De astazi incepem sa discutam pe legi. Pana acum, sub presiunea timpului, cu dorinta de a-i da motive d-nei Vasilica Mihaila de a iesi din greva, am facut petititii, plangere penale, cereri conform Legii 544/2001 si vom continua, pentru ca sistemul de protectie a copilului din comuna Valea Lupului si de la DGASPC Iasi este corupt. Sau, in cel mai bun caz, compus din oameni nepregatiti in domeniul asistententei sociale si protectia copilului, lipsiti de empatie sau partinitori cu anumiti parinti din motive stiute doar de ei, pe care le putem banui ori sunt de-a dreptul analfabeti functional, incapabili sa inteleaga atributiile legale pe care le au. Bineinteles, sa le si respecte.
Vom incepe de jos in sus si anume cu Regulamentele aprobate prin HG 797 din 2017 care stabiliesc care sunt atributiile serviciilor de asistenta sociala si protectie a copilului la comune, orase si municipii si directiile generale de asistenta sociala si protectie a copilului din intreaga tara.
Vrem, dar mai mult nu vrem, am ajuns la d-na Elena Sălăvăstru care este principalul vinovat, ca om platit din bani publici sa se ocupe (si) de familia Mihaila si sa isi cunoasca atributiile pentru a fi rezolvat problema incredintarii copiilor catre mama, conform hotararii definitive nr. 2857/01.10.2021. Apoi, in linia vinovatiei pentru faptul ca d-na Vasilica Mihaila se afla in ziua 35 de greva foamei se afla primarul (cu) sarpe, probabil incompatibilul Florin Liviu Dulgheru.
Dar sa revenim la d-na Sălăvăstru. Din informatiile pe care le-am gasit pe Linkedin, in masura in care domnia sa este cea din poza alaturata, a absolvit un Master in resurse umane. Economie in perioada 2019-2021 la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iasi. Practic a finalizat masterul in perioada in care d-na Mihaila Vasilica a fost alungata de sot de acasa, in mai 2021, cu sase luni inainte ca Judecatoria Iasi să dispuna masurile in hotararea definitiva mentionata mai sus. Probabil ca a avut mult de studiu in acea perioada si nu i-a pasat de faptul ca o mama a fost alungata de acasa de un sot agresiv, asa cum Vasilica Mihaila a spus public, in nenumarate ocazii ca a fost sotul sau. E laudabil ca d-na Elena Sălăvăstru este preocupata de propria dezvoltare personala, probabil in timpul orelor de program, ceea ce nu ar fi tocmai corect, dar nu suntem de acord sa nu-si cunoasca atributiile de mai jos care sunt foarte clare.
Ar mai fi ceva…De ce oare nu e trecuta pe Linkedin si facultatea absolvita inainte de master. Asa face cineva care se respecta si vrea sa vada lumea catre de tare este. Cumva o fi alt profil decat asistenta sociala si protectia copilului, cum e masterul care nu are nicio legatura cu abilitatile care ar fi putut sa o ajute sa inteleaga drama prin care trece d-na Vasilica Mihaila de aproiape trei ani plus 35 de zile de greva foamei. Este important de vazut ce spune Legea 292/2011 cu privire la asistenta sociala despre angajarea asistentilor sociali in serviciile sociale din primarii, dar si daca d-na Elena Sălăvăstru ese asistent social, membu in Colegiul National al Asistentilor Sociali din Romania, pentru a putea desfasura aceasta activitate legal si a exprima puncte de vedere calificate. Dupa cum va aduceti aminte pentru dezastrul pe care l-a permis in familia Mihaila, singura ei explicatie a fost ca nu are pregatire juridica. Am rade, daca n-ar fi de plans.
Pornind de la premisa ca isi ascunde pregatirea de baza si ce am postat de pe Linkedin este real si nu vad de ce n-ar fi, am mers mai departe cu ancheta noastra si am cautat pe site-ul CNASR daca d-na Elena Sălăvăstru este membra in Colegiul National al Asistentilor Sociali din Romania si nu am fost deloc surprinsi sa constatam, asa cum vedeti in imagine, ca …n-are nico treaba cu asistenta sociala. Iar dumneaei da verdicte, face rapoarte de evaluare a copiilor familiei Mihaila, a sotilor si primarul Dulgheru le ia de bune si crede ca e acoperit de lege ca sa ii faca mizeriile pe care le-am facut d-nei Mihaila, intelegand el ca protejeaza interesul superior al copiilor, fara sa inteleaga ce impact are alienarea parentala. Doar el angajat-o pe Sălăvăstru, nu? Fara sa tina cont ca nu are pregatire de specialitate si astfel e incapabila sa isi dea seama daca e vorba despre alienare parentala, luand de bun ce spun copiii care isi resping mama, fara sa iba capacitate de exercitiu conform legii. Mai mult, d-na Sălăvastru Elena nu este membra in Colegiul National al Asistentilor Sociali din Romania, ceea ce nu ii permite sa desfasoare activitatea in domeniul asistentei sociale si, pe cale de consecinta a fost angajata ilegal, motiv pentru care ii cerem primarului (cu) sarpe sa o demita si sa angajaze personal specializat. Totodata cerem anulare tuturor actelor asumate sub semnatura acestei persoane necalificate in asistenta sociala si protectia dreptului supeiror al copilului, pentru ca sunt nule de drept, deoarece nu are calificarile cerute de Legea 292/2011 si, din acest motiv nici nu poate fi vreodata membru in Colegiul National al Asistentilor Sociali din Romania, pentru a putea emite puncte de vedere, rapoarte de specialitate sau sa se prezinte la casa unde sunt tinuti copiii familiei Mihaila, decat, cel mult, sa bea o cafea cu lectorul universitar Eduard Lucian Mihaila, profesor de trompeta la Univeristatea Nationala de Arte Iasi.
E ca si cum ai pune o botanista sa aibe grija de vaci, in zootehnia comunei. Cel mult ar stii de cate ori sa ude pamantul pe care calca vacile, si cata apa sa le puna la …radacina.
Practic, primarul din Valea Lupului a angajat pe prietenie pe d-na Sălăvăstru, care se dovedeste o persoana necalificata, iar amandoi trebuie sa raspunda pentru drama pe care o traieste d-na Mihaila si copiii sai, tinuti de tatal lor cu el si mama sa, impotriva unei hotarari judecatoresti definitive de incredintare a copiilor, mamei.
ATENTIE! Actele d-nei Sălăvăstru stau si ele la baza pasivitatii acoperite de documente de la DGASPC Iasi, dar vom dezvolta acest subiect alta data.
Mai jos aveti art. 8 din Regulamentul-CADRU din 8 noiembrie 2017, de organizare şi funcţionare al compartimentului de asistenţă socială organizat la nivelul comunelor, pe care il aducem la cunostinta d-nei Sălăvăstru si primarului Dulgheru, dar si pentru organele de cercetare in acest caz.
Persoanele care se simt lezate de afirmatiile din aceasta ancheta jurnalistica sunt invitate sa ne trimit un drept la replica pe adresa de mail: [email protected].
Art. 8
(6) Serviciile sociale acordate de Compartiment destinate protecţiei şi promovării drepturilor copilului sunt cele de prevenire a separării copilului de părinţii săi, precum şi cele menite să îi sprijine pe aceştia în ceea ce priveşte creşterea şi îngrijirea copiilor, inclusiv servicii de consiliere familială, organizate în condiţiile legii.
(7) Complementar acordării serviciilor prevăzute la alin. (6), în domeniul protecţiei copilului, Compartimentul:
a) monitorizează şi analizează situaţia copiilor din unitatea administrativ-teritorială, precum şi modul de respectare a drepturilor copiilor, asigurând centralizarea şi sintetizarea datelor şi informaţiilor relevante, în baza unei fişe de monitorizare aprobate prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale;
b) realizează activitatea de prevenire a separării copilului de familia sa;
c) identifică şi evaluează situaţiile care impun acordarea de servicii şi/sau beneficii de asistenţă socială pentru prevenirea separării copilului de familia sa;
d) elaborează documentaţia necesară pentru acordarea serviciilor şi/sau prestaţiilor şi acordă aceste servicii şi/sau beneficii de asistenţă socială, în condiţiile legii;
e) asigură consilierea şi informarea familiilor cu copii în întreţinere asupra drepturilor şi obligaţiilor acestora, asupra drepturilor copilului şi asupra serviciilor disponibile pe plan local;
f) asigură şi monitorizează aplicarea măsurilor de prevenire şi combatere a consumului de alcool şi droguri, de prevenire şi combatere a violenţei domestice, precum şi a comportamentului delincvent;
g) vizitează periodic la domiciliu, familiile şi copiii care beneficiază de servicii şi beneficii de asistenţă socială şi urmăreşte modul de utilizare a prestaţiilor, precum şi familiile care au în îngrijire copii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate;
h) înaintează propuneri primarului, în cazul în care este necesară luarea unei măsuri de protecţie specială, în condiţiile legii;
i) urmăreşte evoluţia dezvoltării copilului şi modul în care părinţii acestuia îşi exercită drepturile şi îşi îndeplinesc obligaţiile cu privire la copilul care a beneficiat de o măsură de protecţie specială şi a fost reintegrat în familia sa;
j) colaborează cu direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului în domeniul protecţiei copilului şi transmite acesteia toate datele şi informaţiile solicitate din acest domeniu;
k) urmăreşte punerea în aplicare a hotărârilor comisiei pentru protecţia copilului/instanţei de tutelă referitoare la prestarea de către părinţii apţi de muncă a acţiunilor sau lucrărilor de interes local, pe durata aplicării măsurii de protecţie specială.
Cum e posibil sa nu fie asistent social inregistrat si sa exercite acesta functie?Pe ce baza e angajata acolo o persoana care nu are deloc pregatire.Asta e fals in acte.Aloooo coruptia….alooo „justitia” faceti n bii ceva.Cu cine face sex?Primarul din sat ii ok normal.Banii si sexul rezolva orice?serios ?Aloooo inca nu suntem in Africaaa.INCREDIBIL.