Am asistat astazi, pentru prima data, la o sedinta de alegere a unui director, in organizarea unui Consiliu de Administratie. Putem spune ca procedura a fost respectata, astfel ca patru dintre cei cinci membri alesi in CA al RATP au fost prezenti, lipsind doar delegatul Directiei de Finante, respectiv Iuliana Popescu. In prezenta mea au fost desfacute cele trei plicuri de catre viceprimarul Raul Petrescu si a urmat prezentarea candidatilor. Astfel, primul dintre candidate a fost Constantin Fieraru, care a avut toate documentele la dosar, dar caruia I s-a gasit o hiba si anume ca nu a prezentat diplomele eventualelor cursuri absolvite. Aceasta idee a fost indusa de viceprimar care a tinut sa accentueze lipsa acestor diplome care nu constituiau, in niciun caz, o conditie pentru selectie.
A urmat Gheorghe C. Ioan, fost membru in Consiliu de Administratie, care a fost o mana moarta in aceasta ecuatie, prezentnad doar doua dintre actele cerute prin Hotararea Consiliului de Administratie. S-a putut observa dezinteresul mainii moarte trimisa, probabil, sa dea impresia unei competitii.
Cel de-al treilea candidat a fost Cristian Iancovici, favoritul primarului, care a fost lasat la urma cu buna stiinta, deoarcece dosarul sau a fost diferit de celelalte doua. Ca sa fiu si mai explicit, la depunere fiecare candidat banuim ca si-a adus personal dosarul, mai putin mana moarta. Mai mult, singurul plic de culoare galbena si mai “gros” a fost cel al lui Iancovici. Pana la urma nici nu mai conteaza asta. In schimb, conteaza foarte mult ca in cazul lui Cristian Iancovici viceprimarul a tinut sa sublineze, adica sa induca, ceea ce mai tarziu avea sa fie singura diferenta pe care o facea dosarul lui Iancovici fata de cel al lui Fieraru. Adica, au fost invocate, destuld e neclar doua diploma dar, mai ales, prezenta favoritului in cadrul unor Comisii rutiere, care au fost asimilate unei activitati desfasurate prin decizie.
Concluzia CA a fost ca Iancovici a fost cel desemnat pentru a sustine proiectul de management in fata membrilor. Sper ca ati retinut ca diferenta a fost facuta de o chichita care nu se regaseste in criteriile de evaluare din Anuntul de selectie pentru functia de director general al RATP. Iata ce scrie in anunt:
– Experienta de minim 5 ani, relevant in managementul – activitatea de CONDUCERE a unor intreprinderi publice ori a unor societati comerciale PROFITABILE din domeniul de activitate al RATP Ploiesti, inclusive a unor societati comerciale din sectorul privat
– Abilitati manageriale
– Capacitate de analiza si sinteza
– Abilitati de comunicare
– Capacitate de luare a deciziilor
Sa imi spuna si mie, membri Consiliului de Administratie, viceprimarul Raul Petrescu, Seful Serviciului Contencios, Gabriela Chirita si Iulian Badescu, unde se arata ca lipsa diplomelor de cursuri absolvite este un criteriu de departajare? Mai mult, sa ne spuna aceleasi persoane care este diferenta dintre Constantin Fieraru si Cristian Iancovici cand vine vorba de experienta de 5 ani in activitatea de CONDUCERE…., cand amandoi nu au fost decat sefi de serviciu la viata lor? Amandoi trebuiau refuzati, in cel mai rau. Ce am vazut la aceasta sedinta este de departe o functie ce a fost atribuita pe prietenie, daca nu pe criterii politice.
In incheiere mai trebuie spus ca delibereraea membrilor CA a durat nici mai mult nici mai putin decat 4(patru) ore. Inadmisibil si jignitor cand toata lumea stia ca alesul era Cristian Iancovici sa stam in asteptare 4 ore.
Ups, era sa uit. Consilierul Judetean din partea USL, Ionica Ion, se afla in situatie de incompatibilitate, aflandu-se membru in Consiliul de Administratie al RATP, conform art. 88, alin. 1, lit. d) din Legea 161/2003(functia de presedinte, vicepresedinte, director general, director, manager, asociat, administrator, membru al consiliului de administratie sau cenzor la regiile autonome si societatile comerciale de interes local infiintate sau aflate sub autoritatea consiliului local ori a consiliului judetean respectiv sau la regiile autonome si societatile comerciale de interes national care isi au sediul sau care detin filiale in unitatea administrativ-teritoriala respective). Una peste alta a fost amuzant dar si stresant sa stam pe holuri 4 ore, in conditiile in care era un singur candidat si acela trimis de primar. Ar fi fost culmea sa iasa pe locul doi. Spunem asta pentru domnul Iancovici nu a vrut sa ne lase sa ii facem o poza decat dupa ce a fost sigur ca este director ales.
P.S. Pe aceasta cale atragem atentia doamnei Gabriela Ionita ca aceasta selectie organzata de CA al RATP este nula de drept, avand in vedere ca un membru al CA este in stare de incompatibilitate. Asteptam demisia din CA a d-ului Ionica ION si organizarea unui concurs de selectie corect.
D-le Ionica va sfatuim sa cititi art. 25, alin 1 si 2 din LEGEA Nr. 176 din 1 septembrie 2010, ca sa vedeti ce riscati daca nu va dati demisia din functia de membru in Consiliul de Administratie al RATP!
Iata ce spune Raul Petrescu despre aceasta selectie:
Iata ce spune Florina Paul, presedintele CA, care imi confirma lipsa experientei manageriale a d-ului Cristian Iancovici, acesta aflandu-se in aceeasi situatie cu Constantin Fieraru, diferenta fiind ca primul a fost acceptat, iar al doilea, nu!