Pierderea eșalonării – nu pentru datoriile vechi, ci pentru obligațiile curente
Conform informațiilor obținute pe surse de Intransigent, pe 25 septembrie, TCE Ploiești a pierdut eșalonarea fiscală de la ANAF. Nu din cauza neplății ratelor istorice — în valoare de ≈ 1,5 milioane lei lunar, plătite la zi — ci pentru că societatea nu a achitat obligațiile curente către buget, în special contribuțiile sociale aferente salariilor, estimate la ≈ 3,6 milioane lei lunar.
Această diferență între datorii istorice și obligații curente este esențială: potrivit Codului de Procedură Fiscală (Legea 207/2015, art. 184–209), menținerea eșalonării depinde de achitarea obligațiilor fiscale curente, nu doar a ratelor stabilite.
Sursele noastre susțin că, în aceste condiții, ANAF va bloca conturile TCE în circa 10 zile, ceea ce înseamnă nu doar paralizarea activității zilnice, ci și pierderea întregii eșalonări — adică ≈ 63 milioane lei ar putea deveni exigibili imediat.
Conform informațiilor obținute pe surse de Intransigent, pe 25 septembrie, TCE Ploiești a pierdut eșalonarea fiscală de la ANAF. Nu din cauza neplății ratelor istorice — în valoare de ≈ 1,5 milioane lei lunar, plătite la zi — ci pentru că societatea nu a achitat obligațiile curente către buget, în special contribuțiile sociale aferente salariilor, estimate la ≈ 3,6 milioane lei lunar.
Această diferență între datorii istorice și obligații curente este esențială: potrivit Codului de Procedură Fiscală (Legea 207/2015, art. 184–209), menținerea eșalonării depinde de achitarea obligațiilor fiscale curente, nu doar a ratelor stabilite.
Sursele noastre susțin că, în aceste condiții, ANAF va bloca conturile TCE în circa 10 zile, ceea ce înseamnă nu doar paralizarea activității zilnice, ci și pierderea întregii eșalonări — adică ≈ 63 milioane lei ar putea deveni exigibili imediat.
Confirmări oficiale: datorii istorice și facturi neachitate
Situația nu este nouă. Datele publice arată că TCE avea deja probleme majore de lichiditate și menționăm aleator informații din spațiul public:
• În raportul semestrial al RATPH, la 30 iunie 2024, apar datorii către alți creditori de ≈ 8,59 milioane lei (furnizori, salariați).
• În presa locală, primarul Mihai Polițeanu a vorbit de datorii la ANAF de ≈ 48 milioane lei și alte ≈ 4,4 milioane lei către furnizori.
• Alte surse media menționau că, în 2023, TCE avea datorii de ≈ 36 milioane lei către ANAF, cu eșalonări succesive, dar cu garanții greu de constituit.
Pe surse, aflăm că au fost depuse la primărie facturi recunoscute de circa 12 milioane lei. Faptul că primăria nu a onorat plata acestor facturi a contribuit decisiv la lipsa lichidităților necesare pentru obligațiile curente.Rectificarea bugetară ratată
Săptămâna trecută, în ședința extraordinară a Consiliului Local Ploiești, nu s-a făcut rectificarea bugetară necesară pentru a asigura plata celor 3,6 milioane lei către ANAF.
Practic, Primăria Ploiești a preferat să lase TCE în blocaj financiar, deși suma putea fi acoperită prin rectificare sau prin plata facturilor restante.
În aceste condiții, e greu de ignorat întrebarea: se dorește, de fapt, împingerea TCE spre insolvență sau concordat preventiv? Mai ales că primarul Polițeanu repetă public, de fiecare dată, că TCE și Termo sunt „găuri negre” în bugetul local.
Situația nu este nouă. Datele publice arată că TCE avea deja probleme majore de lichiditate și menționăm aleator informații din spațiul public:
• În raportul semestrial al RATPH, la 30 iunie 2024, apar datorii către alți creditori de ≈ 8,59 milioane lei (furnizori, salariați).
• În presa locală, primarul Mihai Polițeanu a vorbit de datorii la ANAF de ≈ 48 milioane lei și alte ≈ 4,4 milioane lei către furnizori.
• Alte surse media menționau că, în 2023, TCE avea datorii de ≈ 36 milioane lei către ANAF, cu eșalonări succesive, dar cu garanții greu de constituit.
Pe surse, aflăm că au fost depuse la primărie facturi recunoscute de circa 12 milioane lei. Faptul că primăria nu a onorat plata acestor facturi a contribuit decisiv la lipsa lichidităților necesare pentru obligațiile curente.Rectificarea bugetară ratată
Săptămâna trecută, în ședința extraordinară a Consiliului Local Ploiești, nu s-a făcut rectificarea bugetară necesară pentru a asigura plata celor 3,6 milioane lei către ANAF.
Practic, Primăria Ploiești a preferat să lase TCE în blocaj financiar, deși suma putea fi acoperită prin rectificare sau prin plata facturilor restante.
În aceste condiții, e greu de ignorat întrebarea: se dorește, de fapt, împingerea TCE spre insolvență sau concordat preventiv? Mai ales că primarul Polițeanu repetă public, de fiecare dată, că TCE și Termo sunt „găuri negre” în bugetul local.
Ce urmează: blocarea conturilor, insolvență și risc social major
Dacă ANAF își duce procedura până la capăt, consecințele sunt clare:
• Blocarea conturilor bancare – ceea ce ar paraliza funcționarea societății (plăți către furnizori, reparații, combustibil, chiar și salarii, în ciuda excepțiilor legale).
• Exigibilitatea întregii datorii – peste 60 milioane lei ar putea fi ceruți imediat.
• Insolvență sau concordat preventiv – soluții juridice posibile, dar care ar însemna restructurări dure, pierderea controlului managerial și un impact major asupra transportului public.
Pentru ploieșteni, consecința directă ar fi colapsul transportului public: întârzieri, curse reduse sau chiar întreruperi. Pentru cei peste 800 de angajați, înseamnă nesiguranța locurilor de muncă și riscul întârzierii salariilor.
Dacă ANAF își duce procedura până la capăt, consecințele sunt clare:
• Blocarea conturilor bancare – ceea ce ar paraliza funcționarea societății (plăți către furnizori, reparații, combustibil, chiar și salarii, în ciuda excepțiilor legale).
• Exigibilitatea întregii datorii – peste 60 milioane lei ar putea fi ceruți imediat.
• Insolvență sau concordat preventiv – soluții juridice posibile, dar care ar însemna restructurări dure, pierderea controlului managerial și un impact major asupra transportului public.
Pentru ploieșteni, consecința directă ar fi colapsul transportului public: întârzieri, curse reduse sau chiar întreruperi. Pentru cei peste 800 de angajați, înseamnă nesiguranța locurilor de muncă și riscul întârzierii salariilor.
Între nepăsare și colaps programat?
Articolul de față, realizat pe surse și confirmat prin documente publice, arată clar că nu neplata datoriilor istorice, ci lipsa de viziune și de responsabilitate administrativă a împins TCE în prăpastie.
Dacă scenariul blocării conturilor se va confirma, Ploieștiul se va trezi cu un operator de transport public paralizat și cu mii de oameni afectați direct. În aceste condiții, întrebarea pe care trebuie să o punem este simplă:
Este aceasta doar o criză de neputință administrativă sau asistăm la o strategie politică menită să justifice falimentul TCE și, ulterior, privatizarea ori externalizarea transportului public?
Articolul de față, realizat pe surse și confirmat prin documente publice, arată clar că nu neplata datoriilor istorice, ci lipsa de viziune și de responsabilitate administrativă a împins TCE în prăpastie.
Dacă scenariul blocării conturilor se va confirma, Ploieștiul se va trezi cu un operator de transport public paralizat și cu mii de oameni afectați direct. În aceste condiții, întrebarea pe care trebuie să o punem este simplă:
Este aceasta doar o criză de neputință administrativă sau asistăm la o strategie politică menită să justifice falimentul TCE și, ulterior, privatizarea ori externalizarea transportului public?
CL nu a făcut rectificarea, deci ce treabă are primăria?