12,2011, vă remitem, alăturat, răspunsul la întrebarea adresată ministrului justiţiei de către domnul senator Iulian Bădescu şi înregistrată la Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul.
Vă rugăm ca, în conformitate cu dispoziţiile art. 112 din Constituţia României şi ale art. 158-165 din Regulamentul Senatului, să aveţi amabilitatea de a transmite răspunsul nostru domnului senator.
Cu deosebită consideraţie,
Pentru Ministrul Justiţiei Cătălin-Marian Predoiu
Secretar de stat
Semnează Prof. univ. dr. judecător Lidia Barac
Str. Apolodor nr. 17, sector 5, 050741 Bucureşti. România
www.just.ro
COD: FP-01-03-ver.1
Nr. 109417/2011
Către
Parlamentul României Senat
Domnului Senator Iulian Bădescu
Stimate domnule Senator,
Urmare a interpelării adresate de dumneavoastră ministrului justiţiei şi înregistrată la Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul, referitoare la finalizarea lucrărilor de construcţie la Palatul de Justiţie Prahova, vă comunicăm următoarele:
1. Conform datelor furnizate de Tribunalul Prahova, stadiul lucrărilor de execuţie la
Palatul de Justiţie Prahova, la finele anului 2011, este următorul:
– lucrările de rezistenţă sunt finalizate;
– lucrările de arhitectură sunt realizate în proporţie de 30%;
– lucrările de instalaţii sunt realizate în proporţie de 40%;
– lucrările de sistematizare verticală sunt realizate în proporţie de 80%;
2. Situaţia litigioasă dintre beneficiar şi antreprenorul general a fost rezolvată prin
renunţarea de către Tribunalul Prahova, în calitate de reclamant, la judecarea cerererii
principale având ca obiect „constatarea denunţării de drept a contractului de execuţie nr.
1/1996″ şi de către SC Construcţii CORECO SRL Ploieşti, prin lichidator Carduelis
Consulting IPURL Ploieşti, în calitate de pârât-reclamant, la judecarea cererii
reconvenţionale având ca obiect „constatarea valabilităţii contractului de execuţie
nr. 1/1996″.
3. Dintre efectele modificărilor legislative asupra obiectivului în cauză menţionăm:
• în luna decembrie 2011 a fost analizată şi avizată în şedinţa Consiliului
Interministerial pentru Avizarea Lucrărilor Publice documentaţia pentru actualizarea
studiului de fezabilitate la obiectivul de investiţii Palatul de Justiţie Prahova;
• ca urmare a modificărilor legislative privind atribuţiile instanţelor de judecată, a rezultat o modificare a numărului de utilizatori ai imobilului şi anume de la trei la doi, respectiv vor folosi spaţiile din noua clădire Curtea de Apel Ploieşti şi Tribunalul Prahova, urmând ca Judecătoria Ploieşti să funcţioneze în sediul vechi. Schimbarea este determinată şi de modificarea numărului de salariaţi;
• adaptarea proiectului, avizat în anul 1995, la noile cerinţe ale pieţei şi ale Uniunii
Europene, la cerinţele normelor, normativelor, codurilor tehnice actuale, precum şi
ca urmare a modificărilor de materiale, echipamente, tehnologii;
Str. Apolodor nr. 17, sector 5, 050741 COD: FP-01-03-ver.1
Bucureşti, România www.just.ro
• adaptarea construcţiei existente la cerinţele modificărilor legislative privind noile
tehnologii de execuţie şi la cerinţele introducerii intense a tehnologiei informaţionale
în instanţele de judecată;
• necesitatea executării unor lucrări suplimentare faţă de prevederile proiectului
iniţial, cu deosebire pentru partea de instalaţii;
• modificări funcţionale intervenite în împărţirea spaţiilor ca urmare a necesităţii
implementării reformei în justiţie;
4. în conformitate cu prevederile studiului de fezabilitate întocmit în anul 2011, valoarea investiţiei (rest finanţat) cu TVA, în preţurile lunii octombrie 2011, este de 94.733.320 lei, din care suma 74.083.930 lei reprezintă construcţii+montaj, cu TVA.
Cu stimă,
Pentru Ministrul Justiţiei Catalin Marian Predoiu
Prof. univ. dr. judecător Lidia Barac
Secretar de stat