Transparența decizională la Consiliul Județean si Primăria Ploiești e făcută după ureche, chiar după ani de zile de insistențe pe lângă autorități. Funcționarii publici plătiți din bani publici, care ocupă funcții importante în administrația locală și județeană, cei care conduc aceste entități lasă impresia că sunt analfabeți funcțional ori preferă, pur și simplu, să își bată joc de Legea 52/2003, cu privire la transparența decizională, care are reguli clare, pe care ei le interpretează după bunul plac, deși art. 7, alin. 9 din acest act normativ este clar: (9) Autoritatea publică în cauză este obligată să decidă organizarea unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, dacă acest lucru a fost cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate publică.
ADOR a depus solicitări atât către primăria Ploiești cât și către Consiliul Județean Prahova pentru organizarea dezbaterilor publice pe buget, înainte de organizarea lor pentru a da timpul necesar pentru respctarea art. 7 alin 9, mentionat mai sus. Modul în care au înțeles să răspundă la o solicitare legală e pe alocuri amuzant, dar și nesimțit.
Să le luăm pe rând:
Primăria Ploiești am văzut că a organizat dezbatere publică …online, deși nu mai suntem în stare de alertă din cauza pandemiei și nici nu este prevăzujt în legea transparenței posibilitatea organziării online a dezbaterilor solicitate de o asociație legal constituită.
Colac peste pupăză, Departamentul Relații Publice din cadrul Primăriei Ploiești, condus de d-na Alina Frățilă a uitat să-mi trimită pe mail link-ul pe care se transmitea dezbaterea, care a avut loc online, cum am spus, tocmai mie, presedintele ADOR, asociație legal constituită care a solicitat în scris dezbaterea.
Consiliul Județean Prahova, probabil bulversat de cercetările penale pentru luare de mită ale fostului președinte al CJ Prahova, a aprobat bugetul fără să țină cont de solicitarea legală a ADOR la care a răspuns după câteva zile de la aprobarea în sședință de Consiliu Județean…a bugetului.
Mai mult, răspunsul dat, pe care îl vedeți în facsimil, este o încălcare flagrantă a art. 7 alin 9, bazat pe o interpretare jenantă din partea celui care l-a formulat: dacă a fost ideea președintelui interimar Dumitru Tudone, se dovedește a fi analfabet funcțional. Poate chiar tatăl lor… reamintim că ne aflăm în instanță pentru aceeași speță de anul trecut, care nu a fost judecată definitiv până în prezent din cauza grevelor exagerat de prelungite ale judecătorilor.
Practic, pruin aceste abuzuri ni s-a îngrădit dreptul de a veni cu propuneri labuget, pe care autoritățile au obligația să le rețină și să țină cont de ele, eventual în cadrul dezbaterilor din sedința de Consiliu Județean pentru aprobarea bugetului, ulterior dezbaterii publice organizate, conform art. 7, alin 9 din Leghea 52/2003. În mintea acestora este că legea 273/2006 cu privire la finanțele publice locale le permite autorităților să încalce legea transparenței decizonale.
Cu această ocazie, transmit magistraților că chiar îi rog să își bată joc de transparența decizonală și să le dea drepgtate, pentru a îngroșa memoriul pe care îl pregătesc pentru Comisia Europeană și alte instituții pentru combaterea corupției din Europa, pe problema abuzurilor din justiție.
Prin urmare, având în vedere cele de mai sus, ADOR anunță opinia publică și conducătorii CJ Prahova și Primăria Ploiești că a depus cerere suspendare a hotărârii de Consiliu Județean prin care a fost aprobat bugetul pe anul 2024 și cerere anulare hotărârii menționate, precum și cerere de suspendare a Hotărârii Consiliu Local prin care a fost aprobat bugetul local pentru nerespectarea Legii transparenței decizionale în ambele cazuri.
Ne-am bucura ca jurnaliștii locali, care nu sunt plătiți din bani publici, să militeze pentru transparență decizională așa cum ar face adevărații câini de pază ai democrației, nu hiene care se înfruptă din ea, violând obiectivitatea, prin diverse mijloace pentru întreținerea activității. Nu toată lumea, dar se știu ei. Se pare că e foarte greu să se întâmple așa ceva, pentru că realitatea în care trăim e alta, iar transprența pare să fie un vis născut mort în Prahova…dar nu ne lăsăm.
Vom reveni cu amănunte din aceste dosare.
Și bine face !
M-am folosit mult de Legea 544/2003 In lupta mea cu “ Autoritățile locale “. Și am câștigat pe tot parcursul.
Am sfătuit și pe FB pe mulți din cei ce ma urmăreau, sa facă apel la ea.
Este o Lege buna care trebuie consolidata fără odihna. Cel care a inițiat-o și a susținut votarea ei a fost Premierul Adrian Nastase.
Sunteți in Centrul focarului de corupție : Prahova.
Va doresc mult sa reușiți, va susțin, nu abandonați.
Multumim mult. E un drum pe care am pornit de multi ani si continuam