Am reușit să aflăm care e scopul și durata vizitei primarului Polițeanu Laurențiu Mihai în Norvegia. De unde? Din dispoziția pusă pe site-ul primăriei, pare-se pe data de 23.01.2024. Nu la vedere cum ar face un individ care se bate cu cărămida în piept cu transparența lui. În opinia Intransigent, o astfel de vizita trebuia să genereze un comunicat de presă care să rupă norii, dar e treaba echipei de comunicare a primarului. Poate echipa sa vrea să procedeze cum a procedat cu evenimentele ,,Tomorrow Mobility World Congress” și ,,Smart City Expo World Congres” ce a avut loc în perioada 5-7 noiembrie 2024 la Barcelona, unde a avut statutul de invitat, adică tot pe șest, pentru că nu a spus mare lucru atunci când i-am solicitat să ne răspundă la întrebări, conform Legii 544/2001, legate de avantajele acestei invitații. Iată câte ceva din ce ne-a comunicat:
În cadrul evenimentului amintit, primarul municipiului Ploieşti, domnul Mihai-Laurenţiu Poliţeanu, s-a aflat în acelaşi panel de discuţie cu alţi edili-şefi din ţara noastră, unde au fost dezbătute subiecte privind Low Emission Zones (crearea de zone urbane pietonale cu poluare redusă). Cu această ocazie, edilul-şef al municipiului Ploieşti a luat legătura cu diverse startup-uri de mobilitate urbană, inclusiv din România, împreună cu care a purtat o serie de discuţii pe teme de profil.
Printre concluziile trasate ca urmare a participării la acest eveniment se regăseşte faptul că Ploieştiul are nevoie de o viziune integrată a managementului şi dezvoltării mobilităţii urbane, la care se adaugă nevoia de date, expertiză şi cunoaştere. De asemenea, trebuie identificate sursele financiare necesare pentru a fi demarate proiecte de amploare, care trebuie să includă achiziţia de material rulant modern, elaborarea de studii de trafic, dezvoltarea unei infrastructuri de colectare a datelor, precum senzori, camere de luat vederi, ajungând la soluţii informatice integrate ş.a.m.d.
În cadrul aceluiaşi eveniment s-a derulat şi Smart City Expo World Congress, o oportunitate de a descoperi cele mai recente tehnologii şi soluţii dedicate oraşelor inteligente, de la infrastructuri digitale şi platforme de date integrate la politici de mediu. Acesta a reunit experţi de top pentru a explora modul în care tehnologia şi digitalizarea pot contribui la dezvoltarea unor oraşe mai sustenabile, mai eficiente şi mai prietenoase cu mediul.
V-ați prins, da? „Ploieștiul are nevoie de o viziune integrată a managementului și dezvoltării mobilității urbane a care se adaugă nevoia de date, expertiză şi cunoaştere. De asemenea, trebuie identificate sursele financiare necesare pentru a fi demarate proiecte de amploare, care trebuie să includă achiziţia de material rulant modern, elaborarea de studii de trafic, dezvoltarea unei infrastructuri de colectare a datelor, precum senzori, camere de luat vederi, ajungând la soluţii informatice integrate ş.a.m.d.”
Au trecut două luni de atunci și singurele lucruri cu care se remarcă, din păcate negativ, d-ul Polițeanu sunt împrumuturile de a căror necesitate a convins majoritatea pe care și-a format-o, pentru a rezolva promblema traficului Gara de Sud-Gara de Vest, despre care vom vorbi într-o anchetă jurnalistică viitoare. Suma totală ce poate fi împrumutată deja, fiind aprobată în Consiliul Local, este în jurul a 200.000.000 de lei. Probabil că asa a identificat sursele financiare necesare pentru a fi demarate proiecte de amploare, d-ul Polițeanu, care fuge de finanțările europene ca ala de tămâie.
Vizita din Norvegia, un al prilej de a învăța… nimic
În Norvegia, primarul PLM nu are statutul de invitat sau, cel puțin nu reiese că ar fi, din dispoziția din 23.01.2025, care iată ce spune:
„…având în vedere participarea domnului MIHAI LAURENȚIU POLIȚEANU, primar al municipiului Ploiești în perioada 27-29 ianuarie 2025 la evenimentele care se desfășoară în Norvegia având ca teme ,,Smart City Governance: 2030 Climate Neutrality Action Plan for the City of Stavanger”, ,, Urban Energy: The Energy Central”, ,,Transforming Urban Mobility”, etc;”
Ne-am interesat și noi care e treaba cu aceste evenimente și am aflat că evenimentele sunt organizate sub egida Misiunii UE pentru Orașe („EU Mission: 100 Climate-neutral and smart cities by 2030”), o inițiativă a Comisiei Europene menită să sprijine 100 de orașe din statele membre ale UE și 12 orașe din țări asociate în atingerea neutralității climatice până în 2030. Stavanger a fost selectat ca unul dintre aceste orașe și colaborează cu platforma NetZeroCities, care oferă suport și resurse pentru implementarea strategiilor de tranziție către neutralitatea climatică. Eurocities – Home Stavanger Region | European Office
În cadrul acestei inițiative, orașele participante, inclusiv Stavanger, colaborează cu diverse părți interesate, precum autorități locale, organizații non-guvernamentale, instituții academice și sectorul privat, pentru a dezvolta și implementa planuri de acțiune care vizează reducerea emisiilor de carbon și promovarea sustenabilității urbane. Stavanger Region | European Office
Numai că Ploieștiul nu face parte nici dijn cele 100 de orașe din statele membre UE. De ce? Nu contează pentru că…
În cadrul Misiunii UE „100 de orașe inteligente și neutre din punct de vedere climatic până în 2030”, trei orașe din România au fost selectate oficial: București (Sectorul 2), Cluj-Napoca și Suceava. UEFISCDI
Municipiul Ploiești nu se numără printre orașele selectate în această misiune europeană. Cu toate acestea, în România există inițiativa M100, un hub național care sprijină orașele în demersurile lor către neutralitatea climatică. În cadrul acestei inițiative, un număr de 16 orașe românești, inclusiv Brașov, Iași, Oradea și Timișoara, s-au înscris în competiția pentru a deveni neutre climatic. Economica.net
Din avion nu se vede, dar dacă te uiți atent vezi niște semne de întrebare
Ploiești nu este oficial parte din programul european M100 sau din Misiunea UE „100 Climate-neutral and Smart Cities by 2030”, conform informațiilor disponibile. În acest context, participarea primarului Mihai Laurențiu Polițeanu la evenimentele din Norvegia poate ridica întrebări legate de poziția oficială a municipiului Ploiești în astfel de inițiative.
Clarificări necesare
- Care este statutul oficial al participării? Ar fi important să se clarifice dacă Ploieștiul a fost invitat oficial, dacă participă ca observator sau dacă această vizită are alt scop.
- Care sunt beneficiile tangibile pentru Ploiești? Este esențial să se explice modul în care experiența acumulată în cadrul evenimentelor va fi aplicată pentru îmbunătățirea orașului.
- Există un plan de candidatură pentru viitoarele programe? Participarea ar avea mai mult sens dacă este parte a unui plan strategic pentru alinierea Ploieștiului la inițiative similare.
Fără detalii suplimentare, participarea primarului poate ridica întrebări cu privire la scopul și beneficiile reale pentru Ploiești, mai ales dacă orașul nu este implicat oficial în programele M100 sau alte inițiative similare.
Norvegia ca Norvegia, dar ce facem cu delegarea sarcinilor?
Ne-am umplut de respect în legătură cu vizitele primarului PLM în Barcelona, de unde nu a venit setat pe împrumuturi, nu pe fonduri europene, iar acum cu Norvegia de unde îl așteptăm cu sufletul la gură să ne spună cum a petrecut cu colegii săi din rețelele lui George Soros. Dar sigur nu ne va spune, e mai secretos cu apartenența sa ideologică, gen Open Society.
Să trecem la situația fără precedent în care funcționează administrația locală, în care piesele „grele” sunt primarul Polițeanu Laurențiu Mihai, secretarul general al primăriei Mihaela Lucia Constantin și city managerul Sorin Dumitrașcu. Despre acesta din urmă vom reveni cu noutăți din perioada sa de glorie…
Acest trio face legea în administrația ploieșteană, numai că o încalcă rău de tot. Surpriza neplăcută din această echipă este Mihaela Lucia Constantin, care în loc să vegheze asupra legalității Hotărârilor de Consiliu Local ori să trimită spre consilierii locali plângerile prealabile pe care le depunem pentru a sublinia nerespectarea legilor în aprobarea HCL, domnia sa girează aceste ilegalități. Rămâne la latitudinea instanței să soluționeze cererile de chemare în judecată depuse, noi ne vom lupta să scoatem adevărul la lumină.
Pornind de la articolul de mai sus, în legătură cu lipsa nejustificată a viceprimarilor după trei luni de la investirea noului Consiliu Local, putem spune că atât în cazul vizitei la Barcelona cât și în cel al vizitei din Norvegia, dispozițiile primarului cu privire la delegarea atribuțiilor sunt ilegale, după cum vom demonstra.
Dar înainte de aceasta avem o întrebare pentru seful Inspectoratului Județean de Poliție, domnul comisar şef de poliţie Mihai-Ginel PREDA, care e mai tăcut decât Gânditorul de la Hamngia(vezi foto): d-le comisar șef, ați auzit de art. 292 din Codul de Procedură Penală care vă permite să vă autosesizați? Și pentru asta sunteți plătit d-nule Mihai- Ginel Preda.
De asemenea, întrebarea se adresează și tânărului prim-procuror al Parchetului de pe lângă Judecătoria Ploiești, domnul Petru Dublea, care din experiență proprie am văzut că stă bine cu tergiversarea, pe care am sesizat-o la Inspecția Judiciară și Consiliul Superior al Magistraturii. Poate, ca specialist în tergiversare, domnia sa alege să nu se implice în legătură cu ce semnalăm noi cei de la Intransigent de luni de zile cu privire la abuzurile în serviciu care se comit la vârful administrației ploieștene de către v-na Constantin și d-nul Polițeanu, secondați din umbră de city managerul Sorin Dumitrașcu.
Prin urmare, d-le prim-procuror Petru Dublea(vezi foto stânga) ne mișcăm și noi mai cu talent anticorupție sau rămâneți pe protecția abuzurilor colegilor dvs? Știți la ce mă refer, dacă citiți acest articol.
Iată demonstrația ilegațității delegării atribuțiilor primarului către city-manager. Mai jos aveți art. 1 atât din dispoziția 3904/ 04.11.2024 cât și din dispoziția nr. 1483/23.01.2025, de altfel identice, care fac dintr-un city manager( administrator public) cu o carieră extrem de controversată… direct primar:
Art.1. În perioada 05.11.2024 – 07.11.2024 domnul DUMITRAȘCU SORIN ION, administrator public al Municipiului Ploieşti va exercita atribuțiile primarului municipiului Ploiești, domnul MIHAI LAURENȚIU POLIȚEANU.
Art.1. În perioada 27.01.2025 – 29.01.2025 domnul DUMITRAȘCU SORIN ION, administrator public al Municipiului Ploieşti va exercita atribuțiile primarului municipiului Ploiești, domnul MIHAI LAURENȚIU POLIȚEANU
Ce prevede OUG nr. 57/2019 despre delegarea atribuțiilor primarului?
Articolul 155 alin. (2):
Primarul poate delega, prin dispoziție scrisă, atribuțiile sale către viceprimar, secretarul general al unității administrativ-teritoriale, conducători ai compartimentelor funcționale sau către alte persoane, conform legii.
Administratorul public poate îndeplini atribuții de coordonare a unor compartimente ale aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local, respectiv județean, conform contractului de management. Administratorul public acționează sub autoritatea primarului.
Prin urmare, în cel mai rău caz, persoana care trebuia să preia atribuțiile primarului și trebuie să le preia și de acum încolo, în mod legal, secretarul general al unității administrativ-teritoriale, recte Mihaela-Lucia Constantin. Pentru că acest lucru nu se întâmplă, primarul Polițeanu Laurențiu Mihai a comis deșa două abuzuri în serviciu, care nu s-au prescris încă d-mnilor Mihai- Ginel Preda și Petru Dublea.
Am auzit și noi că Sorin Dumitrașcu ar fi de fapt, cel care conduce primăria Ploiești, iar Polițeanu e de decor și se conformează aproape la fel de supus ca și cum i-ar da vreun ordin Vlăduț Cosma, spre exemplu. D-ul Mircea Cosma se pare că are alte preocupări, s-a apucat de scris cărți.
Aceste abuzuri sunt posibile, pentru că Ploieștiul nu are viceprimari care ar fi preluat, de drept, atribuțiile primarului. Dar chiar și așa, cum am spus, până la administratorul public, chiar în lipsa viceprimarilor, Mihaela- Lucia Constantin trebuie să preia atribuțiile primarului.
sursa foto: observatorul prahovean